Prezes Ikarusa Gabor Szeles powiedział, że prezentację prototypu – który "łączy światowej klasy wiedzę CRRC na temat elektrycznych układów napędowych z doświadczeniem Ikarusa w produkcji tych układów" – poprzedziła wieloletnia praca.
Jak dodał, produkcja seryjna autobusu ruszy w przyszłym roku. Prezes CRRC Ku Ji Feng powiedział, że pojazdy mają trafić na rynek europejski.
Niskopodłogowy pojazd o nazwie City Pioneer jest napędzany dzięki silnikowi synchronicznemu z magnesami o mocy 240 kW oraz 313-kilowatowemu akumulatorowi. Do jego pełnego naładowania potrzeba 5-6 godzin i jest w stanie przejechać 200-260 km.
Podczas konferencji prasowej CRRC, Ikarus i samorząd Szekesfehervaru podpisały porozumienie o współpracy w sferze stworzenia strategii zielonego transportu oraz uruchomienia testowania City Pioneera w 2019 r.
Ambasador Chin Tuan Scie Lung ocenił ze swej strony, że współpraca Ikarusa i CRRC jest nowym krokiem wzmacniającym współpracę handlową Chin i Węgier, która "jeszcze nigdy nie była tak dobra".
– Węgry są jednym z naszym najlepszych przyjaciół w Unii Europejskiej – dodał, chwaląc dobre warunki inwestycyjne i niskie podatki nad Dunajem.
Szeles powiedział, że mierzący 12 m autobus z silnikiem Diesla kosztuje 70-80 mln ft (217-248 tys. euro), a cena elektrycznego wyniesie około 120 mln ft (372 tys. euro), ale za to jego okres amortyzacji będzie dużo krótszy.
Dodał, że w 2019 roku zostanie wyprodukowanych co najmniej 200 autobusów tego typu, a w kolejnym już tysiąc.