Dacia wprowadza do Polski trzy nowe modele

Grupa Renault zrobiła doskonały interes przyjmując Dacię pod swoje skrzydła w 2004 roku. Dziś ta rumuńska marka przekroczyła próg ponad 9 mln sprzedanych aut i jest nie tylko dobrze zarządzana, ale też potrafi sprytnie wykorzystać rozwiązania techniczne sprawdzone w modelach Renault. Efekt?

Reklama

Dacia Sandero i Sandero Stepway sprzedają się świetnie. Liczby najlepiej oddają obraz sytuacji. Ten 4-metrowy hatchback z wynikiem ponad 309 tys. sztuk był najpopularniejszym samochodem w Europie w 2024 roku i od siedmiu lat pozostaje najchętniej kupowanym autem przez klientów indywidulanych. To również pierwszy model Dacii, który przekroczył pułap 300 tys. sztuk w ciągu roku. Także w 2025 nie ma sobie równych. Z kolei Jogger to połączenie kombi, crossovera i minivana. Na taki mix osobowości w zeszłym roku zdecydowało się niemal 100 000 osób, w tym niemal 30 proc. sprzedaży stanowią wersje hybrydowe. Dacia ma jednak świadomość, że świetna passa nie może trwać do końca świata, stąd decyzja o modernizacji tych modeli. Zmiany szczególnie ucieszą kierowców w Polsce. Ale po kolei…

Dacia zamienia styl. Tak wygląda nowe Sandero, Sandero Stepway i Jogger

Reklama

Sandero, Sandero Stepway i Jogger to pierwsze modele Dacii, które patrzą na świat przez nowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery T. Do tego jest nowocześniejsza osłona chłodnicy z białymi pikselami. Tylne lampy skrywają pod kloszem ciemniejszy wkład i dodatkowe diody. Sandero Stepway od wersji klasycznej odróżnia nowa czarna listwa na klapie bagażnika i przeprojektowany zderzak. Z kolei w Dacii Jogger światła są przedłużeniem tylnej szyby – sprytna sztuczka, która wizualnie poszerza auto i podnosi jego klasę.

Nowa Dacia Sandero, Sandero Stepway i Jogger Nowa Dacia Sandero, Sandero Stepway i Jogger / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Jogger, Sandero Stepway i Sandero Nowa Dacia Jogger, Sandero Stepway i Sandero / Tomasz Sewastianowicz

Sandero Stepway i Jogger w terenowym stylu. Nowe lakiery i felgi aluminiowe

Sandero Stepway i Jogger szpanują terenową stylistyką. W obu modelach przednie i tylne osłony podwozia są barwione w masie, przez co bardziej odporne na zadrapania. Elementy ochronne wzdłuż boków, na nadkolach i w dolnej części zderzaków wykonano z nielakierowanego materiału Starkle, który zawiera do 20 proc. tworzyw z recyklingu m.in. butelek po mleku, przewodów z tworzywa czy niepotrzebnych rur. Modułowe relingi dachowe można jednym ruchem przekształcić w poprzeczki np. pod boks lub uchwyty na rowery.

Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz

W tym sezonie najmodniejsze będą dwa nowe lakiery z palety Dacii – metalizowany bursztynowożółty Amber Yellow i piaskowy Sandstone. Antena w kształcie płetwy rekina w kolorze nadwozia to teraz standard. Gama obejmuje świeże wzory felg aluminiowych.

Nowa Dacia Sandero Nowa Dacia Sandero / Tomasz Sewastianowicz

W kabinie nowe multimedia i lepsze materiały. Dacia nie żałuje

Zmiany wlały się także do wnętrza. Kokpit wita prostymi kształtami, świetną ergonomią oraz nienachalną cyfryzacją. Dacia postarała się o wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Górnej części powierzono funkcje informacyjne, a dolnej operacyjne. Znany z reflektorów motyw litery T powtarza się na nawiewach powietrza. Kierowca ma przed sobą przeprojektowane cyfrowe zegary o przekątnej 7 cali. Nowa, mięsista kierownica znakomicie leży w dłoniach. Przeniesiony z Dustera i Bigstera system multimedialny z 10-calowym ekranem ma nawigację online, bezprzewodową łączność Android Auto/Apple CarPlay, szybko reaguje na dotyk i do tego ma przejrzyście rozplanowane menu z dużymi ikonami. Przydatną nowością jest ładowarka indukcyjna do smartfona.

Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Jogger Nowa Dacia Jogger / Tomasz Sewastianowicz

Materiały do wykończenia wnętrza także są o klasę lepsze. W zależności od wersji tapicerka może być z czarnej tkaniny (Sandero i Jogger) i jasnoniebieska w Sandero Stepway. Odmiana Journey wita obiciami przypominjącymi niebieski jeans. Najwyższy wariant Extreme zachował odporne na zabrudzenia poszycia ze zmywalnej tkaniny TEP Microcloud w zielono-czarnym połączeniu, dywaniki podłogowe oraz gumową wykładzinę bagażnika.

Nowy system YouClip w kabinie i bagażniku

Kierowców ucieszy praktyczny system YouClip, który pozwala na mocowanie uchwytu na tablet, kieszeni na drobiazgi, uchwytu na smartfona, etui na okulary lub sprytnego gadżetu 3w1 obejmującego uchwyt na kubek, zaczep na torbę i przenośną lampkę. Każdy z tych dodatków można zamontować w co najmniej czterech punktach w standardzie (dwa w opcji) – na desce rozdzielczej, po stronie pasażera na bocznej ścianie konsoli, z tyłu środkowej konsoli, w bagażniku (Jogger) i na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika (Sandero i Sandero Stepway).

Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 / Tomasz Sewastianowicz

Dacia największym graczem na rynku samochodów z fabrycznym LPG

Wreszcie napęd. Polska ze swoją flotą 3,5 mln aut zasilanych LPG (dane GUS 2024) jest pod tym względem absolutnym liderem w Europie. A skoro kierowcy nad Wisłą tak kochają LPG, to polski rynek dla Dacii jest jednym z najważniejszych w Europie. Tym bardziej, że w zasadzie wszyscy inni rywale już się z fabrycznego LPG wycofali, co czyni Dacię głównym graczem na rynku.

W Polsce działa ponad 7600 stacji sprzedających gaz LPG. To pozwala na łatwy dostęp do tego paliwa i stanowi największą sieć tankownia LPG na Starym Kontynencie. Do tego ceny LPG są jednymi z niższych w UE: średnio za litr gazu obecnie płacimy ok. 2,66 zł. To z kolei oznacza, że porównując koszt przejazdu 100 km z zasilaniem LPG i kosztami benzyny, rachunek za paliwo będzie niższy nawet o 40 proc.

Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz

Dacia z LPG - na paliwie oszczędzisz 2000 zł rocznie

– W przypadku modelu Sandero aż 68 proc. aut trafia do klientów indywidualnych – mówi dziennik.pl Agnieszka Łyżwińska, dyrektor zarządzająca Dacia EAST. – To głównie osoby, które cenią funkcjonalność, niezawodność i niskie koszty eksploatacji. W tym kontekście fabryczna instalacja LPG okazuje się idealnym rozwiązaniem – pozwala zaoszczędzić nawet do 40 proc. na kosztach paliwa, co przy przebiegu rzędu 15 000 km rocznie przekłada się na ponad 2000 zł oszczędności. Aż 80 proc. nabywców wybiera wersję z instalacją LPG, a udział ten pozostaje podobny zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm – wylicza.

Dacia wprowadza nowy silnik na LPG. Tankujesz za 20 zł/100 km i 1590 km zasięgu

I kolejna dobra wiadomość. Zamiast jednostki 1.0/100 KM Dacia wprowadza nowy turbodoładowany silnik 1.2 o mocy 120 KM zasilany benzyną lub LPG. To pierwszy raz, kiedy dwupaliwowy napęd jest dostępny z 6-biegowym dwusprzęgłowym automatem.

Dacia wylicza, że nowy silnik Eco-G 120 zapewnia nawet o 20 proc. większy zasięg na LPG. Przyczyniają się do tego również większe zbiorniki na gaz - 49,6 l w Sandero i Sandero Stepway oraz 48,8 l w Joggerze (wobec wcześniejszych 40-litrowych). W efekcie całkowity zasięg nowego napędu na jednym tankowaniu LPG+benzyna wynosi 1590 km w przypadku Sandero oraz 1480 km dla modeli Stepway i Jogger.

Producent deklaruje zużycie gazu na poziomie 7 l na 100 km, co oznacza, że przy obecnych cenach LPG pokonanie autem takiego dystansu będzie kosztować około 19-20 zł. Biorąc pod uwagę, że nowe Sandero z silnikiem benzynowym spala ok. 5,4 l, to przejechanie 100 km na "95-ce" wyniesie około 30 zł.

Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 / Tomasz Sewastianowicz

Mocna i szybka hybryda 1.8 do Sandero Stepway i Joggera

Nowością jest także hybryda 1.8/155 KM, która debiutowała pod maską Bigstera. Mocny napęd zastępuje system Hybrid 140 stosowany do tej pory w Dacii Jogger. Sandero Stepway dostanie ten układ pod koniec 2026 roku.

Zespół napędowy stanowi 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.8/109 KM, dwa silniki elektryczne (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulator trakcyjny 1,4 kWh (230 V) i automatyczna skrzynia biegów. Przekładnia posiada 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i 2 przypisane do silnika elektrycznego. Taka hybryda ma zużywać 4,7 l benzyny na 100 km i w mieście nawet 80 proc. czasu jeździć w trybie elektrycznym.

Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 / Tomasz Sewastianowicz

Dacia Sandero z nowym silnikiem Tce 100

Odmłodzona Dacia Sandero w miejsce 90-konnego silnika dostała pod maskę nowe turbodoładowane 1.0/100 KM połączone z 6-biegową skrzynią manualną. Stepway i Jogger nadal oferują 110-konną jednostkę TCe 110.

Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz

Nowe wyposażenie. Dacia kamerą przypilnuje kierowcy

Dacia pokusiła się na ukłon w stronę kierowców i daje możliwość wyciszenia dwóch nadwrażliwych asystentów – ograniczeń prędkości oraz monitorowania uwagi – jednym, umieszczonym po lewej stronie od kierownicy przyciskiem (wystarczy wcisnąć dwa razy). Proste i przydatne. Rumuńska marka wzbogaciła także wyposażanie swoich bestsellerów. Lista nowości obejmuje m.in.:

  • światła z automatyczną funkcją przełączania na długie/krótkie,
  • zestaw kamer Multiview dookoła nadwozia,
  • elektrycznie składane lusterka boczne,
  • monitorowanie uwagi kierowcy (kamera na lewym słupku),
  • automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów.
Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz

Ile kosztuje nowa Dacia Sandero? Instalacja LPG z silnikiem 1.2 w cenie wersji 1.0

Nowa Dacia Sandero 1.0 TCe 100 w wersji essential kosztuje od 63 900 zł - to najtańszy model rumuńskiej marki. Lepiej wyposażona odmiana expression to wydatek od 68 000 zł. Co ciekawe, również 68 000 złkosztuje Sandero Eco-G 120, czyli z fabryczną instalacją LPG i silnikiem 1.2/120 KM.

  • Dacia Sandero 1.0 TCe 100 essential kosztuje od 63 900 zł,
  • Dacia Sandero 1.0 TCe 100 expression - cena od 68 000 zł,
  • Dacia Sandero 1.0 TCe 100 journey - od 73 600 zł,
  • Dacia Sandero 1.2 Eco-G 120 expression (z instalacją LPG) kosztuje od 68 000 zł,
  • Dacia Sandero 1.2 Eco-G 120 journey - 73 600 zł,
  • Dacia Sandero 1.2 Eco-G 120 expression z automatyczną skrzynią biegów - od 74 900 zł,
  • Dacia Sandero 1.2 Eco-G 120 journey z automatem - od 80 500 zł.
Nowa Dacia Sandero Nowa Dacia Sandero / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Sandero Nowa Dacia Sandero / Tomasz Sewastianowicz

Ile kosztuje nowa Dacia Sandero Stepway? Trzy wersje do wyboru

Nowa Dacia Sandero Stepway jest dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych i z mocniejszymi silnikami. Najtańszy model z jednostką 1.0 TCe 110 kosztuje od 71 700 zł. Tyle samo trzeba zapłacić za 120-konną odmianę z fabrycznym LPG.

  • Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 110 essential kosztuje od 71 700 zł,
  • Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 110 expression - cena od 76 400 zł,
  • Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 extreme - od 82 500 zł,
  • Dacia Sandero Stepway 1.2 Eco-G 120 essential (z instalacją LPG) kosztuje od 71 700 zł,
  • Dacia Sandero Stepway 1.2 Eco-G 120 expression - 76 400 zł,
  • Dacia Sandero Stepway 1.2 Eco-G 120 extreme - 82 500 zł,
  • Dacia Sandero Stepway 1.2 Eco-G 120 expression z automatyczną skrzynią biegów - od 83 300 zł,
  • Dacia Sandero Stepway 1.2 Eco-G 120 extreme z automatem - od 89 400 zł.
Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz

Nowa Dacia Sandero Stepway - wyposażenie

Dacia Sandero Stepway w już wersji essential jest dobrze wyposażona. Standard to m.in.:

  • Relingi dachowe,
  • Klimatyzacja manualna,
  • Lusterka boczne z ręczną regulacją od wewnątrz,
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie,
  • System multimedialny Dacia Media Control.

Dacia Sandero Stepway w odmianie expression różni się od bazowego modelu stylistyką. Auto oferuje dodatkowo:

  • Modułowe relingi dachowe w kolorze grafitowym,
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z pomarańczowymi przeszyciami,
  • Pomarańczowe obramowania nawiewów,
  • Lusterka boczne w kolorze nadwozia.

Dacia Sandero Stepwayw wersji extreme to najlepiej wyposażony wariant. Standard to:

  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Kamera cofania,
  • 16-calowe aluminiowe felgi,
  • Karta Keyless Entry,
  • Nowa tapicerka microclud,
  • Dywaniki gumowe,
  • Nakładki progowe.
Nowa Dacia Sandero Stepway Nowa Dacia Sandero Stepway / Tomasz Sewastianowicz

Ile kosztuje nowa Dacia Jogger? Instalacja LPG i hybryda HEV 1.8/155 KM. Cennik 2026

Silnik Liczba miejsc essential expression extreme journey
Dacia Jogger 1.2 Eco-G 120 5 miejsc 77 900 zł 82 050 zł 89 900 zł -
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 5 miejsc - 84 050 zł 91 900 zł 94 050 zł
Dacia Jogger 1.8 hybrid 155 5 miejsc - 103 550 zł 111 400 zł 113 550 zł
Dacia Jogger 1.2 Eco-G 120 7 miejsc 82 400 zł 86 550 zł 94 400 zł -
Dacia Jogger 1.0 TCe 110 7 miejsc - 88 550 zł 96 400 zł 98 550 zł
Dacia Jogger 1.8 hybrid 155 7 miejsc - 108 050 zł 115 900 zł 118 050 zł
Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Dacia Jogger Hybrid 155 Nowa Dacia Jogger / Tomasz Sewastianowicz