Zobacz nowe kombi! Ford focus parkuje sam, czyta znaki i budzi kiedy przyśniesz za kółkiem
1 Dwie poprzednie generacje focusa łącznie znalazły prawie 10 milionów chętnych. Najnowsza, trzecia generacja w niemal niezmienionej formie ma podbijać serca kierowców na prawie 120 rynkach świata...
dziennik.pl
2 W nasze ręce trafił focus kombi wyposażony w prawie wszystko, co jest dostępne dla tego modelu...
dziennik.pl
3 Od przedniego zderzaka, który ma duży centralny wlot powietrza z aktywną żaluzją (dawkuje ona ilość powietrza dopuszczanego do silnika) do końca tylnych drzwi, kombi wygląda identycznie jak hatchback i sedan...
dziennik.pl
4 Jest natomiast dłuższe od hatchbacka o prawie 20 centymetrów, ale ma taki sam rozstaw osi co pozostałe wersje nadwoziowe (2648 mm), więc ilość miejsca dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń jest identyczna...
dziennik.pl
5 Bagażnik kombiaka ma pojemność 490 litrów przy siedzeniach w standardowej pozycji. Siedzenia tylnej kanapy są dzielone w stosunku 60/40 i posiadają mechanizm składania poprzez uniesienie siedzisk do przodu i położeniu oparć. Powstała powierzchnia bagażowa ma płaską podłogę, a jej pojemność wynosi 1516 litrów (przy zestawie naprawczym opony)
dziennik.pl
6 Nowocześnie wyglądająca deska rozdzielcza sprawia wrażenie delikatnie skierowanej w stronę kierowcy. Materiały wykorzystane do jej wykonania wyglądają na solidne i są dokładnie zmontowane
dziennik.pl
7 Kierownica naszpikowana przyciskami jest wygodna w użytkowaniu i bardzo dobrze leży w dłoniach. Szkoda wypuszczać ją z rąk...
dziennik.pl
8 Fotele są tak wygodne, że można je zabrać do domu...
dziennik.pl
9 Z tyłu nie ma co narzekać na brak miejsca. Sprężyste fotele sprawiają, że nawet dłuższa podróż nie zmęczy pasażerów...
dziennik.pl
10 Testowany focus był wyposażony w m.in. tempomat z funkcją regulowanego układu ograniczenia prędkości ASLD, Ford Eco Mode (system informujący o ekonomice jazdy), automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i wiele innych opcji, które jeszcze kilka lat temu były dostępne we flagowych limuzynach prestiżowych marek. Co potrafią systemy, którymi naszpikowano zwykłe kombi?
dziennik.pl
11 System ostrzegający o pojeździe znajdującym się w martwym polu - radar na bieżąco monitoruje tzw. "martwe pole" i ostrzega o pojazdach, które się w nim znajdują za pomocą umieszczonych w lusterkach zewnętrznych pomarańczowych lampkach. Są one dobrze widoczne w nocy jak i w słoneczny dzień.
dziennik.pl
12 System wspomagający parkowanie - ta funkcja w sposób automatyczny naprowadza samochód na miejsce parkowania wzdłuż krawężnika. Kiedy urządzenie znajdzie odpowiednią lukę, kierowca otrzymuje odpowiednią informację, a na wyświetlaczu na konsoli centralnej pojawiają się wyraźne wskazówki tekstowe i graficzne. Kierowca operuje pedałem gazu i pedałem hamulca, włączając odpowiednie biegi do jazdy do przodu lub wstecz, zaś system w pełni automatycznie obraca kierownicą. Podczas trwania testu, wielokrotnie wykorzystywaliśmy ten system i za każdym razem działał on prawidłowo.
dziennik.pl
13 Funkcja monitorowania koncentracji kierowcy – funkcja wykorzystuje kamerę do oceny, czy zachowanie samochodu nie świadczy o wzroście zmęczenia lub wręcz o zaśnięciu kierowcy. Śledząc zmiany położenia samochodu względem znaków poziomych na drodze urządzenie reaguje na szczególny rodzaj zbaczania z toru jazdy, charakterystyczny dla momentów gdy kierowca zaczyna odczuwać senność i gdy znacząco spada poziom koncentracji. Jeżeli uwaga kierowcy spadnie poniżej określonego poziomu, następuje uaktywnienie dwuetapowego procesu ostrzegania. Inteligentny tempomat - układ wykorzystujący czujnik radarowy pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu. W chwili, gdy poprzedzający samochód zwolni lub znajdzie się zbyt blisko focusa, urządzenie automatycznie zmniejsza prędkość, utrzymując zaprogramowaną, bezpieczną odległość. Kiedy droga przed samochodem jest znowu wolna, tempomat przyspiesza i powraca do wybranej wcześniej prędkości
dziennik.pl
14 System kontroli pasa ruchu - system ma zadanie ostrzegać kierowcę za pomocą wibracji kierownicy w przypadku, gdy skierowana do przodu kamera zarejestruje niezamierzone przez kierowcę zbaczanie pojazdu z wybranego pasa ruchu. Kamera nieustannie śledzi drogę przed samochodem i ocenia jego pozycję względem znaków poziomych na drodze. W przypadku, gdy koła pojazdu zbliżają się do linii wyznaczającej pas ruchu, a urządzenie nie zarejestruje włączenia kierunkowskazów przez kierowcę lub nie rozpozna manewrów wskazujących na zamiar zmiany pasa ruchu, układ uruchamia sygnał ostrzegawczy w postaci drgań. Drgania te są na tyle silne, że jeśli coś odwróci naszą uwagę, a auto przekroczy linię na pewno zorientujemy się w sytuacji
dziennik.pl
15 System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu - ten system, będący rozszerzeniem systemu kontroli pasa ruchu, wykorzystuje układ kierowniczy do tego, aby naprowadzać pojazd z powrotem na zamierzony pas ruchu, nie tylko zaś emitować sam sygnał ostrzegawczy. System rozpoznawania znaków drogowych – urządzenie wykorzystuje kamerę do identyfikacji znaków drogowych umieszczonych po prawej i po lewej stronie drogi, również na mostach i pokazuje na wyświetlaczu kierowcy informacje dotyczące ostatniego zarejestrowanego ograniczenia prędkości, zakazu wyprzedzania czy znaków odwołania zakazu. Jest to bardzo przydatna funkcja, jednak dużym ułatwieniem byłoby dodanie do rozpoznawanych znaków tablicy "Teren zabudowany" i wyświetlanie ograniczenia prędkości do 50 km/h
dziennik.pl
16 Nowy Ford Focus w wersji kombi dostępny jest z takimi samymi silnikami, co hatchback i sedan, czyli benzyniaki o pojemności 1,6 osiągające moc 105 lub 125 KM, a turbodoładowane (1,6 EcoBoost) występują w dwóch wariantach mocy: 150 lub 182 KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych Ford przygotował jednostki Duratorq TDCi o pojemności 1,6 (95 i 115 KM) i 2 litry (115, 140 i 163 KM), wszystkie z układem common-rail. Wersje napędzane 1,6-litrowym silnikiem benzynowym Ford EcoBoost i 1,6-litrową jednostką wysokoprężną TDCi wyposażone są w układ Auto-Start-Stop. Testowane przez dziennik.pl auto napędzał turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, który generował moc 150 KM. Silnik jest bardzo cichy, zrywny i elastyczny. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest zestopniowana w taki sposób, że na kolejnych biegach jednostka pracuje bez zadyszki. Jeśli w pełni wykorzystamy własności przewozowe auta, czyli zabierzemy na pokład 5 osób i prawie 500 litrów bagażu, to na 150-konnym silniku nie zrobi to zbyt wielkiego wrażenia.
dziennik.pl
17 Decyzja o wyborze wersji nadwoziowej focusa powinna być uzależniona od potrzeb dotyczących przestrzeni bagażowej. Za kombi w podstawowej wersji Ambiente Start z najsłabszym benzyniakiem (1,6 ccm 105 KM) trzeba zapłacić 55 300 złotych, a najtańszy diesel (1,6 ccm 95 KM) kosztuje 62 800 zł. W podstawowych wersjach nie znajdziemy klimatyzacji, ale wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (ESP, poduszki powietrzne) otrzymamy bez dopłaty. Najbogatsza wersja Forda Focusa kombi z silnikiem 1,6 Ecoboost/150 KM kosztuje 77 150 zł i włąśnie w takim aucie poczujesz się jak Bond, James Bond...
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję