Fabryka w Zwickau jest pierwszym zakładem Volkswagena w Niemczech, który po przerwaniu produkcji w połowie marca teraz ją wznawia. Wiadomo, że w pierwszym etapie dziennie będzie powstawać 50 egzemplarzy elektrycznego ID.3 – to jedna trzecia produkcji z okresu przed wybuchem pandemii koronawirusa.

Reklama

– Wszyscy musimy teraz sprostać historycznemu zadaniu. Chodzi o ochronę zdrowia pracowników naszego zakładu, a jednocześnie o wznowienie produkcji w odpowiedzialny sposób – powiedział Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen. – Zdrowie pracowników jest ważniejsze niż szybkość produkcji. Dlatego teraz nie jest najistotniejsze to, ile samochodów możemy dziennie wyprodukować. Bardziej liczy się fakt, że rozpoczęty przez nas proces transformacji w kierunku pojazdów elektrycznych od dzisiaj ponownie nabiera rozpędu. ID.3 jest dla Volkswagena w ramach tego procesu jednym z najważniejszych modeli – wyjaśnił.

Branżowy Automotive News Europe podkreśla, że Volkswagen po wznowieniu produkcji spodziewa się dotrzymać wcześniejszego harmonogramu i ID.3 wejdzie na rynek latem 2020 roku. Prace nad oprogramowaniem elektrycznego auta zmierzają ku końcowi.

Volkswagen ID.3 / Volkswagen

ID.3 czyli VW na prąd

Volkswagen ID.3 jest pierwszym autem niemieckiej marki opartym na stworzonej od podstaw platformie MEB przystosowanej wyłącznie do napędu elektrycznego. Zaletą tej architektury jest wszechstronność – na niej powstanie cała rodzina różnych e-samochodów, od kompaktowych, poprzez SUV-y po limuzyny i vany.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży ID.3 będzie oferowany z trzema akumulatorami litowo-jonowymi do wyboru. Z zestawem podstawowym o pojemności (45 kWh) przejedzie 330 km (wg normy WLTP). Akumulator można ładować prądem o maksymalnej mocy 7,2 kW (prąd zmienny) lub 50 kW (prąd stały); istnieje też możliwość zasilania prądem stałym o mocy 100 kW (opcja). ID.3 w wersji podstawowej również osiąga prędkość maksymalną 160 km/h.

Volkswagen ID.3 / Dziennik Gazeta Prawna

Wariant średni 58 kWh, który ma być najpopularniejszy, zapewni 420 km zasięgu. Korzystając ze stacji szybkiego ładowania prądem o mocy 100 kW w ciągu 30 minut auto można zasilić do pojemności wystarczającej na pokonanie 290 km (według WLTP) lub 200 km podczas jazdy z prędkością autostradową – to znacznie więcej niż dotychczas w samochodach kompaktowych.

ID.3 z największym akumulatorem (77 kWh) to imponujące 550 km podróży bez przystanku na ładowanie. Tu akumulator można "uzupełnić" prądem zmiennym o maksymalnej mocy 11 kW lub stałym o mocy do 125 kW.

W Polsce cena seryjnego ID.3 z akumulatorem o najmniejszej pojemności ma wynosić ok. 130 tys. zł. Pierwsze samochody zostaną dostarczone klientom w połowie 2020 roku.

Volkswagen ID.3 / Dziennik Gazeta Prawna
Volkswagen ID.4, czyli elektryczny SUV, który także powstanie na platformie MEB / Volkswagen
Reklama