Polska policja pęknie z zazdrości! Zobacz nowy i piekielnie szybki radiowóz policji w Wielkiej Brytanii
1 Oto ford focus ST w wersji kombi w mundurze brytyjskiej policji - nowy radiowóz napędzany jest dwulitrowym silnikiem EcoBoost. Jeśli mieszkasz i pracujesz na Wyspach już niedługo możesz spotkać na drodze taki samochód - jest szansa, że handlowcy Forda przekonają służby do zakupu większej ilości szybkich radiowozów...
Ford
2 Silnik dysponuje mocą 250 KM oraz sporym momentem obrotowym (360 Nm). 6,5 sekundy tyle czasy trwa sprint do 100 km/h za kierownicą pięciodrzwiowego focusa ST Elastyczność? Zryw z 50 km/h do 100 km/h zajmuje ledwie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna - 248 km/h
Ford
3 Inżynierowie chwalą się danymi, które pokazują, że w silniku EcoBoost 2.0 nowego Forda Focus ST udało się o ponad 20 proc. obniżyć poziom emisji CO2, w porównaniu do poprzedniej europejskiej wersji focusa ST
Ford
4 Dwulitrową jednostkę sprzężono z sześciostopniową przekładnią manualną. Ekran wyświetla informacje np. o zatrzymanym kierowcy
5 Zmodyfikowane amortyzatory oraz sprężyny obniżają konstrukcję podwozia wersji ST o 10 milimetrów
Ford
6 W bagażniku zorganizowano miejsce na policyjne gadżety
Ford
7 Tylne zawieszenia wersji pięciodrzwiowej i kombi Forda Focus ST nieznacznie się różnią. Podobnie jak w bazowej wersji, odmiana kombi posiada amortyzatory skośne, które umożliwiają zachowanie maksymalnej pojemności przedziału bagażowego
Ford
8 W Polsce pięciodrzwiowy kompakt z wykopem i w odmianie ST kosztuje od 115 300 zł. Model kombi jest droższy o 3800 zł, czyli kosztuje 119 100 zł. Czy polska policja sprawi sobie takie cacko? Wątpliwe... A tymczasem przypominamy, że to nie pierwszy raz, kiedy Ford zbudował wyjątkowy samochód dla brytyjskiej policji. Na kolejnych zdjęciach zobaczysz radiowozy z przeszłości brytyjskich mundurowych...
Ford
9 Ford RS 200 - ten samochód zbudowano tylko w jednym celu - miał wygrywać rajdowe mistrzostwa świata. Od 1982 roku w rajdach zaczął obowiązywać nowy regulamin techniczny. Do zawodów dopuszczono pojazdy grup N, A oraz B. Te ostatnie były najbardziej zaawansowane technologicznie i to właśnie w tej specyfikacji zbudowano RS200. Od 1984 do 1986 roku powstało 200 sztuk tego auta. Podwozie wymyślił Tony Southgate, który wcześniej pracował w Formule 1. Natomiast karoseria była dziełem Filippo Sapino ze słynnej włoskiej firmy Ghia z Turynu. Auto napędzał 16-zaworowy silnik wywodzący się z jednostki Cosworth BDA o pojemności 1803 cm3. Wyposażony w turbosprężarkę Garrett w wersji drogowej osiągał moc 250 KM. W pojazdach rajdowych moc dochodziła do 500 KM. W kilku egzemplarzach "Evolution" (nazywanych RS 200S) zamontowano przygotowane przez zakłady Briana Harta silniki BDT o pojemności 2137 cm3. Ta jednostka uzyskiwała około 550 KM, a jak nieoficjalnie mówiono - po odpowiednim przygotowaniu nawet ponad 700 KM. Po serii wypadków zlikwidowano grupę B. Ford chcąc zrekompensować wydatek 10 mln funtów zainwestowanych w rajdowy projekt wystawił na sprzedaż niemal 100 aut w wersji drogowej. Jeden kosztował wtedy ok. 50 tys. funtów. Kilka fordów RS 200 trafiło później do rallycrossu, gdzie przez kilka sezonów odnosiły sukcesy. Auto jak widać służyło też w policji.
Ford
10 Ford Granada
Ford
11 Ford Escort Cosworth
Ford
12 Policyjne auta z 1962 roku
Ford
13 Ford Zephyr 6 Mk III - rok 1965
Ford
14 Ford Anglia - rok 1967
Ford
15 Ford Mk II Lotus - 1969 rok
Ford
16 Ford Capri 2.8i - rok 1983
Ford
17 Ford Sierra Cosworth - 1991 rok
Ford
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję