- SsangYong zmienia nazwę na KG Mobility, elektryczny Torres EVX inny niż benzynowy Torres w Polsce
- Torres EVX i wydajny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy, bez kobaltu
- Torres EVX w polskiej sieci SsangYong już w 2023 roku, jaka cena i zasięg?
- SsangYong jako KG Mobility wprowadza trzy nowe auta, pikap Musso to model O100
- Nowy Rexton będzie elektryczny, napęd o mocy ponad 400 KM
SsangYong oficjalnie staje się KG Mobility. Nowa nazwa pojawiła się na klapie modelu Torres EVX, który zadebiutował w Seulu. W tym samym czasie benzynowy Torres skradł show w Poznaniu. Jednak nowy elektryczny SUV jest zupełnie inny od spalinowego krewniaka. Oba modele otwierają nowy rozdział w historii najstarszej koreańskiej marki samochodowej. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
SsangYong pod nową flagą i dzięki zastrzykowi z gotówki po przejęciu przez koncern KG Mobility dodaje gazu. – Zmiana nazwy firmy nie była łatwą decyzją. Ale po serii wzlotów i upadków naszym celem jest dostarczenie kompleksowego rozwiązania dla sektorów mobilności – stwierdził Kwak Jae-sun, prezes KG Mobility.
SsangYong zmienia nazwę na KG Mobility, elektryczny Torres EVX inny niż benzynowy Torres w Polsce
– Pomyślnie zakończyliśmy wszystkie procesy restrukturyzacji i teraz mamy nowego głównego akcjonariusza. Obiecujemy, że już nigdy się nie załamiemy – powiedział Jeong Yong Won, dyrektor generalny południowokoreańskiej marki. Pierwsze owoce transformacji pod nowymi skrzydłami ujawniono właśnie w Seulu.
Elektryczny Torres EVX z wąskimi reflektorami i podświetlanymi sześcioma listwami poprzecznymi zapowiada nadchodzące zmiany stylistyczne w całej gamie. Także nowe, minimalistyczne wnętrze podąża za trendami – kierowca dostanie m.in. nowy podwójny ekran i schludną konsolę z mniejszą ilością fizycznych przycisków.
Torres EVX i wydajny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy, bez kobaltu
Torres EVX wykorzystuje baterie, które są wyjątkowe na tle innych rozwiązań. Powstały bez użycia kobaltu i mają konstrukcję litowo-żelazowo-fosforanową (LiFePO4; LFP). Takie trójskładnikowe połączenie gwarantuje im wysoką wydajność i żywotność bez efektu pamięci.
– Akumulator LFP jest coraz bardziej popularny wśród producentów samochodów ze względu na jego bezpieczeństwo. Jednocześnie jest tańszy niż akumulatory litowo-jonowe – wskazał Jeong Yong Won. Podkreślił jednocześnie, że nowy SUV jest skierowany do młodszych mieszkańców Korei Południowej, którzy są zaniepokojeni pożarami akumulatorów. Akumulatory LFP dostarcza chińska firma BYD.
– Utrzymamy długoterminową współpracę z BYD – powiedział prezes Kwak Jae-sun. Pytany o europejskie plany zmniejszenia zależności od chińskich minerałów w autach elektrycznych, Kwak stwierdził, że "BYD nie jest dla nas jedynym dostawcą baterii".
Torres EVX w polskiej sieci SsangYong już w 2023 roku, jaka cena i zasięg?
Torres EVX na jednym ładowaniu ma zapewnić zasięg ponad 420 km. W Polsce zadebiutuje w drugiej połowie 2023 roku. Cena? W Korei Południowej po dotacjach ma kosztować mniej niż 40 mln wonów (30 700 dolarów, czyli po przeliczeniu ok. 130 tys. zł). Na tym jednak nie koniec…
SsangYong jako KG Mobility wprowadza trzy nowe auta, pikap Musso to model O100
Sensacją w Seulu okazały się aż trzy różne modele, które koreański producent niebawem wprowadzi na rynek. Model O100 z podwójną kabiną to pierwszy koreański pikap z napędem elektrycznym napędem, który w przyszłości może zastąpić model SsangYong Musso.
Nowy Rexton będzie elektryczny, napęd o mocy ponad 400 KM
F100 awangardową sylwetką przypomina Toyotę FJ Cruiser. Wymiarami jest zbliżony do obecnego 4,8-metrowego modelu SsangYong Rexton. To duży SUV zbudowany na nowej platformie EPT opracowanej z myślą o przyszłych autach elektrycznych. Architektura pozwoli stosować płaski system baterii i napęd na przednie koła lub układ 4x4 z możliwością przełączania napędu między przednią a tylną osią. Silniki elektryczne dostarczą ponad 400 KM mocy (300 kW).
SsangYong Korando pierwszej generacji wraca jako elektryczny crossover KR10
SsangYong Korando pierwszej generacji zapadł w pamięci ze względu na odważną stylistykę. Teraz ostre linie i kanciaste nadwozie wraca w nowej odsłonie. Elektryczny crossover KR10 pokazany w Seulu ma być hitem.
Obecna generacja Korando jest najpopularniejszym modelem koreańskiej marki w Europie - w 2022 roku zarejestrowano niemal 5 tys. sztuk tego kompaktowego SUV-a.
SsangYong/KG Mobility trzy nowe modele na rynku już w 2025 roku
Wreszcie największa bomba. Producent zapowiada, że wszystkie ujawnione modele w wersjach produkcyjnych trafią na rynek w 2025 roku.
Nazwa SsangYong zniknie?
Co stanie się z nazwą SsangYong w Europie (w Polsce)? Być może koncern KG Mobility pójdzie śladem Grupy Stellantis i będzie istnieć w tle, a rozpoznawalna marka zostanie w użyciu (na samochodach czy placówkach dilerskich). Inną opcją jest też zmiana nazwy wyłącznie w Korei i rynkach azjatyckich.