Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Legendy PRL! Karty z gołymi panienkami i... hity polskiej motoryzacji

22 kwietnia 2013, 16:50
 Hity PRL
Hity PRL / Agencja Gazeta / Fot. Tomasz Staczak Agencja Gazeta
Mało kto wie, że oprócz syreny po wojnie produkowano jeszcze jedno całkowicie polskie auto osobowe - jego właściciele musieli zdawać raporty z użytkowania. Co połączyło ten samochód z... kartami z gołymi panienkami? Pokaz w Galerii Łódzkiej po hasłem "Legendy PRL-u: wystawa aut z epoki".

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
zastawa Warszawa mikrus Komar fiat 125p wsk Syrena PRL
Reklama

Komentarze (14)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • Pingo
    2013-04-23 11:46
    Był jeszcze Smyk ale Mikrus wygrał.
    0
    zgłoś
  • koks
    2013-04-23 11:08
    Gołe panienki dostrzegł a już o bonie towarowym o nominale 10 centów nie wspominał. To było coś prawie jak dolar ;)
    0
    zgłoś
  • lis
    2013-04-23 10:35
    ale P70 tak
    0
    zgłoś
  • lis
    2013-04-23 10:34
    warszawa to ruska PAPIEDA zaden POlski samochod
    0
    zgłoś
  • ee
    2013-04-23 09:03
    ...a co po TWBOLO PO...I innych z pod niebieskiej Gwiazdy z czosnkiem...
    0
    zgłoś
  • zum
    2013-04-23 09:00
    Były hity a teraz nie ma nic tak jak u Kononowicza
    0
    zgłoś
  • opek
    2013-04-23 08:23
    zastawa1100 jeżeli p to nie z jugosławii redaktorku tylko z żerania.podobnie jak 1342p i 131p bo i takie były.ucz sie grzmocie.
    0
    zgłoś
  • Dziadek
    2013-04-23 08:08
    A gdzie są WFM, SHL, Junak
    0
    zgłoś
  • spostrzegawczy
    2013-04-23 00:58
    Hit Styropianu to Nagroda Nobla :)
    0
    zgłoś
  • rocznik1945
    2013-04-22 22:45
    Mało kto wie, że fabrykę na Żeraniu budowano początkowo pod produkcję Fiata, tego samego, który po wielu latach produkowała Jugosławia pod nazwą "Zastawa". Zmiana profilu była aktem politycznym. ZSRR wepchnęło nam model Forda z 1937r, który produkowano pod nazwą "Pobieda", podobnie jak Moskwicz, produkowany na licencji niemieckiego Opla, którą to licencję Rosjanie dostali w wramach reparacji wojennych (podobnie jak zegarki). Mielecki Mikrus, był za to całkowicie polskim produktem.
    0
    zgłoś
  • lewy blok
    2013-04-22 21:45
    nowe blachy wykonane w współczesnej technologi, to jest wyzwanie dla samochodów dawnych lat, takimi je zobaczyć bez szczelin na grubość palca w drzwiach, to jest dopiero coś. Potem następne segmenty, silnik, wykończenie wnętrz będą się składać na całość doznań. Ale chyba nie ma w Polsce technologi do tłoczenia elementów blachy na zamówienie. Silników też nie mamy. Z wykończeniem i oponami byśmy sobie poradzili.
    0
    zgłoś
  • Rea
    2013-04-22 21:10
    hity styropianu radio ma ry dzyka.
    1
    zgłoś
  • Gabi
    2013-04-22 21:08
    szukam hitów styropianu
    0
    zgłoś
  • Rea
    2013-04-22 21:07
    a gdzie hity styropianu - muzeum w stoczni?
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama