Ford chwali się, że 6 maja z jego fabryki samochodów w Kolonii wyjechała fiesta numer 1 000 000. Licznik wykręcił milionowy wynik po 33 miesiącach od chwili gdy pierwsza sztuka tego auta zjechała z linii produkcyjnej…
Przypominamy, że samochód zadebiutował w 2008 roku. Wówczas mądre głowy z Forda pochwaliły się sprytnym trikiem… Otóż fiesta obecnej generacji to pierwszy samochód koncernu zbudowany w ramach nowego globalnego systemu projektowania (Global Product Development System), który umożliwia lepsze dopasowanie bazowego modelu do potrzeb poszczególnych rynków - tak by trafić w gusta jak największej liczby kierowców.
To też pierwszy produkt zrealizowany zgodnie z wizją szefa koncernu Alana Mulally’a - "One Ford" ("jeden Ford"). Mówiąc w skrócie - chodziło o to, że na całym świecie powstają modele o zbliżonej, charakterystycznej dla marki stylistyce i wykorzystujące te same podzespoły techniczne.
Jak niegdyś legendarny model T, fiesta jest globalnym autem, którym Ford zdobywa kulę ziemską i robi to w przebojowym stylu - dowodem są liczby…
Jak jest z jakością?
Po dwóch i pół roku fiesta skusiła na całym świecie 1 350 000 osób. Jak wynika z danych firmy JATO za pierwszy kwartał 2011 roku w Europie Ford sprzedał ponad 102 tys. sztuk tego modelu - dzięki temu jest najlepiej sprzedającym się autem swojego segmentu i drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem w na Starym Kontynencie.
W Polsce od jesiennego debiutu w 2008 roku do dziś kierowcy kupili sobie niemal 11 tys. sztuk nowej fiesty.
Jak jest z jakością fiesty? Z najnowszego raportu ADAC wynika, że obecna generacja tego auta rejestrowana w 2009 i 2010 roku została oceniona najwyższym stopniem rekomendacji niezawodności. Przedstawiciel Forda w segmencie B zanotował wysoki wzrost jakości, tym samym zasługując na opinię auta bezawaryjnego.
W rankingu ADAC fiesta stoi wyżej niż m.in. citroen C3, nissan micra, skoda fabia, toyota yaris, suzuki swift, honda jazz...
Ranking niezawodności ADAC to jedno z najważniejszych opracowań na rynku niemieckim dotyczących niezawodności pojazdów zarejestrowanych i użytkowanych na terenie Niemiec. Powstaje on na podstawie zgłoszeń do serwisu ADAC od właścicieli aut, które uległy awarii w trasie (uwzględniono około 500 000 z ponad 4,25 mln przypadków z 2010 roku).
Raport obejmuje samochody w wieku od jednego do sześciu lat, produkowane w niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, których liczba rejestracji wynosi przynajmniej 10 tysięcy egzemplarzy rocznie.
Statystyka awaryjności ADAC, w odróżnieniu od rankingów usterkowości Dekra, GTÜ czy TÜV, powstaje w oparciu o awarie uniemożliwiające jazdę.