Zignorował sygnały, uszkodził zapory

Tym razem skończyło się na strachu, ale przykład 77-letniego kierowcy Lexusa pokazuje, że apele o rozsądek i przestrzeganie przepisów dotyczących poprawnego zachowywania się na przejazdach są jeszcze w niektórych przypadkach jak groch o ścianę. Otóż dziarski starszy mężczyzna wjechał na przejazd mimo że migało już czerwone światło, a zapory zaczynały właśnie wędrować w dół. Na szczęście tym razem skończyło się tylko na strachu, uszkodzonych rogatkach i… na solidnym mandacie. Starszy mężczyzna nie dość, że doprowadził do zagrożenia w ruchu, to na dodatek po zniszczeniu zapór odjechał z miejsca zdarzenia.

Funkcjonariusze nałożyli na 77-katka mandat w wysokości 2000 zł, do jego konta dopisano też 15 punktów karnych. Aby do takich sytuacji dochodziło jak najrzadziej, przypominamy najważniejsze przepisy dotyczące zachowania się na przejeździe kolejowym.

Reklama

Trwa ładowanie wpisu

Przejazd kolejowy: o tych przepisach musisz pamiętać

Oto krótkie kompendium dotyczące przejazdów kolejowych, jakie publikuje na swojej witrynie policja. Niby wszystko już było, ale - jak widać - wciąż za za mało. A zatem, Kierujący pojazdem jest obowiązany:

• zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;

• przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;

• prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;

• w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Nowe fotoradary pojawią się na przejazdach kolejowych / policja.pl / fot. Policja
Reklama

Przejazd kolejowy: tego nie wolno

Kierującemu zabrania się:

• objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;

• wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;

• wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;

• omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Wjechał na przejazd kolejowy mimo czerwonego światła i opadających zapór / policja.pl