Konstruktorom Mitsubishi tak spodobała się zabawa z prądem, że narzucili sobie plan, który zakłada, iż w 2020 roku aż 20 proc. oferowanych modeli będzie pojazdami elektrycznymi. Jedną z cegiełek składających się na realizację tego zamiaru jest pokazany w 2012 roku hybrydowy outlander PHEV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła i możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka - Plug-in Hybrid Electric Vehicle.

Reklama

Teraz okazuje się, że do dziś na całym świecie outlander PHEV trafił dokładnie do 101 533 kierowców, z czego aż 21 052 auta (od debiutu w 2014 roku) kupili mieszkańcy Wielkiej Brytanii, która jest obecnie największym rynkiem zbytu tego modelu. Sprzedaż w pozostałych krajach europejskich, w których ten samochód pojawił się w 2013 roku wyniosła 44 477 sztuk, w Japonii - 33 730 egzemplarzy sprzedanych od 2012 roku, w Australii - 2015 sztuk.

Mitsubishi

Przypominamy, że mitsubishi outlander PHEV został niedawno zmodernizowany. Inżynierowie japońskiej firmy wprowadzili w nim ponad 100 zmian, w tym nową stylizację nadwozia. Dziennik.pl miał okazję testować tego SUV-a - na autostradzie komputer potrafi wskazywać średnie zużycie benzyny na poziomie 1,5-1,8 l na 100 km.

Apetyt rośnie kiedy zaczyna się wspinaczka lub jazda przez miasto, ale wtedy można ratować się włączając tryb rekuperacji (odzyskiwanie energii przy hamowaniu). W porównaniu z poprzednim wcieleniem odnowiony PHEV zapewnia lepsze przyspieszenie na starcie i szybsze reakcje układu napędowego w czasie jazdy.

Mitsubishi

Całkowity zasięg w trybie hybrydowym wynosi 865 km. W pełni naładowane akumulatory pozwalają na prądzie elektrycznym pokonać 51 km.

Dla użytkownika oznacza to, że w trybie wyłącznie elektrycznym można pojechać do pracy, wpiąć auto do gniazdka (firmowego = za darmo?) na ładowanie i wrócić do domu. Specjaliści wyliczyli, że w takim przypadku przejechanie 100 km oznacza średnie zużycie energii na poziomie ok. 12 kWh. Przy średniej cenie za kilowatogodzinę na poziomie ok. 56 gr daje to wynik ok. 7 zł za 100 km jazdy - tyle co pawie 1,5 l benzyny.

Mitsubishi
Reklama

Poza średnim zużyciem paliwa na poziomie 1,8 litra na 100 km, outlander PHEV może również pochwalić się bardzo niską emisją CO2 na poziomie 42 gramów na km. Dziś dla kierowców w Polsce to mało istotna informacja, ale może kiedyś stanie się kluczowa tak jak dla mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Na Wyspach niska emisja CO2 oznacza, że model ten jest zwolniony z podatku drogowego. Co więcej, kupujący taki samochód są też zwolnieni z konieczności wnoszenia opłat za wjazd do centrum Londynu i otrzymują rządową dopłatę 2500 funtów (pond 14,5 tys. zł) przysługującą kupującym auto typu plug-in.

Mitsubishi
Mitsubishi
Mitsubishi
Mitsubishi
Mitsubishi