Mazda CX-60 w nowej bieli Rhodium White przeważa wśród pierwszych 100 egzemplarzy zamówionych w tydzień przez polskich kierowców. Ten kolor wybrał co czwarty kupujący. Drugim w kolejności jest równie zjawiskowy kolor Soul Red Crystal (23 proc.).

Reklama

CX-60 występuje w czterech wersjach wyposażeniowych. Największą popularnością cieszą się dwie najbogatsze odmiany. Niemal 60 proc. kupujących postawiło na wariant Homura (cena od 250 900 zł) charakteryzujący się jednorodnym kolorem nadwozia, 20-calowymi felgami i polakierowanym na ciemno motywem skrzydła Mazdy.

Mazda CX-60 nową rekordzistką w Polsce, czyli 100 aut w tydzień

Topową wersję Takumi (od 258 900 zł) wybrało 27 proc. zamawiających – w kabinie ucieszy ich biała skóra Nappa, naturalne drewno klonowe i "zawieszone ściegi" łączące tkaniny według dawnej japońskiej techniki. Ten wariant na żywo zachwyca jakością użytych materiałów czy troską o detale.

Reklama

– Po raz pierwszy w historii Mazdy w Polsce zebraliśmy tak dużo zamówień w tak krótkim czasie i to zaledwie w tydzień od światowej premiery, która miała charakter prezentacji online – powiedział Piotr Nowak, dyrektor sprzedaży Mazda Motor Poland. – Ten wynik cieszy jeszcze bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że początkowo wprowadzamy CX-60 z napędem PHEV, który jest ciągle niszowym rozwiązaniem w segmencie D SUV. W zeszłym roku wszyscy konkurenci premium – Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60 – zanotowali w Polsce łącznie 1628 rejestracji wersji z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka, co stanowiło zaledwie 5,3 proc. ogółu w tym segmencie – podkreślił.

Mazda CX-60 w Polsce jest dostępna w czterech wersjach: bazowej Prime-Line, środkowej Exclusive-Line oraz dwóch o wzbogaconym wyposażeniu i jakości wykończenia: Homura i Takumi / Mazda
Wirtualny 12,3-calowy kokpit zamiast tradycyjnych analogowych zegarów można niemal dowolnie konfigurować. Do tego kierowca ma przed oczami wyświetlacz head-up (seryjny w każdej wersji), który jest trzy razy większy niż w CX-30 i prezentuje więcej szczegółów dotyczących nawigacji, prędkości czy działania funkcji CX-60 / Mazda

Mazda CX-60 za 316 tys. zł skanuje kierowcę

Co piąta osoba konfigurująca Mazdę CX-60 u dilera podpisywała zamówienie – to świadczy o dobrym przyjęciu auta przez rynek. Rekordzista wyspecyfikował swój egzemplarz za 316 tys. zł. W tej cenie wśród szeregu dodatków (panoramiczny dach, hak holowniczy, bagażnik na rowery) znalazł się też system personalizacji miejsca kierowcy nazwany Mazda Driver Personalisation. Jak działa to rozwiązanie? Kamera przy ekranie środkowym wykrywa lokalizację oczu prowadzącego, a komputer na podstawie zebranych informacji oblicza jego wzrost i ocenia typ sylwetki, po czym automatycznie ustawia fotel, kierownicę (zakres regulacji 45 mm na linii góra-dół i 70 mm na linii przód-tył), wysokość wyświetlacza head-up i położenie lusterek zewnętrznych.

Reklama

Największą liczbę zamówień, 14 szt. zebrał do tej pory salon Pro-Moto w Katowicach. Tuż za nim plasuje się Mazda Mirai z Sosnowca z 13 zamówieniami.

– Popularność Mazdy CX-60 to też dowód na to, o czym mówili nam nasi klienci jeżdżący głównie Mazdą 6 i Mazdą CX-5, że myśląc o kolejnej Maździe poszukują czegoś większego, mocniejszego – wskazał Nowak.

Deklaracje znalazły odbicie w rzeczywistości. Blisko 70 proc. zebranych zamówień na CX-60 pochodzi od kierowców lojalnych japońskiej marce, czyli osób jeżdżących obecnie innym modelem Mazdy.

– Dla nich przygotowana została oferta specjalna, która pierwszym 60 osobom daje możliwość odbioru samochodów w pierwszej kolejności, a także propozycja wyboru panoramicznego dachu za złotówkę, vouchera na akcesoria Mazdy o wartości 5900 zł lub atrakcyjnej oferty ubezpieczenia samochodu w programie Mazda Ubezpieczenia – powiedział dziennik.pl Szymon Sołtysik, PR manager Mazda Motor Poland.

CX-60 od tej pory jest najbardziej okazałą perłą w koronie firmy z Hiroszimy. Jako największy model w gamie imponuje rozmachem sylwetki. Wymiary to: 4745 mm długości, 1890 mm szerokości, 1680 mm wysokości / Mazda

Mazda CX-60, hybryda plug-in najmocniejsza i napęd na tylne koła

Razem CX-60 debiutuje napęd hybrydowy typu plug-in. To autorska konstrukcja Mazdy. Zespół łączy czterocylindrowy silnik benzynowy 2.5 Skyactiv-G z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i akumulatorem o pojemności 17,8 kWh zamkniętym pomiędzy przednią a tylną osią (dla uzyskania szczególnie niskiego położenia środka ciężkości).

Współpraca silników benzynowego i elektrycznego składa się na łączną moc systemową 327 KM i potężny maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Mazda CX-60 przebijając barierę 300 KM została najmocniejszym seryjnym modelem w historii japońskiej marki. Do tej pory koronę nosiła RX-7, której silnik Wankla produkował 280 KM. Możliwości? Japoński SUV z wtyczką ma temperament auta sportowego. CX-60 PHEV popędzona przez kierowcę zachowuje się jak ekolog na dopalaczach. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,8 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 km/h.

W przypadku hybrydy ładowanej z gniazdka kluczowe znaczenie mają parametry jazdy w trybie EV. CX-60 e-Skyactiv PHEV w trybie elektrycznym zapewnia prawie 70 km jazdy przy prędkościach do 100 km/h. Mało? Z badań przeprowadzonych wśród kierowców w Polsce wynika, że średni dzienny przebieg wynosi 50 km. Zaletę zasięgu docenią osoby, które na co dzień mają gdzie ładować baterie (dom, biurowiec), wtedy hybrydowa Mazda z wtyczką może być wykorzystywana jako samochód elektryczny. Naładowanie akumulatora trakcyjnego od zera do pełna przy użyciu standardowego gniazdka 240 V potrwa 4 godziny.

Producent podaje średnie zużycie paliwa na poziomie – uwaga! – 1,5 litra benzyny na 100 km. I żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy – ten bajeczny wynik jest możliwy pod warunkiem podróżowania z akumulatorem naładowanym w 100 proc. Jeśli jednak ktoś nie dopilnuje uzupełniania prądu w baterii wówczas musi liczyć się ze znacznie szybszym osuszaniem zbiornika paliwa.

Nowa platforma stworzona z myślą o tylnonapędowych SUV-ach i większych sedanach pozwoliła ustawić koła niemal na rogach karoserii / Mazda
Wybrane elementy wyposażenia standardowego najtańszej wersji Prime-Line to m.in. reflektory LED ze spryskiwaczami, fabryczna nawigacja satelitarna, tempomat, felgi 18-calowe, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto / Mazda

Mazda CX-60, czyli jazda próbna jesienią 2022 roku

Pierwsze egzemplarze nowej Mazdy CX-60 PHEV trafią do nowych właścicieli w październiku, wówczas we wszystkich polskich salonach pojawią się też samochody ekspozycyjne i demonstracyjne. Wówczas będą możliwe jazdy testowe. Jednak jeszcze w wakacje Mazda planuje cykl premierowych pokazów u dilerów.

– Jesteśmy przekonani, że nasz SUV znajdzie też nabywców wśród właścicieli samochodów innych marek. Mamy atrakcyjnie pozycjonowany model z wyróżniającą się stylizacją i wnętrzem ucieleśniającym hasło Crafted in Japan, który można zamawiać w dowolnej wersji wyposażenia z odbiorem na jesień tego roku, co w tych czasach też stanowi ogromny atut na rynku – zauważył Nowak. – W późniejszym czasie dołączymy nowe, sześciocylindrowe, rzędowe silniki Diesla i benzynowy, które uatrakcyjnią naszą ofertę i pozwolą na swobodne dopasowanie rodzaju napędu do potrzeb odbiorcy – podkreślił.

Mazda CX-60 i nowe silniki rzędowe, sześciocylindrowe

Razem z CX-60 Mazda spełnia też długo oczekiwaną obietnicę. Wprowadzi silniki rzędowe, sześciocylindrowe: benzynowy 3.0 e-Skyactiv X oraz dieslowski 3.3 Skyactiv-D z dwoma różnymi poziomami mocy. Oba będą wspomagane systemem M Hybrid Boost - 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Takie rozwiązanie ma przełożyć się na wysoką moc i bardzo dobre osiągi, oczywiście bez uszczerbku na ekologiczności.

Bagażnik za elektrycznie podnoszoną klapą zapewnia solidne 570 l pojemności (wliczając schowek pod uchylaną podłogą). Po położeniu oparć tylnej kanapy możliwości rosną do 1148 l, a przy załadunku do sufitu kufer połyka 1726 l pakunków. Co ważne, Mazda CX-60 jako hybryda plug-in może holować przyczepy o masie do 2500 kg. / Mazda / michaelschnabel

Mazda CX-60 i ceny w Polsce

Najtańsza Mazda CX-60 kosztuje od 229 900 zł - to cena bazowej wersji Prime-Line. Kolejna to Exclusive-Line za 239 900 zł. Pakiet Homura równa się minimum 250 900 zł. Topowa odmiana Takumi wymaga 258 900 zł. Niezależnie od tego, czy planujesz zakup prywatnie, czy na firmę japońska marka ma ciekawy program finasowania dla każdej odmiany (od 2050 zł netto miesięcznie przy 15 proc. wpłaty własnej, umowa na 36 miesięcy i 20 tys. km rocznie; leasing bez wykupu).

Mazda CX-60 PRIME-LINE EXCLUSIVE-LINE HOMURA TAKUMI
2.5 e-SKYACTIV PHEV 327 KM 8AT AWD 229 900 zł 239 900 zł 250 900 zł 258 900 zł
Pakiety opcjonalne
COMFORT - 13 500 zł 7900 zł 7900 zł
CONVENIENCE & SOUND - 12 900 zł 12 900 zł 12 900 zł
DRIVER ASSISTANCE - 7900 zł 7900 zł 7900 zł
Dach panoramiczny - 5900 zł 5900 zł 5900 zł
Kiedy patrzy się na sylwetkę CX-60, od razu widać, że rządzą tu tylne koła. Kształt maski został zaprojektowany tak, aby kierowca mógł łatwiej orientować się gdzie kończy się przednia krawędź auta. Próg widoczności, czyli odległość, w jakiej prowadzący widzi nawierzchnię drogi (nie zasłoniętą przez bryłę przodu), przybliżono w porównaniu do CX-5: ukośnie, czyli w kierunku naroży pojazdu o 303 mm, a centralnie, czyli w widoku do przodu, o 100 mm. Do tego podstawa słupka A otrzymała specjalnie zaokrąglony profil, co sprzyja lepszemu zauważaniu dzieci na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach / Mazda

Mazda CX-60 i dane techniczne

Nadwozie
Długość całkowita mm 4745
Szerokość całkowita mm 1890
Wysokość całkowita – koła 18 cali z obciążeniem/bez obciążenia mm 1675/1680
Wysokość całkowita – koła 20 cali z obciążeniem/bez obciążenia mm 1680/1685
Rozstaw osi mm 2870
Wysokość prześwitu (opony 18 cali/20 cali) mm 170/175
Rozstaw kół z przodu 1640
Rozstaw kół z tyłu 1645
Promień skrętu od krawężnika do krawężnika m 5,4
Wnętrze
Wysokość kabiny z przodu – bez szyberdachu mm 1004
Szerokość kabiny z przodu na wysokości ramion mm 1504
Miejsce na nogi – przedni rząd siedzeń mm 1058
Wysokość kabiny z tyłu – bez szyberdachu mm 984
Szerokość kabiny z tyłu na wysokości ramion mm 1441
Miejsce na nogi – tylny rząd siedzeń mm 990
Bagażnik
Pojemność bagażnika (wszystkie siedzenia do linii okien) / w tym schowek pod podłogą l 477/570
Pojemność bagażnika do sufitu (z siedzeniami tylnego rzędu złożonymi) / łącznie ze schowkiem pod podłogą l 1148/1726
Wysokość od podłogi bagażnika do rolety zasłaniającej mm 498,5
Długość przestrzeni bagażowej za drugim rzędem siedzeń mm 975
Szerokość pomiędzy wnękami tylnych kół mm 1130
Szerokość bagażnika na poziomie podłogi mm 1275
Wysokość progu załadunku, dystans od ziemi mm 740

Mazda CX-60 i silnik oraz moc

Przeniesienie napędu AWD
Skrzynia biegów 8EAT
Typ silnika I4 DOHC 16 zaworów
Typ wtrysku paliwa Wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa ccm 2488
Średnica cylindra x skok tłoka mm x mm 89,0 x 100,0
Stopień sprężania 13,0
Maksymalna łączna moc kW@rpm 241/4000
Maksymalny łączny moment obrotowy Nm 500
Moc maksymalna silnika spalinowego kW@rpm 141/6000
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego Nm 261
Moc maksymalna silnika elektrycznego kW 100
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego Nm 250
Pojemność zbiornika paliwa L 50
Układ redukcji emisji Katalizator trójdrożny
Akumulator 12 volt Q-85
AKUMULATOR PHEV
Typ Litowo-jonowy
Napięcie V 355
Pojemność akumulatora kWh 17,8
Waga akumulatora kg 175,1

Mazda CX-60, osiągi i spalanie

2,5 e-Skyactiv PHEV/327 KM, 8-biegowy automat, AWD
Przyspieszenie 0-100 km/h s 5,8
Prędkość maksymalna z ogranicznikiem km/h 200
Zużycie paliwa wg. WLTP
Zasięg napędu EV – cykl mieszany, opony 18''/20'' km 63/60
Zasięg napędu EV – cykl miejski, opony 18''/20'' km 69/63
Zużycie energii kWh 17,1
Zużycie paliwa – opony 18 cali/20 cali l/100km 1,5/1,6
Emisje WLTP
Emisje CO₂ w cyklu mieszanym – koła 18 cali/20 cali g/km 33/37
Europejska klasa emisji Euro 6 G2
Nowa Mazda CX-60 w Polsce jest dostępna w czterech wersjach: bazowej Prime-Line, środkowej Exclusive-Line oraz dwóch o wzbogaconym wyposażeniu i wyższej jakości wykończenia: Homura i Takumi / Mazda
Bazową wersję Prime-Line z zewnątrz wyróżnia siatka maskująca przedniego grilla we wzór plastra miodu, światła w technologii LED, czarne listwy wokół okien / Mazda
Wyposażenie wersji Homura odpowiada poziomowi Exclusive-Line z pakietem Comfort, z dodatkami takimi jak m.in. elektryczna regulacja położenia kierownicy czy oświetlenie miejsca na nogi w tylnym rzędzie siedzeń. Wnętrze wita czarną skórą na fotelach / Mazda
Mazda CX-60 w wersjach z pośrednim i wysokim poziomem wyposażenia może mieć duży dach panoramiczny o wymiarach 1060 mm x 995 mm. Partia dachu pomiędzy słupkami B została tak pomyślana, by odciążać konstrukcję, a jednocześnie podnosić bezpieczeństwo bierne w przypadku uderzeń bocznych / Mazda
Mazda CX-60 seryjnie jest oferowana z nową automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach / Mazda
Tu różnorodne faktury czy szwy reagują na zmiany oświetlenia, a japońska technika nakładania ściegów zwana Kakenui tworzy "szwy zawieszone" z odstępem pomiędzy fragmentami tkaniny, tak by można było zobaczyć materiał pod spodem / Mazda
Białe oświetlenie rozproszone na boczkach przednich i tylnych drzwi delikatnie podkreśla dopieszczone wnętrze nazywane przez twórców CX-60 "modern premium" / Mazda
Mazda CX-60 z wysoko podniesionym czołem i potężnym grillem śmiało wjeżdża na terytorium Audi Q5, BMW X3 czy Volvo XC60. W odróżnieniu od wcześniejszych modeli, kształt reflektorów nowego SUV-a jest pionowy, z grafiką świetlną w kształcie litery L / Mazda
CX-60 w nowym kolorze Rhodium White / Mazda
Automatyczną skrzynię biegów i napęd 4x4 też producent oferuje seryjnie / Mazda
CX-60 to pierwsza hybryda typu plug-in opracowana przez japońską markę / Mazda
Wzór tylnych świateł również przypomina "leżącą" literę L / Mazda
Do wyboru jest osiem kolorów nadwozia: Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White (zdjęcie), Machine Grey i Soul Red Crystal / Mazda / michaelschnabel