Nowe i rodzinne kombi w sam raz na polską zimę i... kieszeń. Chevrolet cruze kombi zdaje test w dziennik.pl
1 Chevrolet cruze kombi to trzecie wcielenie tego modelu po sedanie i pięciodrzwiowym hatchbacku. Naszym zdaniem z całego trio najfajniej prezentuje się właśnie rodzinna wersja kombi - auto wpada w oko i nie sposób pomylić do z żadnym innym. Za wygląd rodzinna wersja kompaktowego chevroleta zbiera same plusy…
dziennik.pl
2 Wnętrze chevroleta cruze nie kusi polotem Alfy Romeo ale ujmuje praktycznością i bajerami. W testowanej przez nas wersji oko cieszyła posrebrzana, centralna konsola z multimedialnym systemem MultiLink (dostępny seryjnie w prezentowanej wersji LT+ oraz w LTZ). Wyposażony jest w on w dotykowy, tzw. rezystancyjny, ekran ciekłokrystaliczny, który można obsługiwać także w zimowych rękawiczkach
dziennik.pl
3 Niewątpliwą zaletą sytemu Multilink jest możliwość odtwarzania (poprzez złączą USB lub AUX)zarówno muzyki w formacie mp3, jak i zdjęć czy nawet filmów. Poza tym, nie ma najmniejszych problemów, by sparować system z telefonem komórkowym poprzez łącze Bluetooth. Oprócz prowadzenia rozmowy pozwala ono także na odtwarzanie zapisanych w pamięci urządzenia utworów muzycznych. Szkoda tylko, że schowek, w którym znajdują się wejścia USB i AUX, nie jest podświetlany bowiem nocą, nawet przy zapalonym wewnętrznym oświetleniu, nie sposób odnaleźć żadnego z nich.
dziennik.pl
4 System audio to kolejny mocny punkt chevroleta cruze. Wyposażony w sześć głośników oraz sterowanie w kole kierownicy, pozwala na odtworzenie bardzo bogatej sceny muzycznej. Świetnie odnajduje się on zarówno w niskim, jak i wysokim paśmie dźwięku, płynnie przechodząc pomiędzy skrajnymi tonami...
dziennik.pl
5 Poza tym, za pomocą dotykowego ekranu możemy wskazać palcem punkt w kabinie, w którym ma się skupiać dźwięk. Trudno wskazać lepszy sprzęt audio w tej klasie aut, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę standardowe systemy muzyczne. Szkoda tylko, że decydując się na system Multilink trzeba zrezygnować z odtwarzacza płyt CD...
Chevrolet / www.weigl.biz
6 Sprytnym zabiegiem jakim posłużył się Chevrolet w swoim kompaktowym modelu było wyłożenie deski rozdzielczej przyjemnym w dotyku materiałem. Nie dość, że rozwiązanie to poprawia walory estetyczne wnętrza cruze’a, to na dodatek niweluje ono niepożądane refleksy świetlne - ładnie i praktycznie.
dziennik.pl
7 Chevrolet cruze w wersji kombi imponuje zewnętrznymi rozmiarami nadwozia. Pod względem przestronności kabiny jest już jednak nieco gorzej.
dziennik.pl
8 O ile nawet bardzo wysokie osoby bez trudu odnajdą wygodną pozycję na przednich fotelach, o tyle z tyłu, ze względu na małą ilość miejsca na nogi, wygodnie podróżować będą tylko pasażerowie o wzroście mniejszym niż 180 cm
dziennik.pl
9 Kierowca cruze’a ma bardzo wygodne miejsce pracy. Skórzana, dobrze wyprofilowana kierownica z dwupłaszczyznową regulacją jej położenia, wygodny fotel z niezłym podparciem bocznym oraz lewarek skrzyni biegów umiejscowiony dosłownie pod ręką, pozwalają wygodnie podróżować nawet korkach. Drobnym mankamentem w testowanym egzemplarzu był skrzypiący srebrny plastik ozdabiający koło kierownicy...
Chevrolet / www.weigl.biz
10 Reszta elementów wnętrza, pomimo przebiegu przekraczającego już ponad 20 tys. km, nie wydawała podczas jazdy żadnych nieprzyjemnych dźwięków...
Chevrolet / www.weigl.biz
11 Tą niedogodność rekompensuje bardzo obszerny, bo 500-litrowy, bagażnik o regularnych kształtach, niskim progu załadunkowym i funkcjonalnych schowkach. Maksymalna ładowność chevroleta cruze to 535 kg...
Chevrolet / www.weigl.biz
12 To co łączy seryjnie produkowanego cruze’a z jego wyścigowym kuzynem z serii WTCC, to wykorzystanie jako napędu małolitrażowego silnika benzynowego z turbosprężarką. W cywilnej wersji ma ona pojemność 1,4 l i moc 140 KM...
dziennik.pl
13 W celu zredukowania drgań w układzie, wyposażono go w dwumasowe koło zamachowe. Silnik posiada zmienne fazy rozrządu umożliwiające zmianę kąta otwarcia zaworów ssących do 60 stopni i wydechowych do 4 stopni. Rozwiązanie to, dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych, zwiększa elastyczność jednostki napędowej i umożliwia rezygnację z zaworu recyrkulacji spalin - tyle wymądrzania się - a tak działa to w praktyce, na drodze...
dziennik.pl
14 Mimo dużej masy własnej, wynoszącej 1405 kg, silnik nie ma problemu by rozpędzić cruze’a do prędkości autostradowych. Duży moment obrotowy, wynoszący 200 Nm, dostępny w zakresie 1850-4900 obr./min pozwala płynnie przyspieszać samochodem nawet na piątym biegu...
dziennik.pl
15 Silnik najlepiej czuje się w średnim zakresie obrotów (2300-3800 obr./min), co zapewne docenią entuzjaści silników wysokoprężnych. Zwolennicy jednostek benzynowych będą usatysfakcjonowani szerszym niż dieslu zakresem użytecznych obrotów...
dziennik.pl
16 Zużycie paliwa kształtuje się w cyklu miejskim na poziomie 8,5-9 litrów na 100 km, w zależności od stylu jazdy. Poza miastem wynik ten można zredukować do ok. 7,0 l/100km. Jak na masę pojazdu są to wyniki dobre, choć są na rynku oszczędniejsze jednostki (np. silnik Fiata 1.4 MultiAir 140 KM)...
dziennik.pl
17 Z silnikiem 1.4T 140 KM współpracuje ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Trzeba przyznać, że do miana precyzyjnej trochę jej jeszcze brakuje. Docenić należy za to bardzo dobre jej zestopniowanie, które pozwala poczuć, że każdy koń mechaniczny silnika jest efektywnie wykorzystywany do rozpędzania pojazdu...
dziennik.pl
18 Zawieszenie chevroleta cruze to kompromis pomiędzy stabilnym prowadzeniem a komfortem jazdy. Cruze kombi ma tendencję do lekkich przechyłów nadwozia w zakrętach, ale nie wpływa ona negatywnie na stabilność pojazdu. Krótkie, poprzeczne nierówności są prawie nieodczuwalne przez pasażerów. Wjazd w większą dziurę jest jednak słyszalny w kabinie, głównie z okolic tylnego zawieszenia...
dziennik.pl
19 Hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy jest dostosowany do rodzinnego charakteru chevroleta cruze. Jego przełożenie nie jest tak bezpośrednie jak chociażby w autach Seata, ale zapewnia pełną kontrolę na autem. Poza tym, kierowca nie musi kurczowo trzymać się kierownicy w obawie przed nagłym zjechaniem na sąsiedni pas drogi...
dziennik.pl
20 Śnieg najlepiej zweryfikował efektywność pokładowych systemów bezpieczeństwa. Każda wersja cruze’a kombi posiada system stabilizacji toru jazdy ESC, ABS wraz z układem wspomagania nagłego hamowania BAS oraz kontrolę trakcji...
dziennik.pl
21 Na szczególne pochwały zasłużyła przede wszystkim płynnie, wręcz niedostrzegalnie działająca kontrola trakcji. Pozwala ona na równomierne rozpędzanie auta nawet na bardzo śliskiej nawierzchni. Z kolei układ stabilizacji toru jazdy utrzymuje auto w ryzach nawet na kopnym śniegu, czyniąc to w sposób bardzo spokojny i harmonijny. Tylko nagła zmiana przyczepności nawierzchni zmusza elektronikę do bardzo gwałtownej i szybkiej reakcji na niebezpieczeństwo...
dziennik.pl
22
Chevrolet / www.weigl.biz
23 Chevrolet cruze kombi z silnikiem 1.4T 140 KM w wersji LT+ to wygodne kombi z mocną i oszczędną jednostką benzynową. To auto wręcz stworzone do pokonywania dużych odległości - pomaga w tym bogate wyposażenie zarówno z zakresu komfortu jak i bezpieczeństwa jazdy. Auto ma swój styl i wyraźnie odcina się od samochodów konkurencyjnych marek. Cena poniżej 70 tys. zł wydaję się być adekwatną do tego, co chevrolet cruze kombi oferuje. Wszystko to sprawia, że nawet drobne mankamenty wnętrza i skrzyni biegów, pozwalają typować cruze’a jako czołowego zawodnika walczącego równie dobrze na torze, jak i na rynku samochodowym o… kieszenie polskich kierowców.
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję