Nowa WARSZAWA pierwszy raz zdobywa Poznań. Zdjęcia z premiery na Motor Show
1 Michał Koziołek, pomysłodawca projektu przywrócenia do żywych legendy polskich dróg, w rozmowie z portalem dziennik.pl przyznał, że budowa nowej warszawy jest na bardzo zaawansowanym etapie. W kwietniu ma już być gotowe nadwozie…
Newspix / Marcin Bukowski
2 Kolejne etapy prac zapowiedziane przez twórców auta, to tworzenie elementów z karbonu, skan całego pojazdu i prace nad wnętrzem, które już trwają. "Koncepcja wnętrza samochodu, mocno nawiązuje kilkoma cechami do wnętrza starej warszawy 223. Nawiązania widać w ustawieniu centralnie dwóch zegarów, licznika za kierownicą, kształcie deski i kilku innych elementach" - opisuje Koziołek. Projektanci opublikowali też odrobinę zmienioną wizję wnętrza - o opinię na jej temat zapytali na Facebooku internautów…
newwarsaw.com
3 Kolejną wizję wnętrza wykonał Dawid Ozga w biurze Koziolekdesign. Internauci mieli pomóc wybrać projektantom kolorystykę, która najlepiej odda charakter nowej warszawy. Najwięcej "lajków" zebrał pomysł widoczny na zdjęciu.
newwarsaw.com
4 Projektant podkreśla, że są to inspiracje, ponieważ w jego opinii całe wnętrze nowej warszawy musi być nie tylko nowoczesne, ale też klasyczne, luksusowe i ponadczasowe. Ile czasu potrwa budowa? W minionym tygodniu zaczęliśmy prace nad przygotowywaniem wnętrza do poszczególnych funkcji (nawiewów, umieszczenia ekranów, etc) już w gotowym pojeździe. "Na budowę wnętrza będziemy potrzebowali minimum 6 miesięcy" - uściśla pomysłodawca budowy nowej warszawy.
PAP / Jakub Kaczmarczyk
5 Szef projektu przyznaje, że jednoczenie trwają też prace nad detalami auta - twórcy zajmują się kształtem grilla, chromowanych elementów metalowych wewnętrznych i zewnętrznych, a także elementów takich jak np. zawiasy mocowania drzwi - aktualnie opracowywany jest ich wygląd.
newwarsaw.com
6 Bardzo jest dla nas ważna dbałość o każdy detal w aucie, ten bardziej widoczny i ten mniej jak np. zawiasy pokrywy silnika, czy pokrywy bagażnika Samochód musi być wyjątkowy pod każdym względem, dlatego staramy się, żeby każdy element został zaprojektowany przez nas i sygnowany logiem New Warsaw - mówi Koziołek.
newwarsaw.com
7 "Wewnątrz królować będzie skóra najlepszej jakości, drewniana wyściółka podłogi i elementy metalowe w formie wydruków 3D. Wszystko na najwyższym poziomie technicznym i zgodnie z trendami. Pojawi się tez wiele ciekawych rozwiązań, jak kamera umieszczona wewnątrz auta, obserwująca wszystko dookoła pojazdu, elektryczny skuter, chowany w specjalnej podłodze pod bagażnikiem, czy wysuwana pneumatycznie szuflada na eleganckie koszule" - wylicza projektant z Wrocławia.
newwarsaw.com / Picasa
8 Nowa warszawa, w odróżnieniu do protoplasty, nie będzie produktem masowym. Na początku lipca 2013 roku Michał Koziołek w rozmowie z dziennik.pl przyznał, że jako grupa pasjonatów są w stanie budować do 3 aut rocznie, a docelowo chcą stworzyć 11 sztuk.
newwarsaw.com
9 Silnik - 5.0 V10 (moc 544 KM). Koła - 22 cale Lexani Johnson II. Koziołek uściśla, że podzespoły przekazane przez firmę About-S pochodzą z BMW M5. Koziołek zapewnia, że kiedy już cały projekt powiedzie się i samochody znajdą swoich nabywców, wówczas uda się zebrać kapitał potrzebny do kolejnego ruchu.
newwarsaw.com
10 "W pełnej tajemnicy powstają już u nas dwa projekty, które także są na bardzo zaawansowanym etapie. Jednym z nich jest dwuosobowy pojazd elektryczny miejski "dla każdego", o zasięgu około 150 km, prostej budowie technicznej, bardzo efektownym designie i tani w zakupie (ok. 20 tys. zł) i eksploatacji" - powiedział w rozmowie z portalem dziennik.pl Koziołek.
newwarsaw.com
11 Poczynania zespołu projektantów i losy nowej warszawy można śledzić na Facebooku - facebook.com/NewWarsaw W tworzeniu projektu "New Warsaw Wratislavia" poza Michałem Koziołkiem, szefem przedsięwzięcia, uczestniczą Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury oraz Łukasz Myszyński student Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, który jest współprojektantem pojazdu. Za modelowanie i rendering nowej warszawy odpowiada Jacek Śniadecki. Dawid Ozga stworzył grafiki komputerowe. Projekt wspiera Zbigniew Żelazny. Auto powstaje przy współpracy z About-S.
newwarsaw.com
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję