Vosco EV2, czyli samochód elektryczny z Kutna wreszcie zadebiutował publicznie. Producent VOSCO Automotive z Kutna (wcześniej FSO Syrena) zdecydował się na podwójne uderzenie – na specjalny pokaz podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi przywiózł dwa modele…
Vosco EV2 na delikatnie szprychowanych 17-calowych alufelgach odkryła karty tuż pod nosem elektrycznego Mercedesa EQS. Polskie auto to hatchback segmentu B, czyli jego potencjalnym rywalem może być np. Opel Corsa-e czy Peugeot e-208. EV2 ma ponad 4,2 m długości, 1,7 m szerokości i 1,5 m wysokości. Opiera się na zupełnie nowej, kompozytowej konstrukcji nośnej, ale bazuje na platformie podwoziowej zastosowanej i opracowanej dla modelu EV1 pierwszej generacji. W porównaniu do starszego auta EV2 zapewnia bardziej przestronną kabinę.
Vosco EV2 - styl polskiego projektanta
Styl Vosco EV2 zaprojektował Damian Woliński, jeden z laureatów konkursu organizowanego przez ElectroMobility Poland na opracowanie nadwozia polskiego samochodu elektrycznego. Jak podkreśla, design ma w pełni oddawać elektryczny charakter auta. Wśród znaków szczególnych wskazuje brak wlotów powietrza, dwukolorowe lakierowanie oraz reflektory w technice full-LED.
– Największym wyzwaniem w trakcie projektowania nadwozia EV2 było dopasowanie powierzchni nadwozia do geometrii szyb – powiedział dziennik.pl Woliński. – Przy produkcji małoseryjnej jest to bardzo trudne wyzwanie, zarówno dla projektanta jak i modelarza 3D. By stworzyć spójny design, należało rozpocząć projektowanie twarzy właśnie od lamp – podkreślił.
Vosco EV2 samochód elektryczny z Kutna i zasięg 290 km
– Vosco EV2 ma zapewnić zasięg ok. 290 km (WLTP). Pojemność akumulatorów to 31,5 kWh, a napięcie nominalne pakietu 700V – powiedział dziennik.pl Andrzej Stasiak, główny konstruktor VOSCO Automotive.
Auto wyposażone jest złącze Combo2 i w możliwość ładowania prądem stałym, co - jak usłyszeliśmy - przy standardowej ładowarce o mocy 30 kW pozwala naładować akumulator w ok. godzinę.
– Dodatkowo pojazd wyposażony jest w ładowarkę pokładową o mocy 3,3 kW, takie urządzenie pozwala naładować samochód z gniazdka sieciowego w domu w ok. 10-11 godzin. Silnik w trybie sportowym osiąga moc 175 kW czyli niemal 240 KM – wyjaśnił.
Vosco EV2 - wnętrze i wyposażenie
W kabinie zastosowano nowy system multimedialny z wolnostojącym ekranem o przekątnej 9 cali oraz autorski projekt User Interface wyświetlany na ekranie kierowcy tzw. Instrument Cluster. Kolorystyka wnętrza jest stonowana i minimalistyczna.
Wyposażenie to: elektrycznie sterowane szyby przednie, klimatyzacja, podgrzewana przednia szyba, komputer pokładowy, sterowanie poziomem rekuperacji, centralny zamek, 17-calowe alufelgi z oponami 205/50/17, elektryczny hamulec ręczny, wybór 3 trybów jazdy: Normal/Eco/Sport.
Vosco EV2 - cena i produkcja?
Producent zapewnia, że Vosco EV2 pod względem technologicznym jest autem gotowym do seryjnej produkcji. Jak usłyszeliśmy w Łodzi firma do jej uruchomienia potrzebuje ok. 1 mld zł. Jeśli znajdzie się inwestor, to rocznie ma powstawać ok. 10 tys. sztuk.
– W tym momencie nie jesteśmy w stanie określić ceny, ponieważ jesteśmy na etapie poszukania i inwestora oraz strategicznego partnera biznesowego–powiedział dziennik.pl Damian Woliński z VOSCO Automotive.