Nowe japońskie auto w Polsce! Nowy nissan pulsar ceną i wielkością bije Skodę. ZDJĘCIA
1 Nowy nissan pulsar nie jest typowym autem kompaktowym. Wyniki pomiarów mówią jasno - pulsar przerasta współzawodników z segmentu C. Rozstaw osi mierzy 2700 mm - w tej konkurencji nie ma sobie równych w klasie i bije nawet octavię (2686 mm), nie mówiąc już o golfie (2637 mm) czy bezpośrednich rywalach na polskim rynku, czyli toyocie auris (2600 mm) i kii cee’d (2650 mm).
Nissan
2 Pod względem długości nissan pulsar (4387 mm) ulega octavii, ale już zza volkswagena golfa będzie wystawać o ponad 13 cm. Nowe japońskie auto jest nie tylko dłuższe od popularnych kompaktów średnio o ok. 10 cm, lecz również wyższe o 7 cm. Dodatkowe centymetry sprawiają, że pulsara można bardziej porównać z VW sportsvanem niż klasycznym golfem.
Nissan
3 Przednie fotele mają wysoko zamontowane siedziska, dzięki temu łatwiej wślizgnąć się do środka. Wyższa pozycja za kierownicą to lepsza widoczność przed siebie. Znacznie słabiej wypadają widoki za nissanem - obserwację utrudniają szerokie słupki i wąska szyba. Sytuację ratuje system kamer cofania, który służy do "kontaktu" z otoczeniem w trakcie parkowania - monitor wyświetla obraz z czterech kamer zamontowanych po każdej stronie auta (działają do 10 km/h). Dotykając tego "telewizorka" można również wydać rozkaz asystentowi, a ten zaparkuje pulsara równolegle lub prostopadle.
Nissan
4 Jeśli już mowa o monitorze to 5,8-calowy ekran dotykowy na środku deski rozdzielczej pozwala na obsługę multimediów - radia, zestawu głośnomówiącego Bluetooth i nawigacji. Ten ostatni układ czyli system Nissan Connect korzysta z usługi Google Send to Car, umożliwiającej przenoszenie opracowanych np. na laptopie wskazówek dojazdu czy też wyszukiwanie przez Google interesujących punktów (POI), cen paliw, informacji pogodowych a nawet rozkładu lotów.
Nissan
5 Wielka karoseria nie jest tylko na pokaz. Wnętrze jest baaardzo przepastne - zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy poczują się jak w aucie o numer większym. Można pokusić się o stwierdzenie, że ilość miejsca po otwarciu tylnych drzwi poraża - nie da się wskazać konkurenta, który zaoferuje więcej przestrzeni na nogi.
Nissan
6 Pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mają do dyspozycji 692 mm na wysokości kolan - jest to wielkość plasująca pulsara powyżej średnich wartości typowych dla segmentu kompakt i klasy średniej (odpowiednio 562 oraz 585 mm).
Nissan
7 Kiedy pulsar przewozi komplet pasażerów wówczas bagażnik oferuje 385 l pojemności. Możliwości przewozowe rosną po złożeniu oparcia tylnej kanapy do 1395 l. Siedzisko jest zamontowane na stałe - niestety.
Nissan
8 Silniki? Nowy nissan pulsar wjeżdża na rynek z dwoma silnikami do wyboru benzynowy i wysokoprężny. W nasze ręce trafił model z nowym silnikiem turbobenzynowym 1.2 o mocy 115 KM - zdaniem analityków Nissana właśnie taką konfigurację polscy kierowcy będą wybierać najczęściej. Jak nowość japońskiej marki radzi sobie na drodze? Oto szczegóły...
Nissan
9 Najsłabszym silnikiem dostępnym w nowym nissanie pulsar jest turbodoładowana jednostka 1.2 DIG-T o mocy 115 KM. Mechaniczne serce współpracuje z sześciobiegową skrzynią. Konstruktorzy twierdzą, że mimo niewielkiej pojemności, motor jest dynamiczny i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wolnossący silnik 1.6 znany np. z modelu qashqai. Naszym zdaniem nowy silnik radzi sobie całkiem nieźle - to zasługa 190 Nm momentu obrotowego. W ruchu miejskim jednostka 1.2 sprawdza się jak ryba w wodzie. Na trasie, kiedy zechcemy wyprzedzić, trzeba pilnować by obroty nie spadły poniżej granicy działania turbosprężarki - wówczas samochód zbiera się do akcji… Testowane auto do 100 km/h przyspiesza w 10,7 s - nie jest to demon prędkości, ale jego przeznaczeniem nie jest też sprint od świateł do świateł z dzieciakami na pokładzie. Dopiero poza miastem nowy silnik pokazuje swoje możliwości - jest elastyczny. Ważniejsze jest jednak to, że pracuje cicho i oszczędnie. Spalanie?
Nissan
10 Testowany egzemplarz z silnikiem 1.2 turbobenzynowym zadowalał się spalaniem na poziomie 6,6 l na 100 km jazdy. Pomaga seryjny w każdej wersji system Stop/Start z alternatorem z funkcją odzyskiwania energii oraz 6-biegowa skrzynia. Wersję z silnikiem 1.2 DIG-T będzie można wkrótce zamówić również z nową przekładnią automatyczną Xtronic.
Nissan
11 Nowy nissan pulsar pod względem charakteru zawieszenia nie jest połykaczem zakrętów. Zdecydowanie lepiej czuje się w rękach spokojnych kierowców, którym zależy na wygodny podróżowaniu.
Nissan
12 1.5 dCi 110 KM to w opinii ludzi z Nissana najoszczędniejszy napęd dostępny dla modelu pulsar. Zdaniem konstruktorów na 100 km jazdy samochód ma średnio potrzebować 3,6 l oleju napędowego. W praktyce jednostka pracuje cicho i nie wypija zbyt dużo paliwa - przy rozsądnym traktowaniu i na krętych drogach, pod górę i w dół - komputer pokazywał nam ok. 5,0 l na „setkę”. Co ważne - jak na diesla samochód jest bardzo cichy w środku. Ceny i wyposażenie?
Nissan
13 Nowy nissan pulsar w Polsce występuje w trzech wersjach: visia, acenta i tekna. Wyposażenie standardowe najtańszej wersji visia (cena od 59 900 zł za model napędzany silnikiem tubrobenzynowym 1.2/115 KM) obejmuje klimatyzację, system Stop/Start, 6 poduszek powietrznych oraz moduł Bluetooth, tempomat a także system audio z radiem/CD, MP3, AUX, USB i iPod. Najtańsza skoda octavia kosztuje bez promocji od 60 400 zł (po rabacie 58 900 zł) ale napędza ją słabszy 85-konny silnik 1.2 TSI, a wyposażeniu brakuje tempomatu i tak rozbudowanego audio w cenie. Czeski model z porównywalnym silnikiem 1.2 TSI/105 KM jest już droższy od pulsara i kosztuje od 62 100 zł (po upuście).
Nissan
14 Wersja acenta, czyli testowana przez dziennik.pl, w porównaniu do bazowego modelu visia jest bogatsza o felgi ze stopów metali lekkich, dwustrefową klimatyzację, pakiet auto (automatycznie włączane światła i wycieraczki, samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne, inteligentny kluczyk I-Key oraz przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), jak również obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów. Auto kosztuje od 66 500 zł (1.2 turbo).
Nissan
15 Najwyższa wersja tekna kosztuje od 79 tys. zł. W porównaniu do odmiany acenta auto jest bogatsze o standardowy pakiet Safety Shield, NissanConnect, system kamer 360 stopni, elektryczny hamulec awaryjny, 17 calowe alufelgi oraz reflektory przednie w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej. Skórzana tapicerka i podgrzewane fotele wymagają dopłaty.
Nissan
16 Nissan pulsar będzie produkowany w hiszpańskiej fabryce japońskiego koncernu w Barcelonie. Samochód można już zamawiać. W Polsce bezpośrednimi rywalami mają być: kia cee'd, hyundai i30 oraz toyota auris.
Nissan
17 Przypominamy, że nazwa pulsar w historii produktów Nissana po raz pierwszy pojawiła się w 1978 r. Przez ostatnie cztery dekady była powszechnie stosowana w modelach sprzedawanych w Azji i Australii, a na początku lat 90. takie oznaczenie nosił także model N14 na niektórych rynkach europejskich.
Nissan
18
Nissan
19
Nissan
20
Nissan
21
Nissan
22
Nissan
23
Nissan
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję