Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Zaporożec powraca do nas jako SUV! Zobacz pierwsze zdjęcia nowego modelu

5 grudnia 2014, 16:59
Koniec lat 50. XX wieku - narodził się samochód dla ludu pracującego ZSRR. Miało to być najtańsze auto w Związku Radzieckim. Prototyp o nazwie moskwicz 444 był efektem współpracy zakładów MZMA (Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej - Moskiewska Fabryka Samochodów Małolitrażowych) z instytutem NAMI (Naucznyj Awtomotornyj Institut - Naukowy Instytut Motoryzacji).
Koniec lat 50. XX wieku - narodził się samochód dla ludu pracującego ZSRR. Miało to być najtańsze auto w Związku Radzieckim. Prototyp o nazwie moskwicz 444 był efektem współpracy zakładów MZMA (Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej - Moskiewska Fabryka Samochodów Małolitrażowych) z instytutem NAMI (Naucznyj Awtomotornyj Institut - Naukowy Instytut Motoryzacji). / Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
Latem 1960 roku za kierownicą najnowszego wówczas modelu zaporożca usiadł Leonid Breżniew. Zaraz po nim na fotel kierowcy wcisnął się Nikita Chruszczow. Obaj byli zadowoleni z pierwszej jazdy próbnej - ZAZ 965 trafił do produkcji. Dziś radziecki samochód dla ludu wraca do żywych jako modny SUV.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy: Ukraina

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama