Czeski volkswagen już w Polsce! Nowa skoda rapid spaceback mogła być z FSO. ZDJĘCIA
1 Projektanci skody zabawili się w chirurgów plastycznych i amputowali rapidowi wystający tył. Następnie należało się pozbyć blizn po operacji i zamaskowano je całkiem zgrabnymi liniami krótszej klapy bagażnika. Od przedniego do tylnego zderzaka jest 4,3 m (1,71 m szerokości i 1,46 m wysokości). W opinii speców ze Skody przynętą ma być styl i możliwości transportowe…
Skoda / UliSonntag
2 Na żywo auto wygląda teraz na lżejsze i bardziej proporcjonalne. Pod tylną klapą kryje się bagażnik o pojemności 415 litrów - jego możliwości rosną do 1380 l po złożeniu tylnej kanapy. Dla porównania kufer zwykłego rapida z odstającym bagażnikiem zmieści 550 litrów pakunków, a volkswagen golf oferuje od 380 do 1270 l pojemności. "Ładownia" rapida spaceback jest uzbrojona w dwa haki do zawieszenia siatek, schowki (po obu stronach za nadkolami) i podświetlenie. Do bagażnika dostępny jest też pakiet, który zawiera elastyczny schowek oraz zestaw siatek.
Skoda / UliSonntag
3 Projekt wnętrza nie zmienił się w stosunku do rapida, który już od kilku miesięcy gości na naszym rynku, natomiast poprawiono jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. W czasie decydowania o poziomie wyposażenia auta warto zwrócić uwagę na nieco droższe wersje, ponieważ dwukolorowa deska rozdzielcza wygląda o niebo lepiej niż szara dostępna w podstawowym modelu. Rozstaw osi - 2,60 metra. W opinii konstruktorów pasażerowie z tyłu korzystają z największej ilości miejsca na nogi (64 milimetry) i największej przestrzeni w linii głowy (980 milimetrów) w tej klasie. Faktycznie kabina zaskakuje przestronnością zwłaszcza kiedy zajmiemy miejsce na tylnej kanapie. Spory bagażnik nie ograniczył miejsca na nogi pasażerów.
Skoda / UliSonntag
4 Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe i trójstopniowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości zaczepienia i napinaczami z przodu. Koniecznym wymogiem w krajach jest doposażenie nowych aut w układy ABS i ESC (Electronic Stability Control, stabilizacja toru jazdy. Nowością w modelu Rapid Spaceback jest elektromechaniczne progresywne wspomaganie kierownicy C-EPS (Column-Electric Power Steering). To oznacza, ze elektroniczny moduł decyduje o sile z jaką pracuje układ wspomagania. W prostych słowach: im szybciej jedziemy, tym siła wspomagania kierownicy maleje. Dotychczas rapid był wyposażony w elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
Skoda / UliSonntag
5 Kolejną nowością w przypadku modelu spaceback jest możliwość wyposażenia auta w szklany dach, który nieco zmienia proporcje tylu auta. Przezroczysta tafla przechodzi płynnie na tylną klapę i nie kończy się na spojlerze, a dopiero poniżej emblematu Skody. Pakiet wyposażenia, który obejmuje szklany dach zawiera także dodatki takie jak czarne obudowy lusterek, czarne obwódki reflektorów i specjalny rodzaj felg. Ceny?
Skoda / UliSonntag
6 Najtańszy rapid spaceback kosztuje od 43 800 zł - takie auto jest napędzane trzycylindrowym silnikiem 1,2/75 KM. Jednostka jest łączona z pięciobiegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa wieczność, czyli 13,8 s. Prędkość maksymalna - 172 km/h. W opinii ludzi ze Skody auto powinno średnio spalać 5,8 l benzyny na 100 km. Co ciekawe, tyle samo kosztuje limuzyna w wersji active i ambition; modele elegance w odmianie spaceback są tańsze od limuzyny o 350 zł).
SKODA AUTO Deutschland/facebook
7 Najtańsze auto z doładowanym silnikiem 1.2 TSI/86 KM kosztuje od 48 300 zł. W tym modelu jednostka napędowa także współpracuje z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,7 s. Prędkość maksymalna - 180 km/h. Deklarowane przez producenta średnie spalanie wynosi 5,1 l benzyny na 100 km, natomiast wersja Green tec odpowiednio 4.9 l/100 km.
Skoda / UliSonntag
8 Mocniejsza wersja w najtańszej odmianie active z silnikiem 1.2 TSI/105 KM kosztuje od 50 800 zł. Taki rapid spaceback powinien średnio zużywać 5,4 l benzyny na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,2 s. Prędkość maksymalna - 193 km/h. Dla porównania wartości dla wersji Green tec (1150 zł): 5,0 l/100 km. Ten silnik jest dostępny z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów.
Skoda / UliSonntag
9 Najmocniejszą jednostką benzynową, jaką można sobie zażyczyć do napędzania rapida spaceback, jest 1,4 TSI o mocy 122 KM. Tak uzbrojony samochód z najtańszej wersji wyposażeniowej active kosztuje od 58 800 zł. Silnik seryjnie występuje w połączeniu z automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,4 s. Prędkość maksymalna - 203 km/h Deklarowane przez Skodę średnie zużycie paliwa wynosi 5,8 l/100 km, natomiast dla wersji Green tec (1150 zł) - 5,4 l/100 km. Czesi mają też coś dla fanów turbodiesli TDI...
SKODA AUTO Deutschland/facebook
10 Jednostka 1,6 TDI/90 KM pojawia się po raz pierwszy dla modelu rapid. Najtańszy rapid spaceback z turbodieslem kosztuje od 55 800 zł. Ten silnik może być połączony z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów lub siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG (dopłata 6 tys. zł). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,9 s. Prędkość maksymalna - 182 km/h. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,4 l/100 km (z DSG - 4,3 l/100 km), w wersji Green tec 3,9 l/100 km.
Skoda / UliSonntag
11 Dziennik.pl sprawdził auto z silnikiem 1,6 TDI i manualną skrzynią biegów. 105-konny motor całkiem nieźle radzi sobie z autem ważącym około 1200 kg. Samochód żwawo przyspiesza nawet do 140 km/h i w cyklu mieszanym zużywa średnio około 5,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Wersja Green tec potrzebuje 3,9 l/100 km. Najbardziej ekonomiczna i ekologiczna odmiana Greenline (1.6 TDI/90 KM) pojawi się niebawem - ma spalać 3,8 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym. Kabina skody rapid spaceback nie jest tak wyciszona jak u liderów segmentu (VW golf i ford focus), jednak biorąc pod uwagę cenę podstawowej wersji nie można narzekać. Zawieszenie pracuje cicho i skutecznie tłumi nierówności. Inżynierowie ustawili je tak, aby zapewnić podróżnym komfort, a kierowcy poczucie pewności i panowania nad autem. W przyszłym roku Skoda planuje wprowadzić na rynek auta z fabryczna instalacja gazu LPG. Rywale? Najtańszy rapid spaceback z ceną od 43 800 zł w opinii przedstawicieli czeskiej marki ma walczyć o kieszenie kierowców z takimi autami jak hyundai i30 - cena za model 5d po promocji od 49 100 zł, kia cee’d - od 49 900 zł za model 5d, chevrolet cruze - cena po uwzględnieniu rabatu za model 5d - od 48 490 zł, peugeot 308 - od 59 900 zł.
Skoda / UliSonntag
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję