Nowy volkswagen passat w Polsce! Ile kosztuje nowy passat? Zobacz ZDJĘCIA
1 Przy okazji wprowadzenia nowości Volkswagen wylicza, że wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, passat został wyprodukowany w prawie 22 milionach egzemplarzy (passat zadebiutował w maju 1973 roku, w lipcu - przed ponad 40 laty - rozpoczęła się jego sprzedaż). Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował passata (względnie magotana; Chiny). Na drogi wyjeżdżało dwa passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3000 dziennie. W opinii przedstawicieli VW każdego dnia passat jest najpopularniejszym modelem koncernu.
Volkswagen
2
"Passat ósmej generacji jest pod każdym względem lepszy od swojego poprzednika. Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, jego technologie, silniki, jego możliwości. Jest jednym z najnowocześniejszych modeli klasy średniej naszych czasów" - przekonuje w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena.
Passat zrzucił zbędny tłuszczyk - w zależności od modelu (wersja i silnik) masa własna ósmej generacji jest mniejsza nawet o 85 kg w porównaniu do poprzednika. Konstruktorzy twierdzą, że nowy i lżejszy VW powinien zużywać o 20 proc. mniej paliwa.
"Samochód wyposażono również w wiele nowoczesnych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Trzy z nich pojawiają się po raz pierwszy na rynku, są to Emergency Assist, który bezpiecznie zatrzyma samochód w przypadku zaśnięcia lub zasłabnięcia kierowcy. Kolejnym jest Trailer Assist, który wspomaga manewrowanie i parkowanie z przyczepą. Nowością jest również asystent jazdy w korkach, dzięki któremu passat samodzielnie będzie przyspieszał, hamował, jechał środkiem pasa i obserwował samochody po bokach." - dodaje Tonder.
Volkswagen
3 Volkswagen passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB. W efekcie nowy model ma długość 4767 mm - jest zatem o 2 mm krótszy, niż poprzednik. Jednocześnie rozstaw osi zwiększył się o 79 mm do 2791 mm, przy czym przednie koła przesunęły się o 29 mm w kierunku przedniego zderzaka, tylne koła o 17 mm w kierunku tylnego zderzaka (pasażerowie tylnej kanapy mają o 33 mm więcej miejsca na nogi). Chociaż wysokości samochodu zmniejszyła się o 14 mm (1456 mm), to udało się wygospodarować 26 mm więcej miejsca na głowy pasażerów. Szerokość wzrosła o 12 mm (1832 mm). Pojemność bagażnika kombi zwiększyła się o 47 l do 650 l a w przypadku załadowania po dach - do 1780 l. Kufer sedana zabierze o 21 litrów więcej (586 l) niż poprzednik. Wygląd?
Volkswagen
4 Wygląd? Samochód sprawia wrażenie bardziej przyczajonego przy asfalcie. Chromowany grill i chłodny wyraz twarzy powinny spodobać się dotychczasowym fanom tego modelu i przekonać do siebie wyznawców praktycznych kształtów, które po latach zachowają świeżość. Oto szczegóły dotyczące napędu...
Volkswagen / Ingo Barenschee
5 Na początek nowy passat w Polsce jest oferowany z czterema silnikami TSI i czterema silnikami TDI. Silniki benzynowe dysponują mocą 125, 150, 180 i 220 KM. Za przeniesienie mocy w tych jednostkach odpowiada 6-biegowa przekładnia manualna lub dwusprzęgłowa DSG. Jednostka 1.4 TSI o mocy 150 KM została uzbrojona w system aktywnego odłączania cylindrów (ACT), który tymczasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder. W opinii twórców ten układ pozwala zaoszczędzić około 0,5 litra paliwa na 100 km - w efekcie nowy passat z silnikiem 1.4 TSI/150 KM powinien spalać 4,9 l/100 km.
Volkswagen
6 W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM (spalanie - 4,1 l/100 km - o 0,5 l/100 km mniej, niż porównywalny poprzednik) i 190 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG.
Volkswagen
7 W passacie debiutuje bardzo mocna 240-konna jednostka bi-turbo TDI (500 Nm). Ten silnik jest montowany z seryjnym napędem na 4 koła i 7-biegową skrzynią DSG. Tak skonfigurowany VW ma zużywać 5,3 l oleju napędowego na 100 km. Passat limousine z 240-konnym TDI maksymalnie rozpędza się do 240 km/h, a variant do 238 km/h.
Volkswagen
8 Wszystkie wersje nowego passata są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji (odzysk energii z hamowania). Oferta silników w przyszłości zostanie rozszerzana do 10 jednostek napędowych o mocy od 120 do 280 KM. Ceny?
Volkswagen
9 Najtańszy nowy volkswagen passat kosztuje od 90 790 zł za wersję limousine i 95 190 zł za kombi (variant). Samochód już w podstawowej wersji jest wyposażony, m. in. w trzystrefową, automatyczną klimatyzację, system audio z kolorowym ekranem dotykowym, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system ochrony pasażerów Pre Crash (przygotowuje samochód do nieuniknionego zderzenia - domyka szyby, napina pasy), system Keyless Go - bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją ruszania pod górę.
Volkswagen
10 Ponadto dla wszystkich wersji oferowany jest pakiet wyposażenia dodatkowego Business. Dla wersji trendline kosztuje 1840 zł i zawiera: system nawigacji satelitarnej, reflektory LED Basis, pakiet światło (Light Assist, czujnik zmierzchu). Dla linii wyposażenia comfortline i highline pakiet kosztuje odpowiednio 3690 i 2990 zł, zawiera system nawigacji satelitarnej, reflektory LED w wersji Top ze światłami LED do jazdy dziennej, system dynamic Light Assist oraz reflektory przeciwmgielne (dla wersji comfortline).
Volkswagen
11
Volkswagen
12
Volkswagen
13
Volkswagen
14
Volkswagen
15
Volkswagen
16
Volkswagen
17
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję