Wykonawca wciąż kontynuuje prace związane z S7 – obejmują one budowę nowych odcinków dróg serwisowych, dróg lokalnych oraz pary MOP-ów na wysokości miejscowości Mieszkowo. Dodatkowo, trwają roboty związane z ogrodzeniem drogi. Po zakończeniu tych prac, trasa otrzyma status drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością do 120 km/h (obecnie ograniczenie wynosi 100 km/h). Prace mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2024 r.
Ostatnim etapem projektu będzie remont istniejącego odcinka drogi krajowej DK7 o długości 17 kilometrów – od Sękocina Starego do Rembertowa. Zgodnie z umową, prace te zostaną zakończone do końca trzeciego kwartału 2024 r.
Modernizacja i budowa trasy S7: jakie kolejne etapy?
Projekt budowy drogi ekspresowej S7 miedzy Warszawą a Grójcem jest realizowany etapami i obejmuje trzy główne sekcje: Warszawa Lotnisko - Lesznowola, Lesznowola - Tarczyn Północ oraz Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca. Całkowita długość tej trasy wynosi ponad 29 kilometrów. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Funduszu Spójności.
S7 jest częścią większego projektu, który ma na celu poprawę komunikacji między Warszawą a Krakowem oraz dalszymi południowymi regionami Polski. W realizacji są kolejne dwa odcinki trasy S7:Miechów – Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km). Kierowcy korzystają już z położonego pomiędzy nimi 13-kilometrowego odcinka Szczepanowice – Widoma oraz blisko siedmiokilometrowego fragmentu od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4. Całą trasę z Warszawy do Krakowa (293 km) przejedziemy przed końcem 2024 r.
Trasa S7 na południe od Krakowa
Na południe od Krakowa do użytku oddano ponad 31 km drogi ekspresowej od Myślenic do Rabki-Zdroju z tunelem pod górą Luboń Mały. Trwają już prace przy opracowaniu ok. 35 km dwujezdniowej drogi od Rabki-Zdroju do Chyżnego i granicy ze Słowacją.