Hyundai od marca 2020 ruszy z produkcją modelu Kona Electric w jego fabryce w Czechach oraz zwiększy dostawy tego samochodu z zakładu w Ulsan (Korea Południowa była dotychczas jedynym miejscem produkcji elektrycznego SUV-a).
Koncern utrzymuje, że uruchomienie dodatkowej produkcji ma sprostać potrzebom kierowców. Podobno od rozpoczęcia sprzedaży w roku 2018, zapotrzebowanie na elektryczną Konę przekroczyło oczekiwania firmy.
Teraz Hyundai zapowiada, że w roku 2020 dostarczy na europejski rynek 80 tys. sztuk aut na prąd, w tym modeli Kona Electric, Ioniq Electric oraz wodorowych NEXO. Taki zabieg ma sprawić, że koreańska firma zostanie największym dostawcą tego typu samochodów w Europie.
W Polsce Hyundai Kona Electric jest dostępny z dwoma rodzajami napędu i w dwóch wersjach wyposażenia (Premium oraz Platinum). Najtańsze auto akumulatorem o pojemności 39,2 kWh, 136-konnym silnikiem i deklarowanym zasięgiem do 289 km kosztuje od 165 900 zł.
Elektryczna Kona z większym akumulatorem 64 kWh i silnikiem o mocy 204 KM ma zapewniać zasięg do 449 km. Ten model w bazowej odmianie Premium to wydatek 189,9 tys. zł, a najbogatsza wersja Platinium wymaga przynajmniej 206,9 tys. zł.