Michał Koziołek w rozmowie z portalem dziennik.pl przyznaje, że budowa nowej warszawy jest bardzo zaawansowana…

Reklama

Za trzy tygodnie zakończymy jeden z najważniejszych etapów projektu, budowę nadwozia. Aktualnie kończymy tworzyć jego formy negatywowe, w których powstaną gotowe elementy auta a następnie zostaną przykręcone do ramy pojazdu - zapowiada projektant.

newwarsaw.com / Picasa

Jak się dowiedzieliśmy kolejne etapy prac, to tworzenie elementów z karbonu, skan całego pojazdu i prace nad wnętrzem, które już zostały rozpoczęte…

Dzisiaj przedstawiamy koncepcję wnętrza samochodu, która mocno nawiązuje kilkoma cechami do wnętrza starej warszawy 223. Mocne nawiązania widać w ustawieniu centralnie dwóch zegarów, licznika za kierownicą, kształcie deski i kilku innych elementach - opisuje Koziołek.

newwarsaw.com

Projektant podkreśla, że są to inspiracje, ponieważ w jego opinii całe wnętrze nowej warszawy musi być nie tylko nowoczesne, ale też klasyczne, luksusowe i ponadczasowe. Ile czasu potrwa budowa?

W minionym tygodniu zaczęliśmy prace nad przygotowywaniem wnętrza do poszczególnych funkcji (nawiewów, umieszczenia ekranów, etc) już w gotowym pojeździe. Na budowę wnętrza będziemy potrzebowali minimum 6 miesięcy - uściśla pomysłodawca budowy nowej warszawy.

Szef projektu przyznaje, że jednoczenie trwają też prace nad detalami auta - twórcy zajmują się kształtem grilla, chromowanych elementów metalowych wewnętrznych i zewnętrznych, a także elementów takich jak np. zawiasy mocowania drzwi - aktualnie opracowywany jest ich wygląd.

newwarsaw.com

Bardzo jest dla nas ważna dbałość o każdy detal w aucie, ten bardziej widoczny i ten mniej jak np. zawiasy pokrywy silnika, czy pokrywy bagażnika Samochód musi być wyjątkowy pod każdym względem, dlatego staramy się, żeby każdy element został zaprojektowany przez nas i sygnowany logiem New Warsaw - mówi Koziołek.

newwarsaw.com

Nowa warszawa, w odróżnieniu do protoplasty, nie będzie produktem masowym. Na początku lipca Michał Koziołek w rozmowie z dziennik.pl przyznał, że jako grupa pasjonatów są w stanie budować do 3 aut rocznie, a docelowo chcą stworzyć 11 sztuk.

Poczynania zespołu projektantów i losy nowej warszawy można śledzić na Facebooku - facebook.com/NewWarsaw

W tworzeniu projektu "New Warsaw Wratislavia" poza Michałem Koziołkiem, szefem przedsięwzięcia, uczestniczą Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury oraz Łukasz Myszyński student Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, który jest współprojektantem pojazdu. Za modelowanie i rendering nowej warszawy odpowiada Jacek Śniadecki. Dawid Ozga stworzył grafiki komputerowe. Projekt wspiera Zbigniew Żelazny. Auto powstaje przy współpracy z About-S.

Reklama