Skoda notuje najlepsze wakacje od chwili wejścia w biznes samochodowy? W lipcu 2019 roku na całym świecie sprzedała niemal 103 tys. aut, to lepiej o ponad 3 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Najbardziej dynamiczny wzrost producent zaksięgował w Europie Zachodniej (+12,3 proc.), Europie Środkowej (+11,2 proc.) i Europie Wschodniej (+18,4 proc.).

Reklama

– Po raz pierwszy w naszej historii dostarczyliśmy ponad 100 000 pojazdów w lipcu. Jesteśmy zachwyceni wysokim popytem na nasze modele SUV-ów Kodiaq i Karoq. Jest to rezultat naszej szeroko zakrojonej kampanii SUV-ów – stwierdził Alain Favey, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu. – W nadchodzących miesiącach oczekujemy dalszego wzrostu, szczególnie za sprawą kolejnego SUV-a w portfolio marki, Skody Kamiq, oraz nowych modeli Scala i Kamiq w wersji Monte Carlo, które pokażemy po raz pierwszy we Frankfurcie – zapowiedział.

dziennik.pl

Również w Polsce w lipcu urzędy komunikacji zauważyły wzrost rejestracji samochodów Skody do 5732 sztuk (+5,82 proc.). Co ciekawe, kierowcy indywidualni zarejestrowali 1375 aut tej marki, czyli niemal 30 proc. więcej. Tym samym Skoda kolejny raz rozbiła bank i została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego jeśli chodzi o ilość rejestracji, z udziałem na poziomie 11,68 proc.

dziennik.pl

Najchętniej wybieranym przez Polaków autem była Octavia, której w lipcu na rynek trafiło 1812 egzemplarzy. Co ciekawe, w 2020 roku swoją premierę będzie świętować nowa, czwarta już generacja tego modelu. Kolejne miejsce na podium zajęła Fabia z liczbą 1460 sztuk. I wygląda na to, że w gust polskich kierowców trafiły również dwa SUV-y: Kodiaq odnotował wzrost rejestracji o 87 proc. w stosunku do lipca 2018 roku, a Karoq o 45 proc.

Kamiq - nowy SUV dla Kowalskiego

Jednak tegoroczną najgorętszą i najbardziej przystępną nowością na rynku będzie Skoda Kamiq, czyli trzeci - po modelach Kodiaq i Karoq - SUV w europejskiej ofercie firmy. W produkcję nowego SUV-a Skoda zainwestowała około 100 mln euro.

Skoda

Producent liczy, że jego najtańszy SUV zaspokoi głód kierowców na tego typu samochodyKamiq ma zostać nowym motorem biznesu na drodze do wywindowania rocznej sprzedaży do poziomu 2 mln aut. Nie jest wykluczone, że zdetronizuje Octavię i Fabię by stać się najpopularniejszym produktem tej marki. A będzie rywalizować w zatłoczonym segmencie B, w którym czekają na niego Renault Captur, Peugeot 2008, Kia Stonic, Opel Crossland X, Fiat 500X czy choćby bliźniaczy Seat Arona i Volkswagen T-Cross. Konkurencja łatwo nie odda pola, czym więc młokos planuje skusić kierowców?

Skoda

Na pewno sylwetką. Kamiq szpanuje wyglądem. Stylistyka to rozwinięcie pomysłów znanych m.in. z SUV-ów Kodiaq i Karoq oraz nowego hatchbacka Scala. Ogólnie sprawia wrażenie auta najbardziej młodzieżowego w gamie Skody. Odważnego. Najlepszym przykładem fantazji stylistów jest dwuczęściowa konstrukcja reflektorów LED ze światłami do jazdy dziennej umieszczonymi nad głównymi lampami. Soczewki reflektorów z krystalicznymi efektami i diodami LED mają sprawić, że Kamiq będzie wyglądał jak samochód klasy premium. Ponadto nowicjusz jest pierwszym modelem Skody, który ma dynamiczne kierunkowskazy zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Skoda

Skoda Kamiq popisuje się również układem kabiny. Samochód zbudowano w oparciu o modułową platformą MQB - wcześniej na tej architekturze powstało Polo i T-Cross. Auto Skody ma 4,24 m długości (o 15 cm więcej niż SUV VW), 1,79 m szerokości i 1,53 m wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2,65 m. Takie parametry mają przekładać się na najdłuższe w klasie wnętrze. Ponad 18 cm prześwitu (o 37 mm większy niż w kompaktowej Scali) ułatwi wsiadanie i wysiadanie oraz powinno zapewnić lesze widoki zza kierownicy przy manewrowaniu. Pojemność bagażnika wynosi 400 l (1395 l po złożeniu tylnych siedzeń). Przy komplecie pasażerów na pokładzie zabierze do kufra o 20 litrów więcej niż Golf.

Reklama
Skoda

Najważniejszym elementem wystroju jest centralnie umieszczony wyświetlacz systemu multimedialnego. Zamiast analogowych zegarów na liście opcji przewidziano wirtualny kokpit o największej, jak do tej pory, przekątnej 10,25 cala. Kierowca będzie mógł z kierownicy wybrać jeden z pięciu widoków wyświetlania danych. Samochód został także wyposażony w ekran 9,2 cala.

Skoda

W Polsce na początek Skoda zaoferuje trzycylindrowy silnik 1.0 TSI w dwóch wersjach: 95 i 115 KM. Pierwsza jest sprzężona z manualną 5-biegową skrzynią. W przypadku mocniejszego wariantu zamiast 6-stopniowej ręcznej przekładni można zażyczyć 7-biegowy automat DSG. Odmiana 1.5 TSI/150 KM dołączy niebawem i również będzie dostępna z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym DSG.

Kamiq już w bazowej wersji Active wygląda bogato. Lista wyposażenia standardowego obejmuje m.in. asystenta pasa ruchu, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, czy wspomaganie ruszania pod wzniesienia. O komfort podróży zatroszczy się klimatyzacja, Radio Swing z kolorowym ekranem dotykowym 6,5 cala i dwoma gniazdami USB-C oraz Bluetooth. Podstawowym wyposażeniem auta są też reflektory LED Basic z przodu oraz tylne światła LED Basic.

Skoda

W wersji Ambition Kamiq jest bogatszy m.in. o kamerę cofania, 16-calowe alufelgi, czujniki parkowania z tyłu, 4 dodatkowe głośniki, wielofunkcyjną kierownicę (z obsługą radia i telefonu) obszytą skórą, elektrycznie sterowane tylne szyby oraz srebrne nakładki przedniego i tylnego zderzaka w kolorze srebrnym.

Skoda Kamiq w topowej wersji Style, oprócz wyposażenia standardowego dla wersji Ambition, oferuje także m.in. 17-calowe alufelgi, tylne światła FULL LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, bezkluczykowy system obsługi samochodu, radio Bolero z ekranem o przekątnej 8 cali i funkcją SmartLink pozwalającą na obsługę aplikacji mobilnych Android Auto i Carplay. A komfort zadbają m.in. podgrzewane przednie fotele oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.

Skoda

Producent pomyślał też o osobach, którym seryjne wyposażenie wydaje się zbyt skromne. I tak do wersji Ambition oferuje Pakiet Comfort, który zawiera radio Bolero z wyświetlaczem o przekątnej 8 cali i funkcją SmartLink, dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz pakiet Sunset.
W przypadku wersji Style Pakiet Comfort obejmuje: Light Assist z czujnikiem deszczu, reflektory przednie full LED, aktywny tempomat oraz elektrycznie składane lusterka boczne. Zestawy Comfort dla wersji Ambition i Style są dostępne za… 1 zł. Skoda twierdzi, że taka niespodzianka jest możliwa z okazji premiery rynkowej w Polsce, a dodatki w regularnej cenie kosztują niemal 2 tys. zł.

Skoda

Pakiet Tech (2751 zł) dla wersji Ambition to Light Assist z czujnikiem deszczu, aktywny tempomat oraz podgrzewane przednie fotele. Zestaw do odmiany Style (3500 zł) to dodatkowo wirtualny kokpit, czyli cyfrowy zestaw wskaźników, Bluetooth Plus umożliwiający połączenie z anteną zewnętrzną, bezprzewodowe ładowanie smartfona, podgrzewana kierownica oraz elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika.

Skoda

Skoda Kamiq - auto można już zamawiać

Ceny dla Kowalskiego? Kamiq to najtańszy SUV w ofercie Skody. W Polsce kosztuje od 67 150 zł (wersja Active z silnikiem 1.0 TSI/95 KM; auto z jednostką 115-konną od 70 650 zł). Bratnie konstrukcje, czyli Volkswagen T-Cross oraz Seat Arona wymagają większej gotówki - odpowiednio od 69,8 tys. zł i 67,7 tys. zł (oba z silnikiem 1.0 TSI/95 KM). Skodę Kamiq Ambition wyceniono na 73 500 zł (1.0/115 KM – 77 000 zł; ze skrzynią DSG – 83 100 zł). Topowa wersja Style występuje tylko z silnikiem 115-konnym – od 85 000 zł (ze skrzynią DSG – 91 100 zł).

Skoda