Nowy system za 9 mln groźniejszy niż fotoradar! Gdzie i jak działa odcinkowy pomiar prędkości
1 Łosiów w województwie opolskim - to pierwsza lokalizacja, w której Główny Inspektorat Transportu Drogowego ruszył z budową odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Maszty już stoją, niebawem przewidziano odbiór techniczny. - Właśnie tam już przed wakacjami kierowcy powinni mieć się na baczności i zdjąć nogę z gazu - mówi dziennik.pl Łukasz Majchrzak, naczelnik wydziału analiz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). Ile kilometrów dróg w całej Polsce obejmie OPP?
GITD
2 Łącznie ma stanąć 29 takich instalacji. Z najnowszych danych, do których dotarł dziennik.pl, wynika, że OPP w sumie obejmie ponad 81 km dróg na terenie całego kraju. Najkrótszy odcinek wyznaczony do monitoringu mierzy niecałe 900 m (droga krajowa 78; Gorzyce w Śląskiem). Najdłuższy przewidziano w biegu krajowej 61 (Kisielnica-Stawiski, Podlaskie) - ciągnie się przez ponad 6,2 km. Koszt budowy systemu to 9 mln zł.
GITD
3 Kompletna sieć ma działać do końca 2015, jednak poszczególne lokalizacje będą wcześniej sukcesywnie podpinane do systemu informatycznego CANARD. - Od samego początku urządzenia będą rejestrować wykroczenia, ale w pierwszej fazie w trybie konfiguracji, a potem zostaną przełączone z trybu testu na "tryb karania" - o chwili przełączenia kierowcy nie będą informowani, więc nie znają dnia ani godziny i muszą zawsze stosować się do przepisów - mówi dziennik.pl Łukasz Majchrzak. - Motocykliści także nie mogą liczyć na taryfę ulgową, ponieważ kamery mają techniczną możliwość rejestrowanie pojazdów zarówno z przodu jak i z tyłu, co jest istotne w ich przypadku - dodaje przedstawiciel CANARD.
GITD
4 Obudowa zamontowana na słupie utrzymującym kamery zawiera komputer (kontroler) oraz moduł służący do transmisji danych do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). Co stanie się kiedy w instalację uderzy samochód lub ktoś zechce ją zniszczyć?
GITD
5 Co stanie się kiedy w instalację uderzy samochód lub ktoś zechce ją zniszczyć? Przedstawiciele GITD zapewnili nas, że rozwiązania zastosowane w urządzeniach służących do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pozwalają na ich zdalną obsługę oraz monitorowanie pracy. A w przypadku wykrycia nieprawidłowości w funkcjonowaniu urządzenia, informacja na ten temat będzie automatycznie przekazywana do CANARD.Wszystkie akty wandalizmu wymierzone w urządzenia automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym są niezwłocznie zgłaszane Policji.
Sprint SA
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję