Ponad dwa miesiące temu z Placu Teatralnego rywalizację rozpoczęło aż 98 załóg z 16 krajów, w tym osiem polskich. Organizacja startu w stolicy, a także punktu tankowania we Wrocławiu, zostały bardzo wysoko ocenione przez Automobilklub Monako, który zwrócił się z prośbą do Polskiego Związku Motorowego o podjęcie się tego samego zadania w roku przyszłym.
Jego prezes Andrzej Witkowski powiedział: "Z przyjemnością podejmiemy kolejne wyzwanie, które stanowi także znakomitą promocję Warszawy i Polski. Warto pamiętać, że zawodnicy startujący w rajdzie historycznym to ludzie sukcesu. Są wśród nich czynni przed laty kierowcy rajdowi, ale również architekci, lekarze, profesorowie wyższych uczelni, bankowcy czy przedstawiciele biznesu. To dzięki nim nasza stolica zdecydowanie zwyciężyła w rankingu popularności miast startowych".
Podkreślił przy tym, że było to możliwe również dzięki życzliwości władz Warszawy, z którymi "współpraca układa się znakomicie". Natomiast "prośba Automobilklubu Monako to uznanie, a także powód do dumy dla organizatorów z Polskiego Związku Motorowego i Automobilklubu Polski". W rozmowie z PAP prezes Witkowski wspomniał, że Warszawa przez pięć lat zabiegała o przyznanie jej prawa organizacji startu. Po raz ostatni była takim punktem w 1979 roku, ale w rajdzie, zaliczanym wówczas do klasyfikacji mistrzostw świata.
Poza stolicą Polski start do XIV Rallye Monte Carlo Historique odbył się w czterech miastach: Barcelonie, Glasgow, Marrakeszu i Reims. Najwięcej załóg - 98 wybrało Warszawę, dzięki czemu fani sportów motorowych, a także motoryzacji mogli podziwiać wspaniałe, rzadko już dziś widywane modele samochodów. W sumie organizatorzy dopuścili do rywalizacji 328 ekip spośród ponad 700 chętnych.
Z ośmiu polskich załóg do mety dojechało siedem. Bracia Jerzy i Wojciech Walentowiczowie (Alfa Romeo 2000 GTV) zajęli 36. miejsce, najlepsze jakie w 14 edycjach miał polski kierowca. Z kolei Andrzej Postawka, były prezes Automobilklubu Dolnośląskiego, który jechał z synem Stanisławem Fiatem 125p (1976), zadziwili sensacyjnym siódmym wynikiem na próbie prowadzącej przez słynną przełęcz Turini.
Zwyciężyli Włosi Mario Sala i Maurizio Torlasco (Porsche 911). Sklasyfikowano 249 załóg spośród 322, które wystartowały. XV Rallye Monte Carlo Historique zostanie rozegrany w dniach 28 stycznia - 4 lutego 2012 roku, a uroczysty start z Warszawy nastąpi w niedzielę, 29 stycznia.