Toyota Proace City występuje w dwóch wersjach nadwozia - Standard 4,4 m lub Long 4,7 m. W obu odmianach ładowność samochodu sięga nawet 1000 kg, a pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 3,3 do 4,4 m3. Auto może także ciągnąć przyczepę nawet do 1,5 tony.

Reklama

Japońska nowość skrywa w sobie wiele talentów. Konfiguracja wnętrza pozwala na transport towarów lub przewóz ludzi. Do wyboru są dwa indywidualne fotele lub trzyosobowa kanapa z przodu. To drugie rozwiązanie umożliwia montaż systemu Smart Cargo, który łączy otwieraną przegrodę z unoszonym przednim siedzeniem pasażera, aby zwiększyć długość przestrzeni bagażowej o 1,3 m, a jej pojemność o 0,4 m3.

Toyota / sebastien mauroy

Proace City w wersji Furgon Brygadowy Active ma w drugim rzędzie składaną na płasko kanapę z przesuwaną przegrodą (dla powiększenia pojemności ładunkowej). Maksymalną długość użyteczną można uzyskać przez złożenie fotela pasażera i wykorzystanie otwieranej klapy w przegrodzie. W efekcie dysponujemy samochodem 5-miejscowym lub przy złożonym 2. rzędzie siedzeń w pełni funkcjonalnym furgonem.

Reklama
Toyota

Osobowa Toyota Proace City Verso może pomieścić nawet do 7 pasażerów w obu wersjach długości nadwozia. Wnętrze daje się skonfigurować na kilka sposobów. W drugim rzędzie mogą zostać zamontowane trzy indywidualne fotele przesuwane po szynach, które po złożeniu tworzą płaską podłogę, lub składana kanapa, dzielona w proporcji 60:40. Trzeci rząd siedzeń może zostać dodany zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia. Zarówno w wersji z kanapą, jak i w wersji z indywidualnymi fotelami Proace City Verso wyposażony jest w trzy uchwyty ISOFIX w drugim rzędzie siedzeń.

Toyota / sebastien mauroy

Toyota przewidziała też luksusowe dodatki, a wśród nich panoramiczny, szklany dach. W tej wersji auto można doposażyć w schowek nad głową podobny do tych, jakie montowane są w samolotach, oraz centralny, wiszący schowek o łącznej pojemności 74 litrów, dostępny z drugiego rzędu siedzeń oraz z bagażnika. Dostęp do bagażnika w ciasnych przestrzeniach ułatwi opcja otwieranego okna w tylnej klapie.

Toyota / sebastien mauroy

Benzyna czy silnik Diesla?

W gamie silnikowej Toyoty Proace City znajduje się jednostka benzynowa 1.2 Turbo – w wariantach o mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów lub 130 KM ze skrzynią automatyczną oraz jednostka wysokoprężna o pojemności 1.5 w wariantach 75, 100 i 130 KM. Najmocniejszy z nich jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.

Toyota

Toyota twierdzi, że jej uniwersalna nowość pod względem wyposażenia nie ustępuje autom osobowym. We wszystkich wersjach standardowo montowany jest system eCall, który automatycznie nawiązuje kontakt ze służbami ratowniczymi, dostarczając im najważniejszych informacji – takich jak geograficzne położenie samochodu i liczba pasażerów – a także spowoduje, że pasażerowie będą mogli się komunikować z operatorem alarmowym, nawet jeśli zostaną unieruchomieni.

Dostawcza odmiana Furgon w wersji Active standardowo wyposażona jest także w radio z USB i Bluetooth, elektryczne szyby w pierwszym rzędzie, czujnik zmierzchu czy podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne oraz fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego i podłokietnikiem.

Toyota
Reklama

Osobowy Proace City Verso ma ponadto w standardzie zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense z systemem awaryjnego hamowania, układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PSC), układem rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i aktywnym tempomatem (ACC), a także kolorowy wyświetlacz między zegarami i klimatyzację.

Co i za ile?

Ceny Proace City Standard zaczynają się od 58 500 zł za wersję Furgon Life z silnikiem 1.5 D-4D/75 KM. Wersja Active z tym silnikiem kosztuje od 66 800 zł. Najmocniejsze odmiany silnikowe o mocy 130 KM z automatyczną skrzynią biegów to wydatek od 75 600 zł za benzynowe 1.2 Turbo lub od 84 900 zł za silnik Diesla.

Toyota / sebastien mauroy

Dostawczy Proace City Long ze 100-konnym dieslem kosztuje od 76 900 zł, zaś za auto z 130-konnym silnikiem wysokoprężnym z automatyczną skrzynią trzeba zapłacić od 86 700 zł. Benzynowa wersja 1.2 Turbo 130 KM - od 78 600 zł.

Ceny osobowej odmiany Verso z nadwoziem Standard zaczynają się od 84 200 zł, zaś z nadwoziem Long – od 88 200 zł. Toyota Proace City Verso jest oferowana z silnikami benzynowymi 1.2 Turbo (110 i 130 KM) oraz z jednostkami wysokoprężnymi 1.5 o mocy 100 i 130 KM.

Toyota dla modelu Proace City przewidziała "Gwarancję Pro" na 3 lata lub 1 mln km. Japoński producent w ten sposób wprowadza ubezpieczenie zapewniające pokrycie kosztów napraw oferowane w cenie auta. Oferta obejmuje także 3-letnią gwarancję na wady powłoki lakierniczej i 6-letnią na perforację korozyjną nadwozia.

– Gwarancja PRO obejmuje wszystkie fabrycznie zamontowane w pojeździe elementy i podzespoły mechaniczne, elektryczne, elektroniczne oraz hydrauliczne i pneumatyczne do kwoty aż 100 000 zł. Naprawy są wykonywane przy zastosowaniu oryginalnych części i zgodnie z zaleceniami producenta – powiedział dziennik.pl Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Toyota / sebastien mauroy