Nowy fiat 500L - test. ZDJĘCIA
1 Nowy Fiat 500L nie tylko nazwą i wyglądem nawiązuje do legendarnego już fiata 500. Ten samochód budzi tylko pozytywne emocje. Regularne kształty karoserii ozdobiono błyszczącymi elementami i uśmiechniętą przednią częścią nadwozia...
dziennik.pl
2 500L mierzy 4 metry i 15 centymetrów - zdaniem projektantów mimo zaledwie większej o 8 cm długości niż punto - może pomieścić pięć osób i to o "koszykarskim" 2-metrowym wzroście wraz z ich walizkami, bez wpływu na komfort jazdy. Hmm…
dziennik.pl
3 Wracając do pomiarów... Jak już wspomnieliśmy - 500L od przedniego do tylnego zderzaka ma 415 cm co oznacza, że w porównaniu z trzydrzwiowym modelem 500 jest od niego dłuższy o 60 cm. Również wszerz przybyło centymetrów - nowe auto mierzy 178 cm (plus 3 cm). Wysokość - 166 cm czyli o 17 cm więcej w zestawieniu 500L ze "zwykłym" fiatem 500. Odległość pomiędzy osiami - 2612 mm (w modelu 500 - 2300 mm)...
dziennik.pl
4 Większe wymiary zaowocowały wygospodarowaniem miejsca dla piątego pasażera (500 jest czteroosobowe), a także powiększono bagażnik ze 185 litrów w 500, do 343 lub nawet 1310 litrów w zależności od ustawienia tylnej kanapy.
dziennik.pl
5 Magia zaczyna się, kiedy dostaniemy się do wnętrza auta. Pierwsze wrażenie? Hmm… siedzimy w autobusie. Szerokie, wysokie i długie wnętrze ma dużą powierzchnię przeszkloną. Ogromne szyby plus panoramiczny dach to jest to co dzieci lubią najbardziej...
dziennik.pl
6 Za kierownicą siedzi się wysoko - kierowca ma doskonałą widoczność. Nieco pionowa pozycja, wymaga przyzwyczajenia, ale na dłużą metę jest wygodnie.
dziennik.pl
7 W tylnej części przedziału pasażerskiego siedziska foteli są zamontowane nieco wyżej niż z przodu - nikt nie powinien narzekać na brak miejsca. Nie jest to tak proste jak w pozbawionym słupka B fordzie b-max, ale wkładanie i zapinanie dziecka w foteliku nie wymaga gimnastycznych umiejętności...
dziennik.pl
8 Przestrzeń bagażowa została dobrze zaprojektowana. Ogromna klapa osłania wysoki i szeroki otwór, przez który bez problemu przejdzie sprzęt AGD czy RTV...
dziennik.pl
9 Podwójna podłoga kufra daje możliwość schowania drobiazgów, które zwykle "biegają po podłodze" w czasie pokonywania zakrętów.
dziennik.pl
10 Wyposażenie testowanej wersji lounge obejmowało niemal wszystkie elementy dostępne do modelu 500L. Elektryczne i automatyczne było wszystko, co może być elektryczne i automatyczne.
dziennik.pl
11 Jednym z elementów wyposażenia, za który warto dopłacić jest zestaw audio Hi-Fi Beats. Po raz pierwszy w historii Fiata zdecydowano się na system nagłośnienia stworzony we współpracy z Beats by Dr Dre...
dziennik.pl
12
dziennik.pl
13 Efektem ich wysiłków jest system Hi-Fi w skład którego wchodzą głośniki przenoszące niskie, średnie i wysokie częstotliwości. Wisienką na torcie jest 8-kanałowy, cyfrowy wzmacniacz mocy (DSP), którego sercem jest algorytm korektora graficznego (equalizera). Każdy dźwięk wydobywający się z systemu audio jest czysty i wyraźnie słyszalny. To rarytas w tej klasie aut.
dziennik.pl
14 Kolejnym ciekawym dodatkiem, który możemy dokupić do fiata 500L jest system UConnect, który umożliwia słuchanie audycji radiowych za pośrednictwem smartfona. Można nim sterować wydając rozkazy głosem lub przyciskami na kierownicy. System umożliwia odbieranie nadchodzących SMS-ów. Dzięki integracji ze smartfonem, można połączyć się z Facebookiem i Twitterem oraz otrzymywać w czasie rzeczywistym bieżące informacje, w tym również komunikaty drogowe i pogodowe.
dziennik.pl
15 Przez pięciocalowy ekran dotykowy mamy dostęp do programu eco:Drive LIVE. Jest to najnowsza wersja "ekologicznej" aplikacji Fiata. Na podstawie gromadzonych danych program ten analizuje styl i sposób prowadzenia samochodu, podsuwając odpowiednie sugestie, pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa.
dziennik.pl
16 Dane z jazdy można także zapisywać na pendrivie USB albo w pamięci smartfona i następnie poddawać je analizie online za pośrednictwem domowego komputera.
dziennik.pl
17 Na wyświetlaczu wyróżniono cztery parametry: przyspieszanie, hamowanie, zmiany biegów i prędkość. W czasie najbardziej ekonomicznej jazdy system nagrodzi kierowcę czterema zielonymi symbolami. Jeśli komputer uzna, że robimy coś nie tak, wyświetli żółty lub czerwony symbol.
dziennik.pl
18 Pod maską testowanego auta pracował turbodiesel MultiJet II o pojemności 1,3. Moc maksymalna jednostki napędowej to 85 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm. Trudno o lepszy kompromis pomiędzy zadowalającymi osiągami i rewelacyjnie niskim zużyciem paliwa.
dziennik.pl
19 Pięciobiegowa skrzynia ma dość długie przełożenia, jednak drążek służący do zmiany biegów mógłby pracować bardziej precyzyjnie. Czasem trudno wyczuć czy "wskoczył" nam właściwy bieg.
dziennik.pl
20 W mieście auto zadowoli się niecałymi 6 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów, a poza miastem wystarczy mu około 5 litrów. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro V. Po hałasie przy zimnym starcie silnika okazuje się, że jednostka jest niemal niesłyszalna wewnątrz auta.
dziennik.pl
21 Zawieszenie zapewniało odpowiedni komfort tłumienia nierówności, przy tym dawało poczucie panowania nad autem - słowem wygodnie i bez dziwnych odgłosów. Wysokie nadwozie wychyla się w zakrętach, ale nie na tyle, żeby ocierać obudową lusterek o asfalt.
dziennik.pl
22 Cennik Fiata 500L wygląda następująco: za podstawową wersję fresh z benzyniakiem 1,4 16V o mocy 95 KM trzeba zapłacić niecałe 50 tysięcy złotych. Wersje wyposażeniowe pop, pop star, easy i lounge wymagają dopłaty około 5, 10 i 15 tysięcy złotych. Za silnik diesla, który jest dostępny dla wersjach pop star, easy i lounge trzeba dopłacić 10 tysięcy złotych
dziennik.pl
23 Testowany egzemplarz doposażony w niemal wszystkie dodatki został wyceniony na niemal 80 tysięcy złotych.
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję