Nowy volkswagen passat, ford mondeo, opel corsa w testach Euro NCAP
1 Bez obaw można inwestować w najnowszego forda mondeo. W najnowszej serii testów zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP mondeo zdobył pięć gwiazdek, czyli maksymalną notę za poziom bezpieczeństwa.
Ford / Charlie Magee
2
Ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 82 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 66 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 66 procent
Euro NCAP
3 Nowy volkswagen passat zdał próbę Euro NCAP na pięć gwiazdek. Niemiecka nowość zdobyła najwyższą możliwą ocenę. Najnowszy passat szczególnie dba o ochronę dzieci przed skutkami wypadków - zdobył najwyższą notę. Oto jak samochód wypadł w poszczególnych próbach:
Volkswagen / Ingo Barenschee
4
Ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 87 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 66 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 76 procent
Euro NCAP
5 Nowa kia sorento otrzymała aż 90 punktów procentowych w kategorii ochrony dorosłych i 83 punkty za ochronę dzieci. W obu przypadkach to jedne z najwyższych notowań wśród przetestowanych samochodów.
KIA
6
Ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 83 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 67 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 71 procent
Euro NCAP
7
Przy okazji nowej serii testów zderzeniowych Opel otrzymał nagrodę Euro NCAP Advanced Reward za wdrożenie funkcji ratującej życie. Inżynierowie w Rüsselsheim opracowali system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu.
Wyróżnienie jest przyznawane producentom samochodów udostępniających nowe technologie z zakresu bezpieczeństwa, których korzyści dla kierowców i społeczeństwa zostały naukowo udowodnione. Niezauważenie innego samochodu w lusterku jest przyczyną dziesięciu procent wszystkich poważnych wypadków oraz pięciu procent wypadków ze skutkiem śmiertelnym na terenie UE.
Elektroniczny system SBSA poprawia bezpieczeństwo w modelach adam, corsa, astra, cascada i zafira tourer dzięki czterem czujnikom skanującym ruch z boku pojazdu. W insignii wykorzystano technologię radarową, która umożliwia skanowanie szerokiego obszaru wokół pojazdu. Jeśli czujniki elektroniczne wykryją obiekt na kursie kolizyjnym, na odpowiednim zewnętrznym lusterku bocznym zapali się żółta dioda ostrzegawcza. Intensywność światła emitowanego przez diodę LED jest bardzo duża, dzięki czemu sygnał jest widoczny nawet przy silnym świetle słonecznym. System ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu działa przy prędkości od 10 km/h do 140 km/h i jest dostępny jako opcja we wszystkich wymienionych wyżej modelach. Dotyczy to również nowej corsy - a jak najnowsze dziecko Opla spisało się w nowej serii testów zderzeniowych?
Opel
8
Ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 77 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 71 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 56 procent
Euro NCAP
9 Największym przegranym nowej serii testów jest nowa dacia logan MCV. Tanie kombi zasłużyło tylko na trzy gwiazdki - do tak słabej oceny wcale nie przysłużyło się ubogie wyposażenie w systemy elektroniczne...
Euro NCAP
10 Konstrukcję dacii logan MCV eksperci Euro NCAP dosłownie zmasakrowali w punktacji. W kategorii ochrony dorosłych auto zdobyło zaledwie 57 punktów procentowych. W raporcie z próby specjaliści podkreślają słabe zabezpieczenie klatki piersiowej oraz stóp kierowcy, zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego. Poziom ochrony dzieci oceniono na 75 proc. Słabo wypadł test z udziałem pieszego wynik to 55 proc.
Euro NCAP
11 Inżynierowie koncernu BMW do którego należy marka Mini także nie mają powodów do radości. Najnowszy mini cooper zdobył 4 gwiazdki. Pod względem ochrony dzieci i pieszych cooper wypadł słabiej niż nowy opel corsa. Oto, jak samochód ocenili w poszczególnych kategoriach specjaliści Euro NCAP…
MINI
12
Ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 73 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 66 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 56 procent
Euro NCAP
13
Ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 82 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 69 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 71 procent
Lexus
14
Ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 82 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 69 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 71 procent
Euro NCAP
15
Ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 87 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 60 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 66 procent
Euro NCAP
16 Inżynierowie Mercedesa do którego należy marka Smart nie mają zbyt radosnych min. Zbudowany wspólnie z Renault nowy smart fortwo i forfour (bliźniacza konstrukcja z nowym renault twingo) - zdobył 4 gwiazdki. Eksperci Euro NCAP rozbili zarówno wersję dwuosobową jak i czetrososobową.
Euro NCAP
17
Ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 procent
- ochrona przewożonych dzieci: 87 procent
- bezpieczeństwo pieszych: 70 procent
- ocena systemów bezpieczeństwa: 73 procent
Euro NCAP
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję