Zobacz, ile kosztuje nowa SYRENA! Pierwsze zdjęcia najtańszej wersji
1 Wstępny plan jest taki, by korzystać z dostępnych podzespołów i składać je nad Wisłą, a sieć sprzedaży oprzeć o działających w naszym kraju dilerów. Nowa syrena ma być autem przystępnym cenowo. Arkadiusz Kaminski zdradził nam cenę najtańszej wersji syreny...
AK Motor International Corporation
2 "Syrena meluzyna L ma być eleganckim i jednocześnie najbardziej ekonomicznym w zakupie modelem naszego nowego auta. Zależy mi, aby była przystępna cenowo. Najtańszy model będzie kosztować około 35 tysięcy złotych" - ujawnia w rozmowie z dziennik.pl Arkadiusz Kaminski, polsko-kanadyjski projektant przemysłowy, założyciel i dyrektor generalny AK Motor International Corporation.
Kasia Czajczynska
3 Pod maską podstawowej wersji będzie pracować silnik benzynowy o pojemności 1,5 l lub mniejszy. Kaminski chce, aby jego syrena odwoływała się do tradycji swojej poprzedniczki. Dlatego jedna z wersji koloru nadwozia ma przypominać kość słoniową, czyli tradycyjne lakierowanie legendy polskich szos sprzed trzech dekad. (Na zdjęciu klapka wlewu paliwa w najtańszej wersji, odmiana sportowa ma korek stylizowany na ten stosowany w autach sportowych)
AK Motor International Corporation
4 Jako rynkowych rywali dla nowej syreny meluzyny w wersjach bogatszych biznesmen widzi fiata 500 (cena od 44 250 zł), mini (od 71 400 zł) i volkswagena beetle (od 72 990 zł). Tańsze odmiany tego auta mają rywalizować z innymi modelami segmentu B, czyli np. skodą fabią czy volkswagenem polo.
AK Motor International Corporation
5 "Na liście seryjnego wyposażenia meluzyny na pewno znajdą się wszystkie elementy wymagane dla zapewnienia bezpieczeństwa" - zapewnił w rozmowie z nami twórca nowej syreny.
AK Motor International Corporation
6 Producent planuje również zamontować w podstawowym modelu wejście umożliwiające podłączenie iPoda lub innych urządzeń przenośnych. "Nie ma sensu stosować w nowoczesnym aucie przestarzałej technologii CD z ubiegłego wieku" - tłumaczy Kaminski.
AK Motor International Corporation
7 Dyrektor generalny AK Motor International Corporation dodaje, że produkcję nowej syreny chce ulokować w Polsce. "Jesteśmy na to zdecydowani w 100 proc. Niezależnie od tego zastanawiamy się nad montowaniem syreny także w innych krajach" - podkreśla biznesem. "To dziś powszechna praktyka. Na przykład volkswageny są produkowane w Niemczech, ale jednocześnie składane są w wielu częściach świata. AK Syrena musi stać się taką globalną marką o polskich korzeniach" - mówi biznesmen.
AK Motor International Corporation
8 Kaminski przyznaje, że był już w polskim konsulacie w Kanadzie i rozmawiał m.in. na temat możliwej lokalizacji siedziby firmy w Polsce.
Kasia Czajczynska
9 "Na trudnym rynku motoryzacyjnym uznaję ten projekt za odważny, mimo to kibicuję mu, bo mam sentyment do syreny" - ocenia Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jego zdaniem produkcja syreny byłaby opłacalna, gdyby sprzedawano ją w limitowanych seriach, jako auto z najwyższej półki, powyżej 100 tys. zł. "Jeśli mówimy o samochodzie, który ma kosztować 60-70 tys. zł, to musiałby być produkowany w liczbie kilkuset tysięcy sztuk rocznie. A wtedy należałoby zainwestować ogromne pieniądze" - twierdzi Faryś i wskazuje, że trzeba jeszcze znaleźć kilkaset punktów dilerskich, które zgodzą się ten samochód sprzedawać i serwisować.
AK Motor International Corporation
10 Produkcji syreny mogłaby się podjąć FSO. Marek Dyżakowski, wywodzący się z FSO wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Inżynierów i Techników, przyznaje, że zakład jest gotowy na realizację takich projektów. "Mamy gotową lakiernię, halę montażu i halę spawalni. Dla Polaków byłoby to piękne podtrzymanie tradycji motoryzacji. Zastrzegam jednak, że potrzebny jest ogromny kapitał w wysokości kilkuset milionów dolarów" - mówi Dyżakowski. Czy kanadyjski biznesmen dysponuje taką kwotą? Nie wiadomo. Kaminski zdradza jedynie, że rozmawia z potencjalnymi inwestorami.
AK Motor International Corporation
11
ahprojects.com
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję