Nowe japońskie auto w Polsce! Nowy nissan pulsar ceną i wielkością bije Skodę. ZDJĘCIA
1 Nowy nissan pulsar nie jest typowym autem kompaktowym. Wyniki pomiarów mówią jasno - pulsar przerasta współzawodników z segmentu C. Rozstaw osi mierzy 2700 mm - w tej konkurencji nie ma sobie równych w klasie i bije nawet octavię (2686 mm), nie mówiąc już o golfie (2637 mm) czy bezpośrednich rywalach na polskim rynku, czyli toyocie auris (2600 mm) i kii cee’d (2650 mm).
Nissan
2 Pod względem długości nissan pulsar (4387 mm) ulega octavii, ale już zza volkswagena golfa będzie wystawać o ponad 13 cm. Nowe japońskie auto jest nie tylko dłuższe od popularnych kompaktów średnio o ok. 10 cm, lecz również wyższe o 7 cm. Dodatkowe centymetry sprawiają, że pulsara można bardziej porównać z VW sportsvanem niż klasycznym golfem.
Nissan
3 Przednie fotele mają wysoko zamontowane siedziska, dzięki temu łatwiej wślizgnąć się do środka. Wyższa pozycja za kierownicą to lepsza widoczność przed siebie. Znacznie słabiej wypadają widoki za nissanem - obserwację utrudniają szerokie słupki i wąska szyba. Sytuację ratuje system kamer cofania, który służy do "kontaktu" z otoczeniem w trakcie parkowania - monitor wyświetla obraz z czterech kamer zamontowanych po każdej stronie auta (działają do 10 km/h). Dotykając tego "telewizorka" można również wydać rozkaz asystentowi, a ten zaparkuje pulsara równolegle lub prostopadle.
Nissan
4 Jeśli już mowa o monitorze to 5,8-calowy ekran dotykowy na środku deski rozdzielczej pozwala na obsługę multimediów - radia, zestawu głośnomówiącego Bluetooth i nawigacji. Ten ostatni układ czyli system Nissan Connect korzysta z usługi Google Send to Car, umożliwiającej przenoszenie opracowanych np. na laptopie wskazówek dojazdu czy też wyszukiwanie przez Google interesujących punktów (POI), cen paliw, informacji pogodowych a nawet rozkładu lotów.
Nissan
5 Wielka karoseria nie jest tylko na pokaz. Wnętrze jest baaardzo przepastne - zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy poczują się jak w aucie o numer większym. Można pokusić się o stwierdzenie, że ilość miejsca po otwarciu tylnych drzwi poraża - nie da się wskazać konkurenta, który zaoferuje więcej przestrzeni na nogi.
Nissan
6 Pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mają do dyspozycji 692 mm na wysokości kolan - jest to wielkość plasująca pulsara powyżej średnich wartości typowych dla segmentu kompakt i klasy średniej (odpowiednio 562 oraz 585 mm).
Nissan
7 Kiedy pulsar przewozi komplet pasażerów wówczas bagażnik oferuje 385 l pojemności. Możliwości przewozowe rosną po złożeniu oparcia tylnej kanapy do 1395 l. Siedzisko jest zamontowane na stałe - niestety.
Nissan
8 Silniki? Nowy nissan pulsar wjeżdża na rynek z dwoma silnikami do wyboru benzynowy i wysokoprężny. W nasze ręce trafił model z nowym silnikiem turbobenzynowym 1.2 o mocy 115 KM - zdaniem analityków Nissana właśnie taką konfigurację polscy kierowcy będą wybierać najczęściej. Jak nowość japońskiej marki radzi sobie na drodze? Oto szczegóły...
Nissan
9 Najsłabszym silnikiem dostępnym w nowym nissanie pulsar jest turbodoładowana jednostka 1.2 DIG-T o mocy 115 KM. Mechaniczne serce współpracuje z sześciobiegową skrzynią. Konstruktorzy twierdzą, że mimo niewielkiej pojemności, motor jest dynamiczny i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wolnossący silnik 1.6 znany np. z modelu qashqai. Naszym zdaniem nowy silnik radzi sobie całkiem nieźle - to zasługa 190 Nm momentu obrotowego. W ruchu miejskim jednostka 1.2 sprawdza się jak ryba w wodzie. Na trasie, kiedy zechcemy wyprzedzić, trzeba pilnować by obroty nie spadły poniżej granicy działania turbosprężarki - wówczas samochód zbiera się do akcji… Testowane auto do 100 km/h przyspiesza w 10,7 s - nie jest to demon prędkości, ale jego przeznaczeniem nie jest też sprint od świateł do świateł z dzieciakami na pokładzie. Dopiero poza miastem nowy silnik pokazuje swoje możliwości - jest elastyczny. Ważniejsze jest jednak to, że pracuje cicho i oszczędnie. Spalanie?
Nissan
10 Testowany egzemplarz z silnikiem 1.2 turbobenzynowym zadowalał się spalaniem na poziomie 6,6 l na 100 km jazdy. Pomaga seryjny w każdej wersji system Stop/Start z alternatorem z funkcją odzyskiwania energii oraz 6-biegowa skrzynia. Wersję z silnikiem 1.2 DIG-T będzie można wkrótce zamówić również z nową przekładnią automatyczną Xtronic.
Nissan
11 Nowy nissan pulsar pod względem charakteru zawieszenia nie jest połykaczem zakrętów. Zdecydowanie lepiej czuje się w rękach spokojnych kierowców, którym zależy na wygodny podróżowaniu.
Nissan
12 1.5 dCi 110 KM to w opinii ludzi z Nissana najoszczędniejszy napęd dostępny dla modelu pulsar. Zdaniem konstruktorów na 100 km jazdy samochód ma średnio potrzebować 3,6 l oleju napędowego. W praktyce jednostka pracuje cicho i nie wypija zbyt dużo paliwa - przy rozsądnym traktowaniu i na krętych drogach, pod górę i w dół - komputer pokazywał nam ok. 5,0 l na „setkę”. Co ważne - jak na diesla samochód jest bardzo cichy w środku. Ceny i wyposażenie?
Nissan
13 Nowy nissan pulsar w Polsce występuje w trzech wersjach: visia, acenta i tekna. Wyposażenie standardowe najtańszej wersji visia (cena od 59 900 zł za model napędzany silnikiem tubrobenzynowym 1.2/115 KM) obejmuje klimatyzację, system Stop/Start, 6 poduszek powietrznych oraz moduł Bluetooth, tempomat a także system audio z radiem/CD, MP3, AUX, USB i iPod. Najtańsza skoda octavia kosztuje bez promocji od 60 400 zł (po rabacie 58 900 zł) ale napędza ją słabszy 85-konny silnik 1.2 TSI, a wyposażeniu brakuje tempomatu i tak rozbudowanego audio w cenie. Czeski model z porównywalnym silnikiem 1.2 TSI/105 KM jest już droższy od pulsara i kosztuje od 62 100 zł (po upuście).
Nissan
14 Wersja acenta, czyli testowana przez dziennik.pl, w porównaniu do bazowego modelu visia jest bogatsza o felgi ze stopów metali lekkich, dwustrefową klimatyzację, pakiet auto (automatycznie włączane światła i wycieraczki, samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne, inteligentny kluczyk I-Key oraz przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), jak również obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów. Auto kosztuje od 66 500 zł (1.2 turbo).
Nissan
15 Najwyższa wersja tekna kosztuje od 79 tys. zł. W porównaniu do odmiany acenta auto jest bogatsze o standardowy pakiet Safety Shield, NissanConnect, system kamer 360 stopni, elektryczny hamulec awaryjny, 17 calowe alufelgi oraz reflektory przednie w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej. Skórzana tapicerka i podgrzewane fotele wymagają dopłaty.
Nissan
16 Nissan pulsar będzie produkowany w hiszpańskiej fabryce japońskiego koncernu w Barcelonie. Samochód można już zamawiać. W Polsce bezpośrednimi rywalami mają być: kia cee'd, hyundai i30 oraz toyota auris.
Nissan
17 Przypominamy, że nazwa pulsar w historii produktów Nissana po raz pierwszy pojawiła się w 1978 r. Przez ostatnie cztery dekady była powszechnie stosowana w modelach sprzedawanych w Azji i Australii, a na początku lat 90. takie oznaczenie nosił także model N14 na niektórych rynkach europejskich.
Nissan
18
Nissan
19
Nissan
20
Nissan
21
Nissan
22
Nissan
23
Nissan
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję