- Nowa Skoda Superb Sportline już dostępna w Polsce. Czesi nie ulegają modzie
- Nowa Skoda Superb Sportline liftback czy kombi?
- Nowy Superb Sportline jako pierwszy z nowym logo Skody
- Trzy obrotowe przyciski z wyświetlaczami. Jak działa Skoda Smart Dials?
- Nowa Skoda Superb Sportline oferuje wnętrze przestronne jak kino
Nowa Skoda Superb Sportline już dostępna w Polsce. Czesi nie ulegają modzie
Nowa Skoda Superb wreszcie ma kompletą gamę wyposażeniową i spokojnie można zaliczyć ją do najgorętszych premier rynku motoryzacyjnego ostatnich lat. Szczególnie, że Czesi jadą pod prąd. Kiedy inni producenci kasują z oferty samochody klasy średniej, Skoda doskonali swój największy model w kierunku premium i rozwija jednostki spalinowe. Czym chce do siebie przekonać?
Z pewnością rozmachem sylwetki. Nowy Superb z ostrzej pochyloną przednią szybą, lusterkami z dolnym mocowaniem na poszyciu drzwi oraz opływową linią dachu stał się bardziej aerodynamiczny – ma o 10 proc. mniejszy współczynnik oporu powietrza (spadł do 0,23). W debiutującej wersji Sportline prezentuje się znakomicie, a jej wyjątkowy charakter na tle pozostałych klasycznych odmian wyróżnia grill w czarnej oprawie. Czarne są też obramowania szyb, lusterka boczne, ramki okien, relingi dachowe w kombi i spoiler klapy bagażnika wersji liftback.
Nowa Skoda Superb Sportline liftback czy kombi?
Do tego są reflektory LED Matrix, tylne światła LED z animowanymi kierunkowskazami, funkcja coming/leaving home oraz elektrycznie otwierana tylna klapa. Skoda Superb Sportline standardowo jest ustawiona na nowych 18-calowych, antracytowych, polerowanych felgach Vela aero z matowymi, czarnymi osłonami Aero. Zamiast tego można wybrać 19-calowe srebrne obręcze Aniara aero z matowymi, czarnymi osłonami Aero lub czarne "19-ki" Torcular.
Nowy Superb Sportline jako pierwszy z nowym logo Skody
Skoda radyklanie przeprojektowała kabinę i postawiła na rozsądną cyfryzację. Kokpit nowego Superba polega na czytelnych interfejsach, a jego układ – z centralnym ekranem i umieszczonymi niżej otworami wentylacyjnymi – wprowadza lepszą ergonomię miejsca kierowcy. W wersji Sportline mamy 3-ramienną wielofunkcyjną kierownicę z nowym logo marki – duży napis SKODA zastąpił znaczek z uskrzydloną strzałą. Producent przewidział też dwie opcje wykończenia kabiny.
Standardowa konfiguracja Design Selection Suedia Sportline jest wyposażona m.in. w elektrycznie regulowane sportowe fotele z pamięcią oraz funkcją masażu i regulacji w odcinku lędźwiowym, które pokryte są materiałem Artvelour. Z kolei wersja Design Selection Suite Sportline oferuje wszechstronnie ustawiane fotele AGR (atest przyznawany przez lekarzy ortopedów) dodatkowo wyposażone są w funkcję wentylacji, a ich obszycie jest wykonane ze skóry lub sztucznej skóry. Podsufitka jest zawsze czarna. Dekoracyjne listwy na desce rozdzielczej i we wkładkach drzwiowych przypominają carbon. Stalowe nakładki na pedały i oświetlenie ambientowe jest również standardem dla obu wersji wykończenia wnętrza.
Trzy obrotowe przyciski z wyświetlaczami. Jak działa Skoda Smart Dials?
Nowy system multimedialny szybko reaguje na dotyk, do tego jest konfigurowalny pasek skrótów najczęściej używanych funkcji oraz przejrzyście rozplanowane menu z dużymi polami dotykowymi. Zamiast zegarów 10-calowy wirtualny kokpit, do tego przewidziano wyświetlacz head-up na szybie. Łatwo się we wszystkim połapać. Szczęśliwe Skoda nie rezygnuje z przycisków. Absolutną nowinką jest możliwość ustawienia najczęściej używanych funkcji za pomocą klawiszy szybkiego dostępu Skoda Smart Dials. O co w tym chodzi?
Pod ekranem stacji multimedialnej są teraz trzy pokrętła z 32-milimetrowymi wyświetlaczami. To właśnie te obrotowe przyciski dają szybki dostęp do wielu funkcji. Dwa zewnętrzne sterują temperaturą, ogrzewaniem i wentylacją foteli. Środkowa gałka obsługuje maksymalnie cztery różne funkcjonalności, w tym: głośność audio, prędkość i kierunek nawiewu, klimatyzację, tryby jazdy oraz wielkość mapy nawigacji. Cztery dodatkowe klawisze między pokrętłami to bezpośredni dostęp do wentylacji przedniej szyby, ogrzewania tylnej szyby, recyrkulacji powietrza i trybu automatycznej klimatyzacji.
Nowa Skoda Superb Sportline oferuje wnętrze przestronne jak kino
Rozstaw osi nie wzrósł (2841 mm) i nie musiał. Wizytówką Superba pozostaje przestronność, którą Czesi wynoszą na wyższy poziom. W nowym wydaniu sprytnie wygospodarowano dodatkowe miejsce. W obu rzędach jest bardzo przestronnie – z przodu przybyło 11 mm luzu, a pasażerowie tylnej części – mają 6 mm więcej przestrzeni nad głową. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie właściwą pozycję do prowadzenia auta.
Z tyłu na kanapie z obszernym siedziskiem i szerokim podparciem poczujesz się niemal jak w kinie – na stopy, nogi i nad głową jest bardzo dużo miejsca. Pasażerowi podobnej postury siedzącemu w drugim rzędzie od kolan do oparcia fotela zostaje tyle luzu, że można założyć nogę na nogę. Drzwi otwierają się szeroko, niemal pod kątem prostym, co docenią rodzice mocujący się z fotelikami dziecięcymi na tylnej kanapie (uchwyty ISOFIX są zgrabnie zamaskowane).
Jak pojemność bagażnika? Nowa Skoda jest bezkonkurencyjna
Więcej miejsca wygospodarowano także na ładunek. Pojemność bagażnika wzrosła aż o 20 litrów do 645 l w liftbacku. Kufer kombi zapewni o 30 litrów więcej, czyli 690 l, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do imponujących 1920 litrów. Kufer - podobnie jak w poprzedniku - wyznacza także wzorce w dziedzinie funkcjonalności, z głębokimi wnękami po bokach, nisko poprowadzonym progiem załadunku oraz hakami na torby i klamkami do składania oparć na burtach. Znowu okazuje się, że nikt nie wymyślił nic bardziej praktycznego i większego w tej klasie - Superb jest bezkonkurencyjny.
Skoda Superb Sportline to 6 silników do wyboru. Benzyna czy diesel TDI?
Skoda Superb Sportline jest dostępna w trzech wersjach benzynowych: z silnikiem 1.5 TSI/150 KM z instalacją miękkiej hybrydy, jako ładowana z gniazdka hybryda plug-in z 1.5 TSI (tylko w nadwoziu kombi), z jednostką 2.0/204 KM oraz jako prawdziwa czeska rakieta wyposażona w benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM seryjnie połączony z napędem 4x4. Silniki Diesla to 2.0 TDI/150 KM i 2.0 TDI/193 KM 4x4. Możliwości jednostek?
Nowy Superb Sportline z silnikiem 1.5 TSI/150 KM jako miękka hybryda
Silnik 1.5 TSI pierwszy raz dostał technologię miękkiej hybrydy, w której wykorzystano 48-woltowy rozrusznik z napędem pasowym i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy. Konstrukcja należy do najnowszej generacji jednostek EA 211 evo2. Pracuje w oszczędnym cyklu Millera (opóźnione zamknięcie zaworów ssących) i jest wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Dodatkowo przy niskim obciążeniu układ aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT+) odłącza dwa z nich redukując zapotrzebowanie na benzynę. Dzieje się to praktycznie niezauważalnie – o tym, że silnik pracuje w trybie 2-cylindrowym można się zorientować po komunikacie wyświetlanym na wirtualnym kokpicie. Żadnych szarpnięć, wibracji, a w razie potrzeby momentalne przejście na tryb 4-cylindrowy.
Skoda Superb 1.5 TSI/150 KM. Jakie zużycie paliwa i osiągi?
Nowa Skoda Superb z silnikiem 1.5 TSI/150 KM (250 Nm) ma od zera do 100 km/h przyspieszać w 9,2 s. Producent obiecuje zużycie benzyny na poziomie 5,2-5,4 l na setkę. Przy takim spalaniu 66 litrowy zbiornik paliwa powinien wystarczyć na ok. 1270 km zasięgu. Prędkość maksymalna – 225 km/h.
Silnik 2.0 TSI o mocy 204 KM - jakie osiągi?
Benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 204 KM to napęd nie za mocny i nie za szybki - w sam raz do spokojnej jazdy. Taki Superb od zera do 100 km/h przyspiesza w 7,4 s. Auto nie jest też specjalnie paliwożerne - producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km.
Nowa Skoda Superb Sportline 2.0 TSI/265 KM to czeska rakieta dla dużej rodziny
Wreszcie silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM, który zmienia nowego Superba Sportline w czeską rakietę. Jednostka jest seryjnie łączona z napędem 4x4. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy (5,7 s - kombi). Zużycie benzyny w cyklu mieszanym wynosi 7,5 l/100 km.
Nowa Skoda Superb Sportline plug-in hybrid - jaki zasięg?
W przypadku hybrydy plug-in silnik benzynowy 1.5 TSI/150 KM i jednostka elektryczna tworzą system o mocy 204 KM. Napęd na przód przenosi 6-biegowa skrzynia DSG. W trybie EV akumulator 25,7 kWh zapewnia ponad 100 km zasięgu (w poprzedniku montowano baterię o połowę mniejszą 12,7 kWh, stąd zasięg był odpowiednio mniejszy). Dodatkowo instalacja pokładowa obsługuje ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW (wcześniej 3,6 kWh). Akumulator można uzupełnić jeszcze szybciej na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW - naładowanie akumulatora od 10 proc. do 80 proc. zajmuje wówczas 25 minut. Energia jest odzyskiwana również podczas hamowania. System multimedialny ułatwi wyszukiwanie stacji ładowania, a w przyszłości będzie również obsługiwał funkcję Plug & Charge.
Nowy Superb Sportline z silnikiem Diesla 2.0 TDI aż 1350 km zasięgu
Silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 150 KM (360 Nm) powinien sprawić, że nowa Skoda Superb kombi Sportline sprosta dalekim rodzinnym czy służbowym podróżom. Szczególnie, że przy zużyciu paliwa na poziomie 4,9-5,0 l/100 km oleju napędowego w 66-litrowym zbiorniku powinno wystarczyć nawet na prawie 1350 km zasięgu. Samochód powinien przyspieszyć od zera do setki w 9,2 s. Prędkość maksymalna – 222 km/h.
Silnik 2.0 TDI/193 KM i napęd 4x4 idealne połączenie w nowej wersji Sportline
Diesel 2.0 TDI 193 KM (400 Nm) jest połączony seryjnie z napędem 4x4. Taki Superb Sportline ma zużywać jedynie 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Także przyspieszenie od zera do 100 km/h w 7,5 sekundy powinno przypaść do gustu. Prędkość maksymalna – 238 km/h.
Nowy Superb wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów DSG
Nowy Superb jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią DSG. Dźwignia zmiany biegów powędrowała na kolumnę kierownicy z prawej strony. O trybie jazdy decyduje pokrętło – obrót do przodu (D) samochód rusza przed siebie. Obrót do siebie na R i samochód cofa. Naciśnięcie boku przełącznika zaciągnie hamulec postojowy. Przy kierownicy są też łopatki do redukcji przełożeń.
Skoda Superb Sportline w nowe zawieszenie DCC Sport
Superb w wersji Sportline jest seryjnie wyposażony w sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm oraz progresywny układ kierowniczy. Do tego z listy opcji można dołożyć nowy systemem DCC Plus. Wykorzystuje on dwa niezależnie sterowane zawory do oddzielenia etapów odbicia i kompresji zawieszenia, umożliwiając tym samym szybsze i skuteczniejsze tłumienie (wcześniej obie funkcje były kontrolowane przez jeden zawór). Zdaniem inżynierów przy odpowiednim ustawieniu DCC Sport nadwozie największej Skody pozostaje bardziej stabilne oraz mniej podatne na wibracje i ruchy pionowe, zwłaszcza podczas jazdy po złej nawierzchni, kostce brukowej czy pokrywach studzienek.
Ile kosztuje nowa Skoda Superb liftback i kombi? Producent tnie ceny o 10 000 zł
Przy okazji rynkowej premiery nowej wersji Sportline Skoda tnie ceny całej gamy tego modelu. W efekcie Superb liftback z silnikiem 1.5 TSI/150 KM w bazowej wersji Essence kosztuje od 139 900 zł, czyli o 10 000 zł taniej wobec regularnego cennika. Bazowa odmiana kombi wymaga 146 900 zł (to nadwozie w każdej wersji wymaga dopłaty 7 tys. zł).
Diesel 2.0 TDI/150 KM startuje z ceną od 156 950 zł. Najmocniejszy 2.0 TDI/193 KM – od 173 950 zł.
Najtańszy Superb oferuje 16-calowe alufelgi, dwustrefową klimatyzację Climatronic, 10-calowy system infotainment czy podgrzewane fotele przednie. O bezpieczeństwo dbają m.in.: Lane Assist (asystent pasa ruchu), Front Assist (kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania), funkcja rozpoznawania znaków drogowych, kamera cofania oraz czujniki parkowania z tyłu.
Skoda Superb z nowym silnikiem 2.0 TSI/265 KM kosztuje od 191 900 zł
Bogatsza Skoda Superb liftback Selection 1.5 TSI/150 KM kosztuje od 165 850 zł. Najmocniejszy silnik 2.0 TSI/265 KM to wydatek od 191 900 zł.
Nowa Skoda Superb 1.5 TSI iV Plug-In Hybrid kosztuje od 198 700 zł
Skoda Superb 1.5 TSI iV Plug-In Hybrid (204 KM) występuje jedynie jako kombi i kosztuje od 208 700 zł za wersję Selection, to taniej niż najmocniejszy diesel 2.0 TDI/193 KM (od 209 900 zł). Najbogatsza odmiana Laurin & Klement wymaga 238 350 zł.
Superb w wersji Selection w standardowym wyposażeniu oferuje m.in. tapicerkę Design Selection Loft, trzystrefową klimatyzację Climatronic, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, kamerę cofania, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele, 17-calowe alufelgi, system multimedialny z 10-calowym wyświetlaczem. Do tego asystent pasa ruchu Lane Assist, rozpoznawanie znaków drogowych, tylne szyby o wyższym stopniu przyciemnienia i przednie szyby boczne dźwiękochłonne, przygotowanie pod hak holowniczy, bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika, bezkluczykowy system obsługi samochodu Kessy Full, reflektory Full LED i Auto Light Assist.
Skoda Superb Laurin & Klement z silnikiem 2.0 TSI/265 KM - cena
Skoda Superb Laurin & Klement z benzynowym 1.5 TSI to wydatek od 188 850 zł (kombi 195 850 zł). Auto jest bogatsze o takie elementy jak m.in.: tapicerka Design Selection L&K Suite Black lub Suite Cognac, ramka grilla w ciemnym chromie, 18-calowe alufelgi, reflektory TOP LED z Matrix Beam i tylne światła TOP LED z dynamicznymi kierunkowskazami, w pełni elektryczne fotele przednie z funkcją masażu, progresywny układ kierowniczy, system multimedialny z 13-calowym ekranem i nawigacją, tempomat adaptacyjny, podgrzewana przednia szyba oraz podgrzewana kierownica oraz system nagłośnienia Canton.
Ile kosztuje Skoda Superb w nowej wersji Sportline?
Skoda Superb w nowej wersji Sportline jako liftback kosztuje od 183 600 zł (silnik 1.5 TSI). Kombi z tą samą jednostką staruje z poziomu 190 800 zł. Topowy silnik 2.0 TSI/265 KM, który zdecydowanie bardziej pasuje do ekskluzywnego wizerunku usportowionej wersji, to wydatek od 216 700 zł (kombi - 223 900 zł). 150-konny 2.0 TDI kosztuje od 200 900 zł (kombi 207 900 zł). Najmocniejszy 2.0 TDI/193 KM to już 217 700 zł (224 900 zł za kombi). Taki model oferuje:
- Tapicerkę Design Selection Suedia Sportline;
- Ramkę grilla w wykończeniu czarnym z połyskiem;
- 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich;
- Reflektory Top LED z Matrix Beam i tylne światła TOP LED z dynamicznymi kierunkowskazami;
- W pełni elektryczne fotele przednie z funkcją masażu;
- Progresywny układ kierowniczy;
- Infotainment z ekranem dotykowym 13 cali i nawigacją
- Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm.
Skoda Superb liftback i kombi - cennik, silniki, wersje wyposażenia
Nowa Skoda Superb | Essence liftback/kombi | Selection | Laurin & Klement | Sportline |
silnik 1.5 TSI mHEV/150 KM 7DSG | 139 900 zł/146 900 zł | 158 850 zł/165 850 zł | 188 850 zł/195 850 zł | 183 600 zł/190 800 zł |
silnik 2.0 TSI/204 KM 7DSG | 150 950 zł/157 950 zł | 169 900 zł/176 900 zł | 199 950 zł/206 950 zł | 194 700 zł/201 900 zł |
silnik 2.0 TSI/265 KM 7DSG 4x4 | - | 191 900 zł/198 900 zł | 221 900 zł/228 900 zł | 216 700 zł/223 900 zł |
1.5 TSI iV Plug-In Hybrid (204 KM) | - | kombi 208 700 zł | kombi 238 350 zł | 218 900 zł |
silnik 2.0 TDI/150 KM 7DSG | 156 950 zł/163 950 zł | 175 900 zł/182 900 zł | 205 900 zł/212 900 zł | 200 700 zł/207 900 zł |
silnik 2.0 TDI/193 KM 7DSG 4x4 | 173 950 zł/180 950 zł | 192 900 zł/199 900 zł | 222 900 zł/229 900 zł | 217 700 zł/224 900 zł |