Koenigsegg to szwedzka firma słynąca z wytwarzania nieziemskich aut o osiągach samolotów, tyle że bez skrzydeł. Założycielem, właścicielem oraz mózgiem tej manufaktury jest Christian von Koenigsegg, potomek rodziny arystokratycznej z korzeniami w niemieckiej Szwabii.

Reklama

W świecie motoryzacji Koenigsegg jest postrzegany jako synonim megasamochodów, czyli aut o mocy przekraczającej 1 MEGAWAT i korzystających z zadziwiających innowacji technicznych. A już niebawem salon tej ekskluzywnej marki pojawi się w Polsce. Jednocześnie będzie to pierwszy tego typu punkt na mapie Europy Środkowo-Wschodniej.

Dziennik.pl: Koenigsegg w Polsce?

Jakub Pietrzak: Tak. Pierwszy salon Koenigsegg zostanie jeszcze w tym roku uruchomiony w Katowicach, na terenie obiektu należącego do Grupy Pietrzak a obejmującego galerię i restauracje La Squadra, salon Maserati oraz Ferrari.

Koenigsegg Gemera / Media

Skąd pomysł właśnie na szwedzką markę?

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu salonów z luksusowymi sportowymi samochodami wiedzieliśmy, że to dobry rynek na markę Koenigsegg. Producenci też widzą duży potencjał, dlatego udało nam się nawiązać współpracę i uzyskać autoryzację.

Jakie modele będą oferowane w Polsce?

Aktualnie skupiamy całą swoją uwagę na czteroosobowym Mega-GT czyli Koenigsegg Gemera, której prezentacja odbywa się do 19 września w La Squadra. Gemera to pierwszy samochód, który ma osiągi super sportowych samochodów, a którym można zabrać całą rodzinę na wakacje. Firma Koenigsegg otwiera nowy segment, który na pewno znajdzie swoich fanów. Wszystkie pozostałe modele jak Jesko, Regera zostały wyprzedane i szansa na ich zakup będzie tylko możliwa na rynku wtórnym. Obrót samochodami używanymi marki Koenigsegg to także istotna działalność każdego z salonów. My występujemy w tym wypadku jako galeria, która pomaga znaleźć dom dla kolejnego konesera tych użytkowych dzieł sztuki.

Koenigsegg Gemera / Materiały prasowe

Ile czasu potrwa realizacja zamówienia? Od podpisania umowy po dostawę dla klienta?

Przewidywany czas oczekiwania na samochód od momentu zamówienia samochodu to od 8 do 12 miesięcy, ale wszystko zależy od finalnej konfiguracji samochodu.

Macie już chętnych?

Tak, mamy już kilku chętnych na te samochody ale konkretne liczby wolimy zachować w tajemnicy.

Reklama

Koenigsegg Gemera, czyli hybryda za 6,4 mln zł w Polsce

Koenigsegg Gemera – najnowszy model szwedzkich inżynierów ujawniony wiosną 2020 roku – to czteroosobowa, czterosilnikowa hybryda plug-in, czyli ładowana z gniazdka.

Producent podaje, że układ spalinowo-elektyczny dwudrzwiowej piękności dostarczy łącznie 1700 KM i 3500 Nm.

Koenigsegg Gemera / Media
Koenigsegg Gemera / Media

Między kabiną, a tylną osią pracuje wzdłużnie ułożony 2-litrowy 3-cylindrowy spalinowy silnik spalinowy z dwoma sprężarkami. Jednostka na czystym etanolu ociąga 600 KM. Konstrukcja waży ok. 70 kg i jest tak kompaktowa, że mieści się w walizce kabinowej. Inżynierowie nazywają ją Tiny Friendly Giant, czyli Maleńki Przyjazny Olbrzym. W aucie nie ma skrzyni biegów. Między wał korbowy i napędowy wmontowano 400-konny silnik elektryczny, a przed przednim dyferencjałem jest jeszcze przetwornik momentu. Hybrydowy układ napędza przednie koła. Przy tylnej osi są dwie jednostki elektryczne – każda zapewnia po 500 KM i 1000 Nm.

Koenigsegg Gemera / Materiały prasowe

Prądu do zasilania elektrycznego trio dostarcza zamknięty w tunelu i pod przednimi fotelami akumulator, który pracuje pod napięciem 800 V i ma pojemność 15 kWh. Inżynierowie zapewniają, że zestaw zapewni 50 km elektrycznego zasięgu. A całkowity zasięg hybrydy to nawet 1000 km. Osiągnięcie pierwszej setki ma trwać zaledwie 1,9 s, a prędkość maksymalna przekraczać 400 km/h.

Koenigsegg zapowiada, że stworzy 300 egz. modelu Gemera. Cena pozostaje tajemnicą, ale szacuje się ją na poziomie 1,7-1,9 mln dolarów (od 6,4 mln zł do ponad 7,1 mln zł).

Koenigsegg Gemera / Materiały prasowe
Koenigsegg Gemera / Materiały prasowe
Koenigsegg Gemera / Materiały prasowe
Koenigsegg Gemera / Media
Koenigsegg Gemera / Media
Koenigsegg Gemera / Materiały prasowe