Opel imponuje w Polsce. We wrześniu niemiecka marka sprzedała 3110 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t. W porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku wzrost wyniósł 63,5 proc. (niemal 2 tys. aut). Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika również, że Opel był o włos o odebrania trzeciej lokaty Volkswagenowi i wykroił dla siebie prawie 8-procentowy kawałek udziału w rynku (to ponad 2 proc. więcej niż we wrześniu 2018 roku). Łącznie w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku na polskie drogi trafiło 30 142 auta marki Opel.

– Na świetny wrześniowy wynik główny wpływ miała rewelacyjna sprzedaż naszych bestsellerów – miejskiej Corsy i kompaktowej Astry. Dzięki temu Opel, jako jedyny producent, może pochwalić się aż dwoma modelami w pierwszej piątce rankingu najlepiej sprzedających się samochodów na polskim rynku we wrześniu – powiedział Grzegorz Handzlik, dyrektor marki Opel w Polsce.

Po dziewięciu miesiącach 2019 roku najpopularniejszym modelem Opla jest produkowana w Gliwicach Astra (10 433 sztuki). Na drugim miejscu uplasowała się Corsa z wynikiem 6842 egzemplarzy. Trzecią lokatę zdobyła Insignia (2916 sztuk).

Opel Astra Opel

I jak się okazuje Opel w najbliższym czasie chce jeszcze mocniej wcisnąć gaz. W tym celu producent zainwestował setki milionów euro. Motorem wzrostu w nadchodzących miesiącach poza Zafirą Life i Vivaro mają być dwa modele, które już można zamawiać. To odmłodzona Astra już wytwarzana w śląskiej fabryce Grupy PSA oraz Corsa nowej, szóstej generacji, której produkcja właśnie ruszyła w fabryce w Saragossie. Na uroczystości pojawił się sam król Hiszpanii Filip VI…

Opel Astra Opel / Thorsten Weigl

Właśnie z nową Corsą Opel wiąże wielkie nadzieje. Auto ma wprowadzić niemieckiego producenta w erę elektromobilności.

– Corsa jest nie tylko jednym z najbardziej udanych modeli w najnowszej historii – o czym świadczy około 14 mln egzemplarzy sprzedanych w ciągu ostatnich 37 lat - ale także jednym z kamieni milowych naszej ofensywy elektryfikacyjnej – powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. – Już na początku 2020 roku w Saragossie uruchomimy również produkcję elektrycznej Corsy-e. Będzie to pierwszy w pełni elektryczny Opel produkowany w Europie – dodał.

Elektryczną Corsę-e testował sam król Hiszpanii...

Wcześniej jednak kierowcy dostaną nową Corsę w wersji spalinowej. Niemiecki maluch stworzony pod skrzydłami Grupy PSA cieszy wysportowaną karoserią i zgodnie z obecnymi trendami wyróżnia się dłuższą maską. Bagażnik urósł o 24 litry i teraz oferuje 309 l pojemności (po złożeniu siedzeń – 1015 l).

Prezes zarządu Groupe PSA Carlos Tavares, Król Hiszpanii Filip VI, nowa Corsa oraz dyrektor generalny firmy Opel Michael Lohscheller Opel

Do stworzenia nowej 6. generacji wykorzystano zupełnie nową platformę, dzięki której auto będzie bardziej dojrzałe konstrukcyjnie i – co najważniejsze – lżejsze. Przy podobnej długości samochód waży mniej niż 1000 kg – dokładnie 980 kg w przypadku auta bez kierowcy. To oznacza, że popularny Opel straci aż 108 kg w porównaniu do schodzącego modelu.

Napęd Opel powierzył trzycylindrowym silnikom benzynowym 1.2 z palety Grupy PSA. Podstawowa odmiana wyprodukuje 75 KM (zużycie paliwa według WLTP, cykl mieszany 6,1-5,3 l/100 km). Kolejne dwie to wersje Turbo o mocy 100 KM (spalanie 6,4¬-5,3 l/100 km) i 130 KM (6,4-5,6 l/100 km). Mocniejsza odmiana seryjnie współpracuje z 8-biegowym automatem japońskiej firmy Aisin – do wyboru mamy cztery tryby pracy silnika i skrzyni biegów oraz łopatki przy kierownicy. Po doświadczeniach z Grandlandem X możemy powiedzieć, że sama przekładnia potrafi szybko reagować na wciśniecie gazu i przy dynamicznej jeździe znakomicie tuszuje turbodziurę jednostki 1.2. W ofercie będzie też diesel 1.5/100 KM (4,6-4,0 l/100 km).

Opel Corsa Dziennik Gazeta Prawna
Reklama

Ceny?

Nowy Opel Corsa w podstawowej odmianie z silnikiem 1.2/75 KM kosztuje od 49 990 zł. Samochód jest całkiem bogato wyposażony. Pokładowe systemy wspomagające człowieka za kierownicą obejmują m.in. tempomat, układ rozpoznawania ograniczeń prędkości, ostrzeganie przed kolizją – również z pieszymi, wspomaganie ruszania pod górę, automatyczne hamowanie przed przeszkodą przy niskich prędkościach. Na pokładzie znajdziemy też radio z Bluetooth, USB i 5-calowym ekranem dotykowym, fotele przednie o komfortowym ukształtowaniu, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka boczne. Klimatyzacja do tego modelu jest dostępna w opcji za 4 tys. zł – po doposażeniu bazowa Corsa to wydatek 53 990.

Reklama
Opel Corsa-e Dziennik Gazeta Prawna

Dlatego rozpatrywanie zakupu lepiej zacząć od bogatszej odmiany Edition (od 54 950 zł z silnikiem 1.2/75 KM). Taki model oferuje dodatkowo klimatyzację, nawiewy układu wentylacji i ogrzewania na tylne siedzenia, klamki w kolorze karoserii. W przypadku tej wersji z silnikiem 1.2 Turbo/100 KM i automatyczną przekładnią (od 66 550 zł) producent serynie zapewnia zawieszenie o charakterystyce sportowej oraz spoiler dachowy.

Wyższa odmiana Elegance kosztuje od 60 850 zł i oferuje dodatkowo skórzano-materiałową tapicerkę, elektrycznie sterowane szyby tylne, 6 głośników, kolorowy ekran dotykowy 7 cali, system obsługi komend głosowych przez smartfon, sportowa kierownica pokryta skórą i spłaszczona u dołu (standard z automatem), dodatkowe oświetlenie nastrojowe wnętrza, konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem, 16-calowe, 8-ramienne felgi aluminiowe, reflektory LED ze światła do jazdy dziennej w technologii LED, asystent świateł drogowych (automatyczna zmiana drogowe/mijania).

Opel Corsa-e Dziennik Gazeta Prawna

Usportowiona odmiana GS Line występuje od silnika 1.2/100 KM (cena od 66 150 zł). Taka Corsa poza ostrzejszym wyglądem oferuje dodatkowo: sportowe przednie fotele, czarną podsufitkę, aluminiowe nakładki na pedały, światła tylne w technologii LED, zawieszenie o charakterystyce sportowej.

Elektryczna Corsa-e kosztuje od 124 490 zł CZYTAJ WIĘCEJ>>

Corsa-e z silnikiem o mocy 136 KM i zasięgiem 330 kilometrów (WLTP) ma sprawić , że elektryczna motoryzacja staje się dostępna dla każdego. Wraz z Grandlandem X Hybrid4 Corsa-e otwiera erę elektryczną w firmie Opel. Do 2024 roku każdy model tej marki będzie dostępny w wersji elektrycznej.
Opel Corsa-e Dziennik Gazeta Prawna
Opel Corsa-e Dziennik Gazeta Prawna
Opel Grandland X Hybrid4 Dziennik Gazeta Prawna