Pierwszy model Forda ze znaczkiem RS pojawił się w 1968 roku. Ostatnią odmianą najbardziej sportowego wśród europejskich modeli tej marki był focus RS (II generacja po liftingu z pięciocylindrowym silnikiem).
Teraz Ford ogłosił, że jego rodzina powiększy się dziecko, które będzie silne i szybkie - nowy focus RS dostanie najpewniej turbodoładowany silnik 2.0 z serii EcoBoost. Mocy musi wyprodukować więcej niż 250-konny ST, tak by mógł powalczyć z golfem R ze stajni Volkswagena.
Czasy sprintów nowego focusa RS na setkę i dalej także będą krótsze niż w przypadku odmiany ST (galeria), która od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s (prędkość maksymalna - 248 km/h; zryw z 50 km/h do 100 km/h zajmuje 5,7 s). Co ciekawe Ford ogłosił również, że po raz pierwszy w historii nowy focus RS będzie oferowany na głównych rynkach całego świata.
Ford na zbudowaniu nowego focusa RS nie zamierza poprzestać. Sprzedaż mocnych aut wzrosła w Europie o 14 procent od 2009 roku, a w USA w tym samym okresie o 70 procent. Potrzeby kierowców nadal rosną i dlatego firma planuje do 2020 roku wprowadzić ponad 12 nowych modeli o wysokich osiągach. By dopiąć swego stworzono nawet specjalny zespół Ford Performance (połączenie trzech zespołów Team RS, Ford SVT oraz Ford Racing).
Mało kto wie, że historia Forda zaczęła się od wyścigu. 113 lat temu Henry Ford pokonał za kierownicą słynnego sweepstakes amerykańskiego mistrza Alexandra Wintona. Dzięki zwycięstwu odniesionemu na oczach ludzi biznesu z Detroit, którzy od razu zaproponowali Henry’emu Fordowi wsparcie finansowe jego przedsięwzięcia, 18 miesięcy później powstała firma Ford Motor Company.
Liczba rejestracji focusa wzrosła o 8,1 proc., a w roku 2013 na całym świecie sprzedano 1 097 618 egzemplarzy tego modelu. W 2012 roku wydano kierowcom łącznie 1 014 965 egzemplarzy, przy czym w ubiegłym roku odnotowano 317 110 rejestracji w Europie - to 29 procent wszystkich nowych rejestrowanych focusów.