Nowa Alfa Romeo Giulia, to największa sensacja od ponad 100 lat. ZDJĘCIA I WIDEO
1 Przypominamy, że 24 czerwca 1910 roku w Mediolanie została założona A.L.F.A., firma której nazwa była skrótem od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombardzka Fabryka Samochodów Spółka Akcyjna). Dziś, dokładnie 105 lat od tego wydarzenia, otwiera się nowa karta historii włoskiej marki. Jej treść szerokim śladem tylnych opon zaczyna pisać debiutantka o imieniu Giulia... Uroda? Nowa Alfa Romeo jest tak seksowna, jak wydźwięk imienia "Giulia". Kuszenie rozpoczyna się od charakterystycznego trójkątnego grilla (Trilobo), dalej kształty przechodzą w długą maskę silnika, smukłe błotniki i kabinę przesunięta w stronę tylnej osi. Całość osadzono na charakterystycznych dla Alfy felgach. Nam ten samochód przypomina dużego kota, uchwyconego tuż przed skokiem… Możliwości?
Alfa Romeo
2 "La meccanica delle emozioni", czyli mechanika emocji - tak inżynierowie przedstawiają nowego sedana Alfy Romeo. Giulia jest autem, które powstało na nowej platformie z napędem tylnej osi. To oznacza, że Włosi wracają do korzeni, kiedy auta konstruowano jak Bóg przykazał - tylne koła napędzały, a przednie skręcały… Co istotne, nowa Alfa Giulia ma idealny rozkład masy (50/50). Uzyskano to przez ułożenie silnika oraz mechaniki pomiędzy dwoma osiami. W planach jest także wersja Q4, czyli 4x4.
Alfa Romeo
3 Kabinę zaprojektowano tak, by nic nie rozpraszało kierowcy - on tu jest najważniejszy. Dlatego czyste i proste kształty wnętrza skoncentrowano wokół człowieka. Siedzenia mają konstrukcję wykonaną z włókna węglowego.Miejsce kierowcy z ukośnym tunelem powstało z włókna węglowego, drewna i materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku. Mała kierownica, na której zebrano wszystkie przyciski, łączy śmiertelnika z mechanicznym dziełem sztuki...
dziennik.pl
4 Silniki już teraz zapowiadają się jako najprawdziwsze cuore sportivo! Zaprezentowana na 105. urodziny Giulia w topowej wersji Quadifoglio dostała turbobenzynową aluminiową jednostkę 3.0 V6 opracowaną przez Ferrari. Sześciocylindrowiec rozwija moc 510 KM a od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,9 sekundy. Widlaste serce wyposażono w system odłączania połowy cylindrów - to dla… mniejszego spalania. Tylko kogo ono obchodzi przy mocy ponad pół tysiąca koni mechanicznych?
Alfa Romeo
5 W każdym razie nowa Giulia może poszczycić się stosunkiem masy do mocy, który wynosi poniżej 3 kg/KM. Żeby osiągnąć taki współczynnik auto zbudowano z lekkich materiałów. Na przykład, użyto włókno węglowe na wał napędowy, maskę silnika i dach albo aluminium na silnik, hamulce, zawieszenia (w tym przednie punkty mocowania gniazd amortyzatorów oraz ramę przednią i tylną) oraz wiele elementów karoserii, takich jak drzwi i błotniki. Poza tym, belka poprzeczna tylna wykonana jest z kompozytu aluminium i tworzywa.
Alfa Romeo
6 Poza konstrukcją Ferrari ciekawie zapowiada się też jednostka opracowana przez inżynierów Alfy specjalnie dla Giulii - to 4-cylindrowe benzynowe serce o podwyższonych osiągach (najpewniej o pojemności 1,8 l). Produkcją tego silnika zajmie się zakład w Termoli. Zdolność produkcyjną fabryki szacuje się na ponad 200 tys. silników, co ma zaspokoić ponad połowę zapotrzebowania przewidzianego w planie produkcyjnym Alfy Romeo do 2018 roku. W sumie - wraz z kosztami projektowania, rozwoju i inżynierii silników oraz budową nowych linii - inwestycja pochłonie ponad 1,5 mld euro. Warto podkreślić, że wszystkie silniki (benzynowe i wysokoprężne) dla nowej limuzyny wykonano w całości z aluminium - to ma zapewnić redukcję całkowitej masy samochodu, szczególnie tej przenoszonej na przednią oś.
Alfa Romeo
7 Nowa Alfa Romeo Giulia będzie wyposażona w system Torque Vectoring, który przekazując zwiększony moment na tylne koło zewnętrzne, zapobiega podsterowności i poprawia stabilność auta w zakręcie.
Alfa Romeo / LaPresseFerrari
8 W nowej Alfie Romeo pojawia się po raz pierwszy Integrated Brake System, system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, który zdaniem inżynierów zapewnia natychmiastową reakcję i rekordowo krótką drogę zatrzymania. Tarcze hamulcowe są węglowo-ceramiczne.
Alfa Romeo
9 Giulię wyposażono w Active Aero Splitter, system założony pod przednim zderzakiem, który odchylając się wpływa na docisk aerodynamiczny, zapewniając w ten sposób lepsze osiągi i przyczepność, nawet przy dużych prędkościach.
dziennik.pl
10 Nowa Alfa Romeo Giulia została wyposażona w unowocześniony selektor Alfa DNA, który pozwala kierowcy zmieniać oblicze auta i ustawić je w jeden czterech trybów: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb oszczędny, który po raz pierwszy został zastosowany w Alfie) i Racing (w wersjach o wysokich osiągach).
Alfa Romeo
11 Kiedy na rynku? Nowa Alfa Romeo Giulia oficjalnie zadebiutuje jesienią w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie. W Polsce auto pojawi się na początku 2016 roku. Samochód powalczy w klasie premium, czyli z audi A4, mercedesem klasy C i BMW serii 3.
Alfa Romeo / LaPresseGian Mattia DAlberto
12 Giulia wypełni lukę, która powstała cztery lata temu, gdy z klasy średniej zniknęła ostatnia Alfa - model 159. Jednak taka przerwa jest niczym w porównaniu do ponad 20 lat, które minęły od końca produkcji modelu 75 - ostatniej Alfy Romeo z napędem na tylne koła. Fajnie, że Włosi mają fantazję i wracając do korzeni stworzyli taki samochód jak Giulia…
Alfa Romeo / LaPresseGian Mattia DAlberto
13
Alfa Romeo
14
Alfa Romeo / LaPresseSpada
15
dziennik.pl
16
Alfa Romeo
17
Alfa Romeo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję