- Nowy SsangYong Actyon by KGM wjeżdża na polski rynek. Koreańczycy przyspieszają
- Nowy SsangYong Actyon to SUV w stylu coupe. Jak wygląda ekstra
- Nowy Actyon - tak wygląda wnętrze
- SsangYong Actyon z silnikiem 1.5 Turbo i instalacją LPG
- Nowy SsangYong Actyon - trzy wersje wyposażenia do wyboru
Nowy SsangYong Actyon by KGM wjeżdża na polski rynek. Koreańczycy przyspieszają
SsangYong Actyon pierwszej generacji nie grzeszył urodą, ale miał nadwozie SUV zbudowane na solidnej ramie, napęd na tył i dołączany przód oraz reduktor. Po drodze debiutował pikap Actyon Sports, który bronił się użytecznością. Wreszcie Koreańczycy w latach 2017-2018 zakończyli produkcję obu modeli. Teraz uznali jednak, że pora na renesans zapomnianego auta.
SsangYong dzięki zastrzykowi z gotówki po przejęciu przez koncern KG Mobility dodaje gazu, a jego biznes napędzają SUV-y. Torres w wersji spalinowej z silnikiem benzynowym i instalacją LPG przypadł kierowcom do gustu - od premiery na polskie drogi trafiło już ponad 900 sztuk tego modelu. Elektryczny Torres EVX wygląda jeszcze lepiej. Czym kusi nowy Actyon?
Nowy SsangYong Actyon to SUV w stylu coupe. Jak wygląda ekstra
Nowy SsangYong Actyon to SUV zbudowany na tej samej architekturze co Torres. Z nadwoziem w stylu coupe o długości ponad 4,74 m jest pozycjonowany poniżej masywnego Rextona (4,85 m). Jednocześnie jest od Torresa niższy o 55 mm. Wąskie reflektory i podświetlany przód dają świetny efekt.
Nowy Actyon - tak wygląda wnętrze
Koreański producent obiecuje wnętrze podatne na aranżację, stąd np. fotel przedniego pasażera można rozłożyć do leżanki. Minimalistyczny kokpit podąża za trendami – wzorem Torresa kierowca dostał m.in. podwójny ekran i schludną konsolę z fizycznymi przyciskami. Także pojemy bagażnik ma spełniać potrzeby rodzinnego podróżowania.
SsangYong Actyon z silnikiem 1.5 Turbo i instalacją LPG
Nowy SsangYong Actyon to techniczny bliźniak modelu Torres. Stąd pod maskę trafił identyczny silnik turbobenzynowy 1.5 T-GDi o mocy 163 KM (280 Nm). Do tego przewidziano napęd 4x4. Manualną 6-biegową skrzynię na życzenie da się zastąpić 6-biegowym automatem japońskiej firmy AISIN. Producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 8 l/100 km. Kierowców ucieszy także dedykowana instalacja LPG.
Nowy SsangYong Actyon - trzy wersje wyposażenia do wyboru
Nowy SsangYong Actyon w Polsce jest dostępny w trzech wersjach: Joy, Adventure oraz Wild. Już bazowa odmiana to m.in. skórzana tapicerka, fotele przednie regulowane elektrycznie (z funkcją ogrzewania i wentylacji), tylna podgrzewana kanapa, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, nawigacja, dwa wyświetlacze 12,3-cala, 8 poduszek powietrznych i najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa czynnego.
SsangYong Actyon kosztuje od 159 900 zł
Najtańszy SsangYong Actyon Joy kosztuje od 159 900 zł. Skrzynia automatyczna wymaga dopłaty 10 tys. zł. Model z napędem 4x4 to wydatek od 179 900 zł. zł. Samochód można już zamawiać – w przedsprzedaży można liczyć na pakiet ubezpieczenia OC/AC firmy Generali (o wartości nawet 6000 zł, zależnie od ceny wersji).
SsangYong Actyon - cennik i wersje wyposażeniowe
SsangYong Actyon | Joy | Adventure | Wild |
1.5 GDI Turbo 163 KM 6MT | 159 900 zł | 169 900 | - |
1.5 GDI Turbo 163 KM 6AT | 169 900 zł | 179 900 | 192 900 |
1.5 GDI Turbo 163 KM 6AT 4x4 z funkcją blokady | 179 900 zł | 189 900 | 202 900 |
Nowy SsangYong Actyon hitem, już 58 tys. zamówień w ciemno
Co ciekawe, nowy Actyon już jest hitem na rynku koreańskim. W ciągu pierwszych 4 tygodni producent zebrał ponad 58 tys. zamówień. Jest co świętować, ale na tym nie koniec…
Nowy pikap SsangYong Musso to model O100
W drodze są jeszcze trzy różne modele, które koreański producent niebawem wprowadzi na rynek. Model O100 z podwójną kabiną to pierwszy koreański pikap z napędem elektrycznym napędem, który w przyszłości może zastąpić model SsangYong Musso.
Nowy Rexton będzie elektryczny, napęd o mocy ponad 400 KM
F100 awangardową sylwetką przypomina Toyotę FJ Cruiser. Wymiarami jest zbliżony do obecnego 4,8-metrowego modelu SsangYong Rexton. To duży SUV zbudowany na nowej platformie EPT opracowanej z myślą o przyszłych autach elektrycznych. Architektura pozwoli stosować płaski system baterii i napęd na przednie koła lub układ 4x4 z możliwością przełączania napędu między przednią a tylną osią. Silniki elektryczne dostarczą ponad 400 KM mocy (300 kW).
SsangYong Korando pierwszej generacji wraca jako elektryczny crossover KR10
SsangYong Korando pierwszej generacji zapadł w pamięci ze względu na odważną stylistykę. Teraz ostre linie i kanciaste nadwozie wraca w nowej odsłonie. Elektryczny crossover KR10 ma być hitem.
SsangYong/KG Mobility trzy nowe modele na rynku już w 2025 roku
Wreszcie największa bomba. Producent zapowiada, że wszystkie ujawnione modele w wersjach produkcyjnych trafią na rynek w 2025 roku.