Warszawa
Reklama

Zaporożec powraca do nas jako SUV! Zobacz pierwsze zdjęcia nowego modelu

5 grudnia 2014, 16:59
Koniec lat 50. XX wieku - narodził się samochód dla ludu pracującego ZSRR. Miało to być najtańsze auto w Związku Radzieckim. Prototyp o nazwie moskwicz 444 był efektem współpracy zakładów MZMA (Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej - Moskiewska Fabryka Samochodów Małolitrażowych) z instytutem NAMI (Naucznyj Awtomotornyj Institut - Naukowy Instytut Motoryzacji).
Koniec lat 50. XX wieku - narodził się samochód dla ludu pracującego ZSRR. Miało to być najtańsze auto w Związku Radzieckim. Prototyp o nazwie moskwicz 444 był efektem współpracy zakładów MZMA (Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej - Moskiewska Fabryka Samochodów Małolitrażowych) z instytutem NAMI (Naucznyj Awtomotornyj Institut - Naukowy Instytut Motoryzacji). / Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
Latem 1960 roku za kierownicą najnowszego wówczas modelu zaporożca usiadł Leonid Breżniew. Zaraz po nim na fotel kierowcy wcisnął się Nikita Chruszczow. Obaj byli zadowoleni z pierwszej jazdy próbnej - ZAZ 965 trafił do produkcji. Dziś radziecki samochód dla ludu wraca do żywych jako modny SUV.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama
Zobacz
Reklama