Nowa WARSZAWA pierwszy raz zdobywa Poznań. Zdjęcia z premiery na Motor Show
1 Michał Koziołek, pomysłodawca projektu przywrócenia do żywych legendy polskich dróg, w rozmowie z portalem dziennik.pl przyznał, że budowa nowej warszawy jest na bardzo zaawansowanym etapie. W kwietniu ma już być gotowe nadwozie…

Newspix / Marcin Bukowski
2 Kolejne etapy prac zapowiedziane przez twórców auta, to tworzenie elementów z karbonu, skan całego pojazdu i prace nad wnętrzem, które już trwają. "Koncepcja wnętrza samochodu, mocno nawiązuje kilkoma cechami do wnętrza starej warszawy 223. Nawiązania widać w ustawieniu centralnie dwóch zegarów, licznika za kierownicą, kształcie deski i kilku innych elementach" - opisuje Koziołek. Projektanci opublikowali też odrobinę zmienioną wizję wnętrza - o opinię na jej temat zapytali na Facebooku internautów…

newwarsaw.com
3 Kolejną wizję wnętrza wykonał Dawid Ozga w biurze Koziolekdesign. Internauci mieli pomóc wybrać projektantom kolorystykę, która najlepiej odda charakter nowej warszawy. Najwięcej "lajków" zebrał pomysł widoczny na zdjęciu.

newwarsaw.com
4 Projektant podkreśla, że są to inspiracje, ponieważ w jego opinii całe wnętrze nowej warszawy musi być nie tylko nowoczesne, ale też klasyczne, luksusowe i ponadczasowe. Ile czasu potrwa budowa? W minionym tygodniu zaczęliśmy prace nad przygotowywaniem wnętrza do poszczególnych funkcji (nawiewów, umieszczenia ekranów, etc) już w gotowym pojeździe. "Na budowę wnętrza będziemy potrzebowali minimum 6 miesięcy" - uściśla pomysłodawca budowy nowej warszawy.

PAP / Jakub Kaczmarczyk
5 Szef projektu przyznaje, że jednoczenie trwają też prace nad detalami auta - twórcy zajmują się kształtem grilla, chromowanych elementów metalowych wewnętrznych i zewnętrznych, a także elementów takich jak np. zawiasy mocowania drzwi - aktualnie opracowywany jest ich wygląd.

newwarsaw.com
6 Bardzo jest dla nas ważna dbałość o każdy detal w aucie, ten bardziej widoczny i ten mniej jak np. zawiasy pokrywy silnika, czy pokrywy bagażnika Samochód musi być wyjątkowy pod każdym względem, dlatego staramy się, żeby każdy element został zaprojektowany przez nas i sygnowany logiem New Warsaw - mówi Koziołek.

newwarsaw.com
7 "Wewnątrz królować będzie skóra najlepszej jakości, drewniana wyściółka podłogi i elementy metalowe w formie wydruków 3D. Wszystko na najwyższym poziomie technicznym i zgodnie z trendami. Pojawi się tez wiele ciekawych rozwiązań, jak kamera umieszczona wewnątrz auta, obserwująca wszystko dookoła pojazdu, elektryczny skuter, chowany w specjalnej podłodze pod bagażnikiem, czy wysuwana pneumatycznie szuflada na eleganckie koszule" - wylicza projektant z Wrocławia.

newwarsaw.com / Picasa
8 Nowa warszawa, w odróżnieniu do protoplasty, nie będzie produktem masowym. Na początku lipca 2013 roku Michał Koziołek w rozmowie z dziennik.pl przyznał, że jako grupa pasjonatów są w stanie budować do 3 aut rocznie, a docelowo chcą stworzyć 11 sztuk.

newwarsaw.com
9 Silnik - 5.0 V10 (moc 544 KM). Koła - 22 cale Lexani Johnson II. Koziołek uściśla, że podzespoły przekazane przez firmę About-S pochodzą z BMW M5. Koziołek zapewnia, że kiedy już cały projekt powiedzie się i samochody znajdą swoich nabywców, wówczas uda się zebrać kapitał potrzebny do kolejnego ruchu.

newwarsaw.com
10 "W pełnej tajemnicy powstają już u nas dwa projekty, które także są na bardzo zaawansowanym etapie. Jednym z nich jest dwuosobowy pojazd elektryczny miejski "dla każdego", o zasięgu około 150 km, prostej budowie technicznej, bardzo efektownym designie i tani w zakupie (ok. 20 tys. zł) i eksploatacji" - powiedział w rozmowie z portalem dziennik.pl Koziołek.

newwarsaw.com
11 Poczynania zespołu projektantów i losy nowej warszawy można śledzić na Facebooku - facebook.com/NewWarsaw W tworzeniu projektu "New Warsaw Wratislavia" poza Michałem Koziołkiem, szefem przedsięwzięcia, uczestniczą Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury oraz Łukasz Myszyński student Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, który jest współprojektantem pojazdu. Za modelowanie i rendering nowej warszawy odpowiada Jacek Śniadecki. Dawid Ozga stworzył grafiki komputerowe. Projekt wspiera Zbigniew Żelazny. Auto powstaje przy współpracy z About-S.

newwarsaw.com
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Komentarze(21)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszeTAKA MENTALNOŚĆ TYLKO NARZEKAĆ...
KUPUJE BO POLSKIE
MADE IN POLAND...
OK...
BARDZO DOBRA JAKOŚĆ
Tylko nie wiadomo, czy Chińczyk produkuje już części?
Znowu odezwał się papierowy tygrys Gierka?
Aaaa rozumiem, to ma byc autko dla odpryskow (dzieci) resortowych.
A zatem PO linii, na zdieciu tez tlumy jeno resortowe.
A potem hofmanek robi to samo na prezesie kaczynskim...i szafa gra.
Szanujace sie firmy lokuja w nowy produkt setki milionow euro po to aby samochod mial szanse zdobycia rynku i to jeszcze dopiero w praktyce okazuje sie czy koncept byl konkurencyjny.
Cala bajka z Warszawa jest smiechu warta i nie wiem dlaczego tak wielu sie tym
podnieca. A pieknis to jest taki ze niedaj boze aby mi sie w nocy przysnil.
Pamiętajcie że polacy są w super konstruktorami mają fajne pomysły .Trzymam kciuki za ten projekt
Jeśli poziom konstrukcji idzie w parze z intelektualnym a pewnie idzie, to szkoda. Załóżcie tam zamiast wydechu - dymnik: błąd podobny