Według opinii 52 proc. respondentów należy się spodziewać, że pierwszym masowym rynkiem samochodów elektrycznych będzie Europa, Chiny wskazało 39 proc., a Japonię 37 proc. pytanych. Średnio wskazywaną perspektywą czasową na rozwój rynku aut elektrycznych jest okres 11 lat.
Wśród najistotniejszych wyzwań, na które zwrócili uwagę respondenci wyjaśniając opóźnienia w rozwoju rynku aut elektrycznych, znalazły się: niedostateczny zasięg (65 proc.), brak punktów ładowania baterii (57 proc.), zbyt wysoka cena (55 proc.), a także niepraktyczność w codziennym użytkowaniu (30 proc.). Ponadto zdecydowana większość respondentów (91 proc.) sądzi, że niezbędnym czynnikiem potrzebnym do przełomu na tym rynku jest dostęp do dotacji rządowych na całym świecie.
W ciągu nadchodzących 12 miesięcy respondenci przewidują wzrost sprzedaży wynikający z zapotrzebowania krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) oraz Europy Wschodniej.
Jeśli chodzi o perspektywy dla nowych samochodów osobowych prawie 80 proc. respondentów spodziewa się wzrostu w segmencie małych samochodów.