Silnik modelu 911 carrera 4 GTS to najmocniejsza "mutacja" sześciocylindrowej jednostki napędowej o pojemności 3,8 litra, stosowanej w modelu carrera S. Po modyfikacji układu ssącego moc wzrosła o 23 KM do 408 KM.

Jak zapewniają inżynierowie poza tym, ten specjalny układ ssący poprawia elastyczność i sposób rozwijania mocy. Już przy 1500 obr./min. kierowca dostaje 320 Nm; 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego sześciocylindrowy silnik dostarcza od 4200 do 5600 obr./min.

Osiągi? 4,6 s tyle trwa sprint do setki za kierownicą carrery 4 GTS Coupé, Cabriolet zdobywa 100 km/h w 4,8 s. Manualną skrzynię sześciobiegową można wymienić na zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię PDK która skraca czas sprintu od 0 do 100 km/h o kolejne 0,2 s.

Obydwa modele 911 carrera 4 GTS coupé i cabriolet będą w sprzedaży od lipca 2011 r.