Nowy volkswagen scirocco debiutuje w Polsce. Cena? Zobacz ZDJĘCIA
1 Volkswagen sirocco w nowej odsłonie trafił do salonów sprzedaży i kusi bardziej agresywną stylizacją karoserii, nowymi kolorami nadwozia i tapicerki, bogatszym wyposażeniem i mocniejszymi silnikami. Wymiary pozostały bez zmian - jednak scirocco w nowej odsłonie wygląda na niższe i szersze. Wszystko za sprawą przeprojektowanych zderzaków z nowymi czarnymi wlotami powietrza i czarnym tylnym dyfuzorem. Drapieżności dodają też reflektory w technologii LED. Tylny zderzak wersji R-Line został wzbogacony dodatkowe wloty powietrza.
dziennik.pl
2 Styliści Volkswagena opracowali dla nowego sirocco pięć nowych lakierów (biały, fioletowy, czerwony, szary i złoty), cztery wzory felg (do 19 cali) i sześć wzorów tapicerek - w tym ze szkocką kratą nawiązującą do pierwszego modelu sprzed 40 lat.
Volkswagen / www.martinmeiners.de
3 Obok tapicerki w stylu retro nowy model volkswagena scirocco jest wyposażony trzy dodatkowe wskaźniki (w scirocco pierwszej genracji były dwa) zainstalowane na szczycie deski rozdzielczej. Z pierwszego odczytamy temperaturę oleju. Czas okrążenia wyświetli stoper z zegarkiem. Trzeci pokaże ciśnienie doładowania turbosprężarki.
dziennik.pl
4 Zupełnymi nowościami dla scirocco są systemy wspomagające kierowcę przy parkowaniu i opuszczaniu miejsca parkingowego. Przy parkowaniu pomoże system Park Asist, który potrzebuje luki o 80 cm dłuższej od auta, a za bezpieczne opuszczenie miejsca parkingowego odpowiada system Blind Spot Monitor, który wykorzystując radary ostrzeże kierowcę przed nadjeżdżającym autem najpierw sygnałem dźwiękowym, a jeśli kierowca nie zareaguje natychmiast zahamuje auto.
dziennik.pl
5 Co pod maską? Do wyboru sześć silników. Cztery z nich to benzyniaki, a dwa pozostałe turbodiesle TDI. Wszystkie są doładowane i znane z innych aut z rodziny Volkswagena. Dwulitrowy TDI może mieć moc 150 i 184 KM. Ten drugi napędza też golfa VII GTD.
Volkswagen / www.martinmeiners.de
6 Auto , które sprawdziliśmy napędzał dwulitrowy turbobenzynowy silnik o mocy 220 KM współpracujący z automatyczną dwusprzegłową skrzynią DSG. W trybie jazdy „Comfort” i przy delikatnym traktowaniu gazu w scirocco panuje spokój. Niemal słychać ćwierkanie ptaszków. Zawieszenie doskonale tłumi nierówności. Nawet opcjonalne dziewiętnastocalowe felgi nie obniżają komfortu jazdy. Czuć, że prowadzimy lekkie i zwarte auto, ale w stanie uśpienia.
dziennik.pl
7 Aby obudzić go do życia wystarczy przejść w tryb „Sport” i przerzucić lewarek skrzyni biegów w pozycję „S”. Wdepnięcie pedału gazu do podłogi momentalnie pozwala docenić niską pozycję za kierownicą i głęboki fotel.
Volkswagen / www.martinmeiners.de
8 Kiedy wskazówka obrotomierza znajdzie się w drugiej połowie skali, wówczas wydech daje o sobie znać. Porykuje też groźnie przy zmianach biegów - to jedyny sposób na zauważenie, że skrzynia pracuje, ponieważ tylko przy gwałtownym przyspieszaniu da się odczuć jakiekolwiek szarpnięcia. W pozostałych przypadkach przekładnia DSG pracuje błyskawicznie i gładko.
dziennik.pl
9 Usztywnione zawieszenie i bardziej bezpośredni układ kierowniczy w czasie jazdy krętą drogą pozornie odchudza auto o kilkadziesiąt kilogramów. Scirocco jedzie dokładnie tam, gdzie chce kierowca.
dziennik.pl
10 Scirocco nie dba o to, czy wygodnie się z niego wysiada w ciasnym miejscu parkingowym i czy zmieścisz do niego pralkę - to nie ta bajka. Im więcej zakrętów, tym lepiej, a i przyspieszenie na prostej wydaje się nie kończyć.
dziennik.pl
11 Pierwsza setka pojawia się już po 6,5 sekundy od startu. Scirocco z 220-konnym sercem kończy przyspieszać po osiągnięciu 244 km/h. To całkiem niezłe osiągi, zwłaszcza, że można uzyskać około 5,5 litra średniego zużycia benzyny.
dziennik.pl
12 Ludzie z Volkswagena zdecydowali o wprowadzeniu na polski rynek dwóch specjalnych wersji tego auta - scirocco perfectline oraz scirocco perfectline R-Style. Jak twierdzą przedstawiciele VW obie odmiany mają bogatsze wyposażenie w stosunku do standardowej oferty oraz atrakcyjną cenę.
dziennik.pl
13 Scirocco perfectline dostępne jest z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM - cena od 82 690 zł. Wersja perfectline R-Style oferowana jest z trzema jednostkami: 2.0 TSI/180 KM (cena od 104 790 zł), 2.0 TSI/220 KM (od 124 290 zł) oraz 2.0 TDI/184 KM (od 130 290 zł).
dziennik.pl
14 Scirocco perfectline R-Style seryjnie wyposażony jest m.in. w: klimatyzację, nawigację, reflektory bi-ksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, czujniki parkowania, autoalarm, kierownicę naszpikowaną przyciskami, czujnik deszczu oraz pakiet R-line z 18-calowymi alufelgami.
Volkswagen / www.martinmeiners.de
15 Motor TDI czy benzyniak o pojemności 1,4 zamontowany w sportowej karoserii nikogo nie dziwi, jednak naszym zdaniem do tego auta najbardziej bardziej pasuje 2.0 TSI o mocy 220 KM. Warto też dopłacić kilka tysięcy zł na skrzynie DSG.
dziennik.pl
16
dziennik.pl
17
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję