Brytyjczycy chcą osłodzić Polsce porażkę ze Słowacją w walce o fabrykę Jaguara? Andy Palmer, czyli szef Aston Martina, zdradził w wywiadzie cytowanym przez Automotive News Europe, że firma zredukowała listę miejsc pod budowę nowej fabryki z 19 do 5-6 lokalizacji.
Palmer uściślił, że na krótkim spisie zostały USA (Alabama), Wielka Brytania i kraje Europy Wschodniej.
- Jeśli masz zamiar wybudować zakład, to oczywiście chcesz go umieścić na obszarze objętym pomocą, dzięki czemu można zmniejszyć ryzyko i ciężar nowej inwestycji - powiedział szef Aston Martina. Odniósł się przy tym do regionów, w których rządy krajów Europy Wschodniej, należących do UE, mogą zapewnić odpowiednie wsparcie (Polska, Słowacja?).
Ostateczna decyzja o miejscu budowy nowego zakładu ma zapaść do końca 2015 roku.
Nowy zakład ma zająć się produkcją pierwszego crossovera (SUV-a?) w historii brytyjskiej stajni. Prototyp tego auta o nazwie aston martin DBX debiutował wiosną w Genewie.
Aston Martin planuje produkować 15 tys. samochodów rocznie do końca dekady. W tej liczbie jest 5 tys. sztuk nowego crossovera DBX w nowej fabryce.
Czy James Bond przesiądzie się do Aston Martina wyprodukowanego w Polsce? Zostało jeszcze 2,5 miesiąca na decyzję...