Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Pierwszy w historii polonez uratowany. Teraz wygląda jak fabrycznie nowy [FOTO]

31 maja 2016, 10:55
Pomarańczowy polonez 3D to prawdopodobnie pierwszy egzemplarz, jaki pojawił się w Polsce. Wykonali go Włosi na zamówienie Fabryki Samochodów Osobowych. Obecnie jego właścicielem jest Muzeum Techniki i Przemysłu NOT.
Pomarańczowy polonez 3D to prawdopodobnie pierwszy egzemplarz, jaki pojawił się w Polsce. Wykonali go Włosi na zamówienie Fabryki Samochodów Osobowych. Obecnie jego właścicielem jest Muzeum Techniki i Przemysłu NOT. / DetailingShop.pl / unknown
Wbrew temu, co twierdziła komunistyczna propaganda, poloneza nie stworzyli Polacy. Gotowy prototyp przyjechał prosto z Turynu. Ten pierwszy należy do Muzeum Techniki i Przemysłu NOT, które chce mu nadać nowy blask. Model 3D, bo o nim mowa, podobnie jak model coupe jest trzydrzwiowy.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
samochód fso wystawa Pololonez detaling samochodu Muzeum Nauki i Techniki NOT Polonez 3D

Powiązane

Reklama

Komentarze (6)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • ałtorytet
    2016-06-04 17:37
    Przeciez nie bylo wtedy 3D. co wy piszecie
    2
    zgłoś
  • Wojtas
    2016-06-04 14:31
    To nie jest oryginał. Farba je spoko, ale trzech białych pasków brak.
    3
    zgłoś
  • w chołdzie polskim inzynierom
    2016-06-02 22:06
    polonez to nie jest polski samochód to jest polski lifting WŁOSKIEO fiata ursus nie jest plskim ciagnikiem tylko kopia lazgbuldoga zetoa maseyfergusona zuk jest tylko polskim nadwoziem maluch 126p to stary fiat 500 i włoski 126p 600 ........beskid był dobrym projektem ale czerwona kurtyna nie została podniesiona byc moze mikrus ,syrena lub STAR sa polskimi samochodami
    5
    pokażukryj odpowiedzi (1)
    zgłoś
  • Historia.
    2016-06-02 12:20
    Niema czym się chwalić był to samochód nie udany, dużo żarł benzyny jak na tamte czasy, mimo zmiany silników na nowsze wersje, parametry niestety się nie poprawiały. Nawet wojskowy instytut modernizacji nie potrafił nic polepszyć.
    11
    zgłoś
  • Dziadek
    2016-06-01 15:58
    Jak zwykle,nawet pisząc o historii motoryzacji,bęcwały muszą opluć PRL,kiedy Wy się opamiętacie w tej bezdennej durnocie.
    6
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama