SsangYong Torres to nie tylko najważniejsza premiera koreańskiej marki w 2023 roku. Spokojnie można ją zaliczyć do najgorętszych nowości rynku motoryzacyjnego ostatnich 10 lat. Na żywo zaskakuje proporcjami. Wygląda jak prototyp J100 z 2021 roku, który uciekł na ulicę bez żadnych poprawek.

Reklama

Nazwa ”Torres” nawiązuje do Parku Narodowego Torres del Paine w Patagonii słynącego ze nieziemskich widoków. UNESCO uznało to miejsce za Światowy Rezerwat Biosfery pełen wspaniałych gór, lodowców, jezior czy rzek. W przypadku najnowszego SsangYonga ma ucieleśniać przygody i wyzwania.

SsangYong Torres w Polsce, co to za samochód?

SsangYong Torres z nadwoziem o długości 4,7 m wskakuje między Korrando (4,45 m) a masywnego Rextona (4,85 m). Dla porównania Kia Sportage jest krótsza o prawie 19 cm (ma 4515 mm długości). Na pokładzie mnóstwo miejsca. Szczególnie dopieszczeni są pasażerowie tylnej kanapy - nad głowową osoby o wzroście 186 cm do dachu zostaje ok. 14 cm luzu! Od kolan do fotela kierowcy jest jeszcze 12-13 cm przestrzeni. Do tego oparcie kanapy można regulować w dwóch poziomach (odchylenie do 32,5 stopnia).

SsangYong Torres / SsangYong
SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres, wymiary, wnętrze i wyposażenie

Kokpit to minimalistyczny styl podlany cyfrowymi gadżetami. Zza spłaszczonej kierownicy świeci wąski wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów. Konsolę środkową zdominowały dwa ekrany - górny 9-calowy stanowi centrum sterowania stacją multimedialną, pokazuje też obraz z kamery cofania. Niższy 8-calowy zastąpił panel klimatyzacji, pozwala również sterować wybranymi funkcjami auta. Pod względem jakości materiałów Torres wypada nawet lepiej niż Rexton. Widać poważny postęp…

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres, jaka pojemność bagażnika?

Bagażnik zapewnia pojemność od 700 do ponad 1660 l. Dla porównania kufer Korrando to ok. 550 l przestrzeni ładunkowej. Pod podłogą koło dojazdowe, taki frykas jest dziś rzadkością. W wybranych wersjach funkcjonalność Torresa podnoszą też zewnętrzne schowki rozlokowane pod panelami nadwozia – jeden z nich można wpasować w szeroki słupek C.

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

Stylistyczny trik to udawane koło zapasowe pod tylnym oknem. Masywna klamka z prawej strony sugeruje otwieranie bagażnika w lewą stronę, a tu niespodzianka – klapa automatycznie unosi się do nieba.

SsangYong Torres / SsangYong
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

SsangYong Torres w Polsce z silnikiem benzynowym i instalacją LPG

SsangYong Torres skrywa pod maską silnik turbobenzynowy 1.5 T-GDi o mocy 163 KM (280 Nm), który można mieć także z dedykowaną instalacją LPG. To jednostka znana z Korrando. Producent daje też wybór między odmianą z napędem na przednią oś i układem 4x4. Manualną 6-biegową skrzynię można zastąpić 6-biegowym automatem japońskiej firmy AISIN. Układ napędowy może pracować w trzech trybach (Normal, Sport i Winter).

SsangYong Torres 1.5 Turbo. Jakie spalanie?

Zużycie paliwa przyzwoite - przynajmniej na papierze. Ważący ok. 1,5 tony SUV na 100 km ma zużywać 8 l benzyny. Torres z automatem potrzebuje o 0,6 l więcej. Napęd 4x4 zwiększa spalanie do 9,1 l/100 km.

SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres i jaka cena w Polsce? Nowy SUV znika w ciemno

– Pierwsze modele Torres trafią do polskich salonów już po wakacjach – powiedział dziennik.pl Jerzy Prządka z zarządu SsangYong Auto Polska. – Kilka dni temu rozpoczęliśmy trwające niemal dwa miesiące pokazy przedpremierowe u 23 dilerów na terenie całego kraju. Dotychczas udało się zebrać ponad 250 zamówień, a większość zainteresowanych tym przełomowym dla marki modelem nie widziała go przecież jeszcze z bliska. Ta liczbapozwala na stwierdzenie, że dalsza ekspansja na polskim rynku jest na wyciągnięcie ręki. Na klientów, który są gotowi na zero-emisyjny samochód w swoich firmach i rodzinach, w blokach startowych czeka Torres EVX, drugi już elektryczny model SsangYonga– dodał.

SsangYong Torres / SsangYong
SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres to cztery wersje wyposażenia

SsangYong Torres jest pozycjonowany między Korrando a Rextonem. Można wybierać z czterech wersji wyposażania: Joy, Adventure, Adventure Plus i Wild

Cena nowego SUV-a w Polsce startuje z poziomu 139 900 zł w bazowej wersji Joy. Wyposażenie takiej najtańszej odmiany obejmuje 7 poduszek powietrznych, w pełni LED-owe oświetlenie, 12,5-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, pakiet systemów bezpieczeństwa i Android Auto/Apple CarPlay, automatyczną 2-strefową klimatyzację czy 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.

SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz

SsangYong Torres w wersji Adventure kosztuje od 154 900 zł (skrzynia automatyczna wymaga dopłaty 10 tys. zł). Model z napędem 4x4 to wydatek od 174 900 zł. Samochód w standardzie jest lepszy m.in. o system monitorowania martwego pola, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, podgrzewanie przednich foteli i kierownicy, system bezkluczykowy Smart Key, bezprzewodową ładowarkę, tempomat adaptacyjny, manetki automatycznej skrzyni biegów przy kierownicy czy LED-owe przednie światła przeciwmgielne. Do tego tapicerka ze skóry ekologicznej i 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 235/55R.

Torres Adventure+ to dodatkowo poduszka kolanową kierowcy, przednie fotele z wentylacją i podgrzewaniem, fotel kierowcy sterowany elektrycznie, tylna kanapa również została wyposażona w podgrzewanie. Skrzynia automatyczna jest standardem – auto kosztuje od 176 400 zł (napęd 4x4 to cena o 10 tys. zł wyższa).

Najlepiej wyposażony SsangYong Torres Wild oferuje najlepsze rozwiązania z półek koreańskiej firmy. Lista obejmuje: asystenta martwego pola, tylny radar ruchu poprzecznego z interwencją, jest też asystent bezpiecznego wysiadania, fotel przedniego pasażera regulowany elektrycznie, nawigacja z 9-calowym wyświetlaczem, klapa bagażnika sterowana elektrycznie, ambientowe oświetlenie wnętrza, tapicerka skórzana i 20-calowe alufelgi z oponami 245/45.

SsangYong Torres / SsangYong
SsangYong Torres / SsangYong

SsangYong Torres, cennik, wyposażenie i silnik

SsangYong Torres z napędem na przód JOY ADVENTURE ADVENTURE PLUS WILD
Silnik 1.5 GDI Turbo 163 KM 6MT 139 900 zł 154 900 - -
Silnik 1.5 GDI Turbo 163 KM 6AT - 164 900 176 400 192 900
SsangYong Torres z napędem 4x4 JOY ADVENTURE ADVENTURE PLUS WILD
Silnik 1.5 GDI Turbo 163 KM 6AT napęd 4x4 z blokadą - 174 900 186 900 202 900
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / Tomasz Sewastianowicz
SsangYong Torres / SsangYong