Zaporożec powraca do nas jako SUV! Zobacz pierwsze zdjęcia nowego modelu
1 W tamtych czasach przed wprowadzeniem nowego auta do produkcji zawsze testowali je przedstawiciele wierchuszki partyjnej. Tak też było latem 1960 roku - próbę generalną zorganizowano na Kremlu. Najpierw za kółkiem usiadł Leonid Breżniew, po nim na fotel kierowcy usiadł Nikita Chruszczow. Obaj byli zadowoleni z jazdy próbnej.
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
2 Wieść niesie, że wśród ministrów obserwujących prototyp nowego auta był też mierzący 2 m wzrostu Władimir Nowikow. Chruszczow miał powiedzieć: "Jeśli Nowikow nie będzie miał kłopotów z jazdą, skierujemy auto do produkcji seryjnej". I tak też się stało.
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
3 Na Ukrainie w Zaporożu w zakładach ZAZ (Zaporożskij Awtomobilnyj Zawod) ruszyła produkcja nowego auta. Jedno spojrzenie wystarczyło by stwierdzić, że nowy wytwór inżynierów ZSRR urodą przypominał fiata 600. Radzieckie auto dla ludu nazwano ZAZ 965 Zaporożec.
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
4 Sercem ZAZ 965 był chłodzony powietrzem, 4-cylindrowy widlasty silnik o pojemności 887 ccm i mocy 26 KM. Samochód doczekał się przydomku "garbaty". Model ZAZ 965, potem jako zmodernizowana wersja ZAZ 965A, był produkowany w latach 1960-1969.
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
5 Teraz media za wschodnią granicą Polski rozpisują się na temat planu wskrzeszenia tego modelu zaporożca. Swój projekt przedstawili styliści z Askaniadesign Carstyling Studio, którzy nową wersję modelu ZAZ 965 przedstawiają jako crossovera mogącego rywalizować z takimi autami jak opel mokka, fiat 500X czy nissan juke.
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
6
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
7
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
8
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
9
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
10
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
11
Askaniadesign Carstyling Studio/facebook.com
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję