Kia Sportage od dwóch generacji jest projektowana w Europie, stąd lepiej trafia w gusta kierowców ze Starego Kontynentu. Najnowsza, piąta już odsłona tego SUV-a została stworzona specjalnie z myślą o Europejczykach…
Nowy Sportage błyszczy ściętym tyłem, szeroką osłoną chłodnicy, drapieżnym zderzakiem i matrycowymi reflektorami LED w kształcie bumerangów. Spójna sylwetka zawieszona na dużych, nawet 19-calowych kołach jest przy tym pełna sztuczek stylistycznych. Pierwsza z brzegu to czarny dach lewitujący nad resztą – takie złudzenie powstaje dzięki "odcięciom" na słupkach C, które kończą się dopiero przy krawędzi bagażnika. Rozwiązanie nawiązuje wprost do elektrycznego EV6.
Kia Sportage, większe nadwozie i pojemność bagażnika
Śmiałe proporcje to także jeden z efektów zastosowania nowej platformy N3. Architektura przyczyniła się też do zwiększenia wymiarów. Sportage ma 4515 mm długości, to o 30 mm więcej niż SUV poprzedniej generacji. W porównaniu do starego modelu rozstaw osi zyskał 10 mm do 2680 mm, co w trasie przełoży się na stabilne prowadzenie. Naturalnie dodatkowe dziesiątki milimetrów zaowocowały przestronniejszym wnętrzem – przestrzeni przybyło szczególnie na nogi i nad głową. Pasażerowie tylnej kanapy mają 996 mm miejsca na nogi, odległość od siedziska do sufitu wynosi 998 mm.
Bagażnik? To kolejny atut nowego Sportage. Mimo ściętego dachu zapewnia aż 591 l pojemności, czyli o 100 l lepiej w porównaniu do kufra schodzącej generacji! Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu możliwości transportowe wzrastają do 1780 l. Wystarczy machnąć stopą pod zderzakiem i klapa unosi się automatycznie. W środku regularnie ukształtowana komora z solidnymi haczykami na siatki. A jeśli ktoś ma coś do ukrycia, to szybko schowa skarb pod podwójną podłogą.
Za drzwiami cyfrowy świat. Potężny bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości łączy zestaw wirtualnych wskaźników przed kierowcą z wyświetlaczem systemu multimedialnego. Obydwa mają przekątną po 12,3 cala, można je konfigurować na szereg sposobów. Niżej także dotykowy panel sterowania klimatyzacją. Między siedzeniami przycupnęła konsola z podłokietnikiem, schowkami, uchwytami na kubki oraz portami USB-A i USB-C. Logicznie rozmieszczone przełączniki znajdują się na podwyższonym panelu obok pokrętła do obsługi trybów pracy automatycznej przekładni. A za przestrzenny dźwięk odpowiada system audio klasy premium marki Harman Kardon. Fotele kierowcy i pasażera z tyłu wyposażono w sprytne wieszaki. Do tego pierwszorzędne wykonanie plus przyjemne tworzywa.
Kia Sportage z terenowym trybem jazdy
Sportage popisuje się też najnowszą wersją systemu Kia UVO Connect. Oferuje on dostęp do szeregu usług aktualizowanych w czasie rzeczywistym oraz aktualizacji danych w chmurze (over-the-air OTA). To oznacza, że auto w trakcie jego życia będzie można unowocześniać z kanapy i bez potrzeby jazdy do serwisu. Nowy soft poprawi możliwości systemu multimedialnego, układów elektronicznych, a nawet układów sterujących charakterystyką zawieszenia, klimatyzacji i wielu innych. Po latach Sportage może mieć nawet lepsze parametry niż na początku. Nowym SUV-em da się także sterować zdalnie – z poziomu aplikacji na smartfonie można sprawdzić np. czy samochód i okna są zamknięte, albo odszukać go na parkingu.
Po raz pierwszy Sportage oferuje terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, by zapewnić trakcję na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu na wertepy przewidziano także ustawienia: Comfort, Eco lub Sport. W zależności od wybranej pozycji pokrętła zmieniają się kolory grafik wyświetlanych przez wirtualny kokpit.
Nowa Kia Sportage - jakie silniki i moc?
W napędach Kia stawia na elektryfikację. Na polskim rynku tylko bazowa jednostka benzynowa turbo 1.6/150 KM (250 Nm) nie dostanie wsparcia elektronów z baterii. Ten silnik zostanie połączony z 6-biegową skrzynią manualną.
Miękką hybrydę MHEV z instalacją 48V przewidziano do benzynowego 1.6 T-GDI o mocy 150 KM i 180 KM - napęd na koła przenosi automatyczna dwusprzęgłowa przekładnia 7DCT.
Więcej frajdy dostarczy 230-konna hybryda, która łączy benzynową jednostkę 1.6 T-GDI/180 KM, silnik elektryczny o mocy 44,2 kW, polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,49 kWh oraz nowy 6-biegowy automat hydrokinetyczny. Bateria znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym
Nowa Kia Sportage pojawi się też jako hybryda plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Samochód dostanie silnik benzynowy 1.6 T-GDi/180 KM oraz elektryczny o mocy 66,9 kW, natomiast układ hybrydowy wygeneruje 265 KM mocy systemowej. To będzie najmocniejsze i najszybsze wcielenie tego SUV-a w historii! Produkcja w Żylinie ruszy w lutym 2022 roku.
Nowa Kia Sportage - pierwsza hybryda plug-in, a jaki zasięg?
Jednak w przypadku hybrydy ładowanej z gniazdka PHEV kluczowe znaczenie mają parametry jazdy w trybie EV. Z litowo-jonowo-polimerowej baterii 13,8 kWh umieszczonej centralnie między osiami pod podłogą należy spodziewać się ok. 50 km elektrycznego zasięgu. Silnik benzynowy do akcji wchodzi dopiero wtedy, gdy w akumulatorze nie ma dość prądu, żeby auto poruszało się wyłącznie na elektronach – wtedy system przechodzi w stan pracy hybrydowej (HV). W zależności od warunków napęd jest przenoszony na przednie lub na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Producent nie podał jeszcze zużycia paliwa, ale można być pewnym, że jeśli ktoś nie dopilnuje uzupełniania prądu w baterii wówczas musi liczyć się ze znacznie szybszym osuszaniem zbiornika.
Od początku sprzedaży będzie też dostępny silnik Diesla 1.6 w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM (także jako miękka hybryda). Jednostki wysokoprężne – z technologią MHEV lub bez – są łączone z automatyczną skrzynią biegów 7DCT.
Wszystkie cztery typy układów napędowych do nowego Sportage – MHEV, HEV i PHEV oraz spalinowe – będą montowane w Żylinie.
Kia Sportage - wyposażenie i zdalne parkowanie
Nowa Kia Sportage jest wyposażona w prawdziwą armię asystentów i systemów bezpieczeństwa. Dzięki temu – podobnie jak większe Sorento – po naciśnięciu pilota w kluczyku umie samodzielnie wjechać do garażu i z niego wyjechać (przód/tył). Parkowanie jest również łatwiejsze dzięki systemom Rear-View Monitor (RVM) i Surround View Monitor (SVM), które w czasie rzeczywistym wyświetlają obraz Sportage i jego najbliższego otoczenia.
Pakiet Advanced Driver Assistance System (ADAS) to także system wspomagania unikania kolizji z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach. Z kolei asystent jazdy na autostradzie (HDA) utrzymuje ustaloną odległość i prędkość od poprzedzającego samochodu i pomaga ustawić auto na środku pasa ruchu. System HDA potrafi również dostosować prędkość auta do lokalnego ograniczenia prędkości. Aktywny tempomat (NSCC) w czasie rzeczywistym korzysta z danych nawigacji, dzięki temu wie kiedy automatycznie zwolnić przed zakrętem. Po wyjechaniu na prostą NSCC resetuje ograniczenie i samochód przyspiesza do ustalonej prędkości.
Podczas zmiany pasa, jeśli istnieje ryzyko kolizji z samochodem z tyłu, nowy system Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) ostrzega kierowcę. W razie braku reakcji system kieruje autem tak by uniknąć kłopotów. Układ BCA jest również aktywny podczas parkowania równoległego, co pomaga ustrzec się zderzenia z autami za plecami. Zmianę pasa ruchu ułatwi także zestaw kamer w bocznych lusterkach – po włączeniu kierunkowskazu widok zza Sportage jest wyświetlany na zestawie wskaźników.
Nowa Kia Sportage - jaka cena w Polsce?
Kia Sportage na rok modelowy 2022 kosztuje w Polsce od 105 900 zł za model w najtańszej wersji M z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI/150 KM, 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła. Koreański producentoferuje 29 konfiguracji swojego SUV-a - biorąc pod uwagę rodzaj napędu i wyposażenie.
Wyposażenie standardowe Sportage M obejmuje m.in.: system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów FCA, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy, światła dziennie, mijania i drogowe wykonane w technologii LED, system powiadamiania ratunkowego E-Call, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold , elektrycznie regulowane i składane oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazem LED, klimatyzację manualną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, kierownicę skórzaną z przyciskami do sterowania systemem audio i obsługi systemu Bluetooth, 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, radio DAB, interfejs Apple CarPlay / Android Auto, port USB, kamerę cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie, 17-calowe felgi aluminiowe czy relingi dachowe.
Za 4 tys. zł do wersji M warto dołożyć pakiet Smart, który obejmuje: klimatyzację automatyczną trzystrefową, nawiewy dla drugiego rzędu z funkcją regulacji temperatury trzeciej strefy, funkcję automatycznego odparowywania przedniej szyby, przednie oraz tylne czujniki parkowania i czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami.
Kia Sportage kontra rywale
Bazowa Kia Sportage M z pakietem Smart kosztuje wówczas od 109 900 zł. Jeszcze ciekawiej robi się, kiedy taki model zostanie porównany z rywalami.
Toyota RAV4 Active z benzynowym silnikiem 2.0/173 KM, skrzynią manualną i napędem na przód kosztuje od 118 800 zł (promocja). Dla wyrównania sił od ceny odejmujemy różnicę na poczet mocy jednostki napędowej (1 KM = 100 zł), czyli minus 2300 zł (23 KM x 100 zł = 2300 zł). Japoński SUV teoretycznie za 116 500 zł by wyposażeniem rywalizować ze Sportage M z pakietem Smart potrzebuje doposażenia w autonomiczny hamulec pokolizyjny, system kontroli zjazdu ze wzniesienia, czujnik deszczu, czujniki parkowania p/t, kamerą cofania, klimatyzację automatyczną, relingi dachowe, alufelgi, funkcję wyboru trybu jazdy, regulację wysokości fotela (dostępna tylko kierowcy) czy fotochromatyczne lusterko.
Volkswagen Tiguan LIFE 1.5 TSI/150 KM w promocji to wydatek na poziomie 117 590 zł. Jeśli ktoś chce mieć podobne wyposażenie, co w SUV-e Kia wówczas z listy opcji musi dobrać: asystenta utrzymania pasa ruchu, układ utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, kamerę cofania, przednie światła LED i lusterka zewnętrzne składane elektrycznie.
Z kolei podstawowy Hyundai Tucson w wersji Modern z rocznika 2021 kosztuje 109 900 zł (w promocji 105 900 zł). Podobnie jak VW czy Toyota, bykonkurować wyposażeniem ze Sportage z pakietem Smart wymaga dołożenia opcji takich jak: czujnik deszczu, czujniki parkowania, przednie światła LED, klimatyzacja automatyczna, relingi dachowe, fotochromatyczne lusterko wsteczne. Hyundai w wersji Modern zapewnia za to podgrzewane przednie fotele i kierownicę. W przypadku Tusona już bardziej opłaca się spojrzeć o półkę wyżej na wersję Smart w cenie od 115 900 zł. Taki model poza wspomnianymi elementami zapewnia jeszcze przyciemniane tylne szyby, cyfrowe zegary 10,25 cala czy 18-calowe alufelgi.
Nowa Kia Sportage vs stara
Nowa Kia Sportage M z pakietem Smart zestawiony ze schodzącą generacją w wersji 1.6T 177KM FWD MT6 M (102 490 zł; różnica w cenie 7410 zł) pokazuje także posęp w wyposażeniu. Na pokładzie nowego modelu znajdziemy dodatkowo takie elementy jak: reflektory LED (2000 zł), systemy bezpieczeństwa (2500 zł), poduszka centralna (1000 zł), system powiadamiania E-Call (1000 zł), trójstrefowa klimatyzacja automatyczna (1500 zł vs manualna), czujniki parkowania przód i tył (1000 zł). Wartość rynkowa wyposażenia to 9 tys. zł.
Kia Sportage w bogatszej w wersji L kosztuje od 120 900 zł (1.6 T-GDI/150 KM). Taki SUV oferuje dodatkowo do odmiany M: przednie światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED, klimatyzacją automatyczną trójstrefową z nawiewami dla drugiego rzędu z funkcją regulacji temperatury trzeciej strefy, przednie oraz tylne czujniki parkowania, 12,3-calowy ekran nawigacji satelitarnej, radio DAB, usługi cyfrowe Kia Connect, dwa porty USB-C w oparciach przednich foteli, wielofunkcyjny panel dotykowy dostosowujący przyciski w zależności od wybranego trybu - multimedia / klimatyzacja, przyciemniane szyby tylne, podgrzewane fotele przednie z trójstopniową regulacją oraz podgrzewane skrajne tylne siedzenia, podgrzewana kierownica, elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa fotela kierowcy, łopatki do zmiany biegów (dla DCT i AT), pokrętło wyboru biegów typu Shift By Wire dla automatycznej przekładni, system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach FCA-JX (standard dla HEV i PHEV), tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (standard dla HEV i PHEV), asystent jazdy po autostradzie HDA (standard dla HEV i PHEV) i 19-calowe felgi aluminiowe (standard dla PHEV).
Trzecia wersja to Business Line. Kia Sportage (1.6 T-GDI/150 KM) w tej konfiguracji kosztuje od 137 900 zł i jest lepsza od odmiany L o m.in.: światła tylne wykonane w technologii LED, inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe wykonane w technologii LED, zakrzywiony ekran z 12,3-calowym wyświetlaczem zegarów cyfrowych zintegrowanych z 12,3-calowym ekranem centralnym, nastrojowe oświetlenie wnętrza (dla DCT i AT), funkcję automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika Smart Tailgate, indukcyjną ładowarkę do telefonu o mocy 15W z funkcją chłodzenia, system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key, elektryczną regulację foteli przednich, regulację wysokości fotela pasażera, tapicerkę materiałowo - skórzana (skóra ekologiczna), 18-calowe alufelgi (nie dotyczy PHEV).
Topowa Kia Sportage GT-Line to zadziorny styl, który najtańszej wersji kosztuje od 161 900 zł (miękka hybryda 1.6 T-GDI MHEV/180 KM, przekładnia automatyczna 7DCT i napęd na przednie koła). Samochód dodatkowo do wersji Business Line w cenie oferuje: lakier metalizowany, zderzak przedni w stylistyce dedykowanej GT-Line, listwy boczne lakierowane na czarno i w kolorze nadwozia, elementy błotników lakierowane na czarno, lusterka zewnętrzne lakierowane na czarno o wysokim połysku, czarną podsufitkę, sportową kierownicę z logo GT-Line, aluminiowe nakładki na pedały, tapicerkę zamszowo – skórzaną, zamszowe wykończenie boczków drzwi, 19-calowe alufelgi (nie dotyczy klasycznej hybrydy HEV).
Pełny cennik Kia Sportage 2022 obejmuje 29 wariantów:
NOWA Kia Sportage | M | L | Business Line | GT Line |
1.6 T-GDI/150 KM 6MT FWD | 105 900 zł | 120 900 | 137 900 | - |
1.6 T-GDI MHEV/150 KM 7DCT FWD | 116 900 | 131 900 | 148 900 | - |
1.6 T-GDI MHEV/180 KM 7DCT FWD | - | 135 900 | 152 900 | 161 900 |
1.6 T-GDI MHEV/150 KM 7DCT AWD | - | 144 900 | 161 900 | 170 900 |
1.6 CRDi/115 KM 6MT FWD | 114 900 | 129 900 | 146 900 | - |
1.6 CRDi MHEV/136 KM 7 DCT FWD | - | 143 900 | 160 900 | 169 900 |
1.6 CRDi MHEV/136 KM 7 DCT AWD | - | - | 169 900 | 178 900 |
1.6 T-GDI Hybrid/230 KM 6 AT FWD | - | 147 900 | 164 900 | 172 900 |
1.6 T-GDI Hybrid/230 KM 6 AT AWD | - | 156 900 | 173 900 | 181 900 |
1.6 T-GDI Plugi-in Hybrid/265 KM 6 AT AWD | - | 177 900 | 192 900 | 200 900 |
O 9 tys. zł droższe są wersje Sportage wyposażone w napęd na cztery koła AWD. 11 tys. zł wynosi dopłata do 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz układu Mild Hybrid z silnikiem benzynowym. W wypadku wersji hybrydowych z wysokoprężną jednostką napędową dopłata do przekładni DCT oraz układu hybrydowego typu MHEV (Mild Hybrid) wynosi 14 tys. zł.
Kia Sportage dostępna niemal od ręki
Kia Sportage można już zamawiać.
– Przewidywany termin realizacji indywidualnych zamówień na modele produkowane w fabryce na Słowacji wynosi tylko 4 miesiące. Za chwilę dilerzy marki Kia w Polsce będą oferować samochody dostępne niemal od ręki. Z wyjątkiem wersji hybrydowej typu plug-in (PHEV), której produkcja rozpocznie się za 3 miesiące – powiedziała dziennik.pl Monika Krzesak, PR manager Kia Polska.
Biorąc pod uwagę sytuację rynkową i problemy innych producentów z dostępnością aut (realizacja zamówienia może trwać od 6 do nawet 12 miesięcy), to czas dostawy deklarowany przez Kię można uznać za ekspresowy.
Kia Sportage w pigułce:
- Nowa Kia Sportage jest dostępna z największą, jak dotychczas, liczbą układów napędowych, których jest do wyboru aż 6, o mocy od 115 do 265 KM. Obok silników benzynowych i Diesla do wyboru są wersje hybrydowe typu Mild Hybrid, hybrydowe i hybrydowa typu plug-in;
- Wyposażenie seryjne na bogato. Standard obejmuje m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, światła mijania i drogowe w technologii LED, klimatyzację i kierownicę pokrytą skórą;
- Sportage jest oferowany w Polsce od 1995 roku. Ponad połowę z 70 tys. sprzedanych do tej pory egzemplarzy stanowi model dotychczasowej, czwartej generacji. W rankingu sprzedaży nad Wisłą, od początku 2021 roku do teraz, Sportage plasuje się na 5. miejscu wśród SUV-ów segmentu C i posiada udział w segmencie bliski 8 proc.;
- Kia Sportage kosztuje w Polsce od 105 800 zł. Auta można już zamawiać, przewidywany termin dostawy to 4 miesiące.
Nowa Kia Sportage, dane techniczne:
1.6 T-GDI 150 KM | 1.6 T-GDI 150 KM MHEV | 1.6 T-GDI 180 KM MHEV | 1.6 T-GDI 230 KM HEV | 1.6 T-GDI 265 KM PHEV | 1.6 CRDi 115 KM | 1.6 CRDi 136 KM MHEV | |||||
Silnik | |||||||||||
Układ napędowy | spalinowy benzynowy | spalinowy benzynowy mild hybrid | hybrydowy benzynowy | hybrydowy benzynowy plug-in | spalinowy Diesel | spalinowy Diesel mild hybrid | |||||
Norma emisji spalin | Euro 6 (cykl WLTP) | ||||||||||
Skrzynia biegów | 6-biegowa manualna | 7-biegowa dwusprzęgłowa DCT | 7-biegowa dwusprzęgłowa DCT | 6-biegowa automatyczna | 6-biegowa automatyczna | 6-biegowa manualna | 7-biegowa dwusprzęgłowa DCT | ||||
Napęd | FWD | FWD | AWD | FWD | AWD | FWD | AWD | AWD | FWD | FWD | AWD |
Rodzaj silnika | 4-cylindrowy rzędowy turbodoładowany | ||||||||||
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | ||||||||||
Maksymalna moc (KM przy obr./ min) | 150/4500-5500 | 150/4500-5500 | 180/5500 | 180/5500 | 180/5500 | 115/4000 | 136/4000 | ||||
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min) | 250/1500-4000 | 250/1500-4000 | 265/1500-4500 | 265/1500-4500 | 265/1500-4500 | 280/1500-2750 | 320/2000-2250 | ||||
Układ hybrydowy | |||||||||||
Maksymalna moc (KM przy obr. / min.) | - | 230/5500 | 265/5500 | - | |||||||
Maksymalny moment obrotowy(Nm przy obr. / min.) | - | 350/1500-4500 | 350/1500-4500 | - | |||||||
Silnik elektryczny | |||||||||||
Maksymalna moc (KM) | - | 60.1 | 90.1 | - | |||||||
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | - | 264 | 304 | - | |||||||
Bateria | |||||||||||
Typ | - | litowo-jonowo-polimerowa | - | ||||||||
Pojemność baterii (kWh) | - | 1.49 | 13.8 | - | |||||||
Moc ładowarki pokładowej (kW) | - | - | 7.2 | - | |||||||
Czas ładowania prądem 7.2 kW | - | - | 1 godz. 44 min. | - | |||||||
Czas ładowania przy pomocy standardowegokabla (12A) | - | - | 5 godz. 27 min. | - | |||||||
Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP) | - | - | b.d. | - | |||||||
Osiągi i dane eksploatacyjne | |||||||||||
Prędkość maks. (km/h) | 182 | 189 | 201 | 193 | 191 | 175 | 180 | ||||
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s) | 10.3 | 9.6 | 9.7 | 8.8 | 9.0 | 8.0 | 8.3 | 8.2 | 12.1 | 11.4 | 11.6 |
Elastyczność od 80 do 120 km/h (s) | 11.9 | 6.8 | 7.2 | 6.3 | 6.5 | 5.4 | 5.7 | 5.5 | 11.9 | 8.6 | 8.8 |
Emisja CO2, cykl mieszany (g/km) | 150 - 159 | 143 - 150 | 154 – 163 | 143 - 151 | 156 - 163 | 125 – 135 | 140 - 149 | b.d. | 135 - 144 | 130 - 139 | 143 - 154 |
Zużycie paliwa, cykl mieszany (l/100km) | 6.6 - 7.0 | 6.3 - 6.6 | 6.8 - 7.2 | 6.3 - 6.7 | 6.9 - 7.2 | 5.5 - 5.9 | 6.2 - 6.6 | b.d. | 5.2 - 5.5 | 5.0 - 5.3 | 5.5 - 5.9 |
Masa własna min. (kg) | 1 451 | 1 505 | 1 573 | 1 505 | 1 573 | 1 574 | 1 640 | b.d. | 1 490 | 1 527 | 1 601 |
Masa całkowita (kg) | 2085 | 2145 | 2210 | 2145 | 2210 | 2175 | 2245 | b.d. | 2110 | 2150 | 2225 |
Maks. masa holowanej przyczepy (z hamulcami) (kg) | 1650 | b.d. | 1650 | ||||||||
Maks. masa holowanej przyczepy (bez hamulców) (kg) | 750 | b.d. | 750 | ||||||||
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 54 | 52 | 42 | 54 | |||||||
Prześwit (mm) | 170 | ||||||||||
Pojemność bagażnika według normy / złożone oparcia tylnej kanapy VDA (litry) | 591 / 1780 | 562 / 1751 | 587 / 1776 | 540 / 1715 | 571 / 1760 | 526 / 1715 |