"Na trasie do Monte Carlo każdy z nas miał jakieś kłopoty ze swoim pojazdem, ale na szczęście zostały one przezwyciężone, a usterki usunięte. Najważniejsze, że jesteśmy nadal w komplecie" - poinformował PAP nestor polskiej ekipy Andrzej Postawka, były prezes Automobilklubu Dolnośląskiego, jadący z synem Stanisławem Fiatem 125p (1976).

Reklama

Grzegorz Baran z Warszawy, który pięciokrotnie (2004, 2007, 2009, 2010, 2011) brał udział w Rajdzie Dakar dodał: "Teraz zaczyna się prawdziwe ściganie. Jest bardzo ślisko, dużo lodu i na pierwszym odcinku specjalnym kilka załóg zakończyło rywalizację w rowie albo na skalistych murkach".

Tegoroczny Monte Carlo Historique odbywa się w setną rocznicę pierwszej edycji rajdu, dlatego też organizatorzy dołożyli wszelkich starań, by jak najpełniej oddawał pierwotny charakter imprezy. 328 załóg dopuszczonych do startu, spośród ponad 700 chętnych, zjeżdżało do Monako z pięciu miast: Warszawy, Barcelony, Glasgow, Marrakeszu i Reims.

Oni biorą udział w rajdzie:

Grzegorz Baran, Marcin Wydra (Warszawa) - Mercedes-Benz 280 CE (1977) Tomasz Jaskłowski, Piotr Bany (Warszawa) - Polski Fiat 125p (1972) Jerzy Walentowicz, Wojciech Walentowicz (Sztokholm) - Alfa Romeo 2000 GTV (1972) Andrzej Postawka, Stanisław Postawka (Wrocław) - Polski Fiat 125p (1976) Artur Burtan, Piotr Kot (Kraków) - Fiat 128 Coupe (1975) Jerzy Mazur, Jacek Storm (Wałbrzych) - FSO Polonez (1978) Andrzej Duszyński, Dariusz Bieńkowski (Wrocław) - Polski Fiat 125p (1973) Włodzimierz Cierliński, Jacek Miller (Wrocław) - Polski Fiat 125p (1977) (PAP)

Reklama