Nowy lek na polskie drogi! Fiat 500L Trekking to autobus w cenie osobówki. ZDJĘCIA
1 Nowy fiat 500L trekking w porównaniu do zwykłego 500L ma o 2 cm większy prześwit, bardziej bojowe nadwozie i dodatkową porcje elektroniki wspierającą kierowcę w czasie jazdy po luźniej nawierzchni.
dziennik.pl
2 Co najważniejsze w przypadku modyfikacji Fiata 500L na wersję Trekking nie ucierpiała funkcjonalność auta. 500L Trekking to nadal pięciodrzwiowe auto mieszczące piątkę pasażerów i aż 400 litrów bagażu.
dziennik.pl
3 W razie konieczności jest też możliwość pogłębienia bagażnika poprzez wymontowanie podwójnej podłogi, lub powiększenie go poprzez przesunięcie lub całkowite złożenie asymetrycznie dzielonej kanapy. W dwuosobowym składzie fiat 500L trekking przewiezie aż 1300 litrów pakunków.
dziennik.pl
4 Wersja trekking nie ma napędu na cztery koła. Powód? Takie rozwiązanie znacznie podnosi koszty produkcji, a w efekcie cenę auta. Na otarcie łez Fiat doposażył bojowe 500L w system Traction+, który ma za zadanie przekazywanie momentu obrotowego na koło o lepszej przyczepności. Układ jest aktywowany przyciskiem na desce rozdzielczej i działa w zakresie prędkości jazdy do 30 km/h.
dziennik.pl
5 Oprócz Traction+ fiat 500L trekking wyposażony jest w szereg innych systemów wspomagających kierowcę takich jak np. ABS, ESP, ASR, ERM (system zapobiegający dachowaniu), DST (system działa na kierownicę niewielką siłą, aby skłonić kierowcę do wykonania właściwego manewru), system City Brake Control, który automatycznie zapobiega kolizjom przy małych prędkościach. Oprócz elektronicznych wspomagaczy 500L Trekking ma na pokładzie 6 poduszek powietrznych.
Fiat
6 Wygląd? Fiat 500L trekking - to włoski styl uzbrojony nowe masywne zderzaki z osłonami oraz podwyższone zawieszenie (prześwit 145 mm), które ma ułatwić zabawy w nierównym terenie - lojalnie ostrzegamy, że nie ma co ryzykować hardcorowej wyprawy. Auto raczej sprawdzi się w walce z krawężnikami i dziurawymi ulicami. Standardowym wyposażeniem są 17-calowe felgi z lekkiego stopu we wzorze dostępnym wyłącznie dla wersji trekking wraz z ogumieniem błotno-śniegowym M+S, czyli… oponami zimowymi.
dziennik.pl
7 Fiat 500L trekking konkuruje na rynku z autami takimi jak opel mokka, renault captur i peugeot 2008. Aby zachęcić kierowców do zakupu Fiat wyposażył swoje auto w klika praktycznych dodatków. O ile automatycznie włączane światła, kamera cofania czy komputer pokładowy z funkcją podpowiadania najlepszego momentu do zmiany biegu to standard, to już wspomaganie kierownicy z trybem miejskim (zwiększona siła wspomagania ułatwia manewry parkingowe), wlew paliwa Smart Fuel nie wymagający korka czy rewelacyjny system nagłośnienia Beats Audio pozytywnie wyróżnia Fiata na tle konkurencji.
dziennik.pl
8 Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie, ale nie jest przeładowana przyciskami. W jej centralnej części znajduje się pięciocalowy ekran dotykowy, który służy m.in. do wyświetlania informacji programu eco:Drive LIVE. Jest to najnowsza wersja "ekologicznej" aplikacji Fiata. Na podstawie gromadzonych danych program ten analizuje styl i sposób prowadzenia samochodu, podsuwając odpowiednie sugestie, pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa.
dziennik.pl
9 Na wyświetlaczu wyróżniono cztery parametry: przyspieszanie, hamowanie, zmiany biegów i prędkość. W czasie najbardziej ekonomicznej jazdy system nagrodzi kierowcę czterema zielonymi symbolami. Jeśli komputer uzna, że robimy coś nie tak, wyświetli żółty lub czerwony symbol. Dane z jazdy można także zapisywać na nośniku USB albo w pamięci smartfona i następnie poddawać je analizie on-line.
dziennik.pl
10 Pod maską testowanego auta pracował szesnastozaworowy turbodiesel MultiJet II o pojemności 1,6. Moc maksymalna jednostki napędowej to 105 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi aż 320 Nm. Silnik z łatwością radzi sobie z rozpędzaniem auta. Spalanie?
dziennik.pl
11 Sześciobiegowa skrzynia ma dość długie przełożenia, co sprzyja obniżeniu zużycia paliwa. Jeśli stosujemy podstawowe zasady oszczędnej jazdy w mieście auto zadowoli zużyje w granicach 7 l oleju napędowego na 100 kilometrów. Poza miastem wystarczy mu ok. 5,5 litra. Po hałasie przy zimnym starcie silnika okazuje się, że jednostka jest niemal niesłyszalna wewnątrz auta.
Fiat
12 Zawieszenie zapewniało odpowiedni komfort tłumienia nierówności, przy tym dawało poczucie panowania nad autem - słowem wygodnie i bez dziwnych odgłosów. Wysokie nadwozie wychyla się w zakrętach, ale nie na tyle, żeby ocierać obudową lusterek o asfalt.
dziennik.pl
13 Ciekawym dodatkiem, który możemy dokupić do fiata 500L Trekking jest system UConnect, który umożliwia słuchanie audycji radiowych za pośrednictwem smartfona. Można nim sterować wydając rozkazy głosem lub przyciskami na kierownicy. System umożliwia odbieranie nadchodzących SMS-ów. Dzięki integracji ze smartfonem, można połączyć się z Facebookiem i Twitterem oraz otrzymywać w czasie rzeczywistym bieżące informacje, w tym również komunikaty drogowe i pogodowe.
dziennik.pl
14 Ciekawym dodatkiem, który możemy dokupić do fiata 500L Trekking jest system UConnect, który umożliwia słuchanie audycji radiowych za pośrednictwem smartfona. Można nim sterować wydając rozkazy głosem lub przyciskami na kierownicy. System umożliwia odbieranie nadchodzących SMS-ów. Dzięki integracji ze smartfonem, można połączyć się z Facebookiem i Twitterem oraz otrzymywać w czasie rzeczywistym bieżące informacje, w tym również komunikaty drogowe i pogodowe.
dziennik.pl
15 Fiat 500L Trekking z testowanym silnikiem 1.6 MultiJet II kosztuje od 78 700 zł. Cena najtańszego modelu z benzynowym silnikiem 1,4 16V o mocy 95 KM kosztuje od 65 700 zł.
Fiat / Ireneusz KAZMIERCZAKFAP Tychy2013
16
dziennik.pl
17
dziennik.pl
18
dziennik.pl
19
dziennik.pl
20
Fiat / Ireneusz KAZMIERCZAKFAP Tychy2013
21
dziennik.pl
22
dziennik.pl
23
Fiat / Ireneusz KAZMIERCZAKFAP Tychy2013
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję