Nowy peugeot quartz. ZDJĘCIA
1 Peugeot zdradził wygląd najnowszej konstrukcji stworzonej w tajemnicy przed światem. Właśnie tak mają wyglądać crossovery francuskiego producenta. Prototypowy peugeot quartz - samochód ma 2,06 m szerokości i toczy się - uwaga! - na oponach 23-calowych kołach na, które nawinięto plaster opony o szerokości ponad 30 cm.
Peugeot
2 Wygląd? Peugeot quartz wygląda jak pojazd bojowy stworzony na potrzeby podboju kosmosu. Maksymalnie skrócono zwisy przedni i tylny, aby jak największa część nadwozia o długości 4,5 m była wykorzystana dla pasażerów. Pod długą maską z wlotami powietrza znajdziemy potężną jednostkę napędową. Wsiadanie ułatwia składany, elektrycznie sterowany stopień. Szyby zostały wykonane poliwęglanu.
Peugeot
3 Drzwi auta są otwierane do góry. Peugeot quartz został zbudowany na platformie podłogowej EMP2, na której zamontowano kompozytową konstrukcję z klejonymi płatami nadwozia. Konstruktorzy tak obmyślili budowę auta, że mogli pozbyć się środkowego słupka.
Peugeot
4 Quartz jest też pierwszym modelem na świecie, w którym zastosowano tkaninę uzyskaną w procesie druku cyfrowego. Ten proces pozwala na uzyskanie złożonych, wielkowymiarowych powłok, nadających się do użytku natychmiast po zejściu z maszyny. Nie trzeba ich przycinać, nie ma więc żadnych odpadów. Ponadto tkanina jest wytwarzana z włókien poliestrowych pochodzących z recyklingu tworzyw sztucznych, np. z butelek po wodzie. Proces ten umożliwia wytwarzanie tkanin o większej grubości i wyższej jakości, bardziej mięsistych w dotyku, co pozwala wyeliminować zazwyczaj stosowane pianki. Każdy z pasażerów dysponuje własnym, kubełkowym fotelem. Konstrukcji siedzenie są zamocowane 4-punktowe, automatyczne pasy. Co ciekawe - niektóre elementy konsoli środkowej wykonano z... bazaltu.
Peugeot
5 Pneumatyczne zawieszenie automatycznie zmienia prześwit w zakresie od 300 do 350 mm. Funkcją steruje układ optycznego odczytu nawierzchni drogi. System wyposażony jest w kamery współpracujące z nawigacją, co pozwala mu przewidywać zmianę ukształtowania drogi.
Peugeot
6 Peugeot quartz skrywa napęd typu full-hybrid plug-in o mocy 500 KM - układ składa się z silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych. Jednostka benzynowa to turbodoładowane 1.6 THP o mocy 270 KM (330 Nm) opracowane przez PEUGEOT Sport (silnik napędza także model RCZ R).
Peugeot
7 Z motorem współpracuje 6-przełożeniowa automatyczna skrzynia biegów. Na przedniej osi zamontowano silnik elektryczny o mocy 85 kW i bezpośrednim przełożeniu. Zapewnia ładowanie akumulatora o mocy 400V w fazie wytracania prędkości oraz wspomaga silnik termiczny przy zmianie biegów. Na tylnej osi również umieszczono silnik elektryczny o mocy 85 kW zapewniający napęd tylny i pomagający w ładowaniu akumulatora.
Peugeot / Manuel Randour
8 Specjalny system ESP zapewnia rozłożenie siły hamowania pomiędzy cztery koła zapewniając stabilność samochodu i optymalne wykorzystanie dostępnej energii akumulatora. Połączenie trzech źródeł napędu umożliwia kierowcy wybór jednego z trzech trybów.
Peugeot
9 Tryb Race wykorzystuje wszystkie trzy silniki, by wyciągnąć maksymalne osiągi z podwozia i układu jezdnego wyposażonego w samoblokujący mechanizm różnicowy. Przyjęte rozwiązanie pozwala na optymalne rozłożenie momentu obrotowego pomiędzy koła w zależności od ich przyczepności.
Peugeot
10 Kierowca funkcjami życiowymi auta steruje za pomocą ekranu dotykowego i-Cockpit (na podobieństwo rozwiązania znanego z produkcyjnego 308). Kierownica ma wbudowane przyciski - włączenie kierunkowskazów, innego trybu jazdy czy zmiana biegów wymaga jedynie wciśnięcia guzika. Jest też wyświetlacz head up - na środku znajduje się płytka z poliwęglanu pochylona pod kątem 45 stopni, na której są wyświetlane dodatkowe informacje.
Peugeot
11 Peugeot quartz zadebiutuje na początku października w czasie salonu samochodowego w Paryżu.
Peugeot
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję