Auto z Polski lepsze niż nowość z Niemiec? Opel cascada kontra audi A3 cabriolet. ZDJĘCIA
1 Opel cascada i audi A3 cabriolet mają bardzo niewiele wspólnego. Cztery koła, czterocylindrowe turbodoładowane silniki zamontowane z przodu, elektrycznie składane materiałowe dachy i podobne elementy wyposażenia to z grubsza wszystkie podobieństwa. Znacznie więcej jest różnic.
Opel
2 Opel cascada jest większy, przestronniejszy i bardziej pakowny - co ważne z tyłu spokojnie pomieści pasażerów. Bagażnik standardowo oferuje 350 l pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy można w nim przewieźć aż 630 litrów pakunków. Audi godnie ugości tylko dwoje pasażerów - zabranie na pokład trzech modelek wymaga wypracowania kompromisu. Kufer to 285 litrów pojemności - nie można go powiększyć poprzez złożenie oparć tylnej kanapy.
dziennik.pl
3 Zaskakujące jest to, że Audi przewidziało większą maksymalną ładowność, która wynosi 500 kg, a Opel pomimo znacznie większej pojemności może zabrać na pokład o 26 kg mniej.
dziennik.pl
4 Rozstaw osi Opla jest większy o 10 cm (cascada 2695 mm, A3 cabriolet 2595 mm), ale długość całkowita Opla to aż 4696 mm, to niemal 28 cm więcej niż w przypadku Audi, które mierzy 4421 mm. (Dwa jeden dla Opla)
dziennik.pl
5 Większe rozmiary Opla przekładają się na większą wagę. Masa własna Audi w testowanej wersji to 1540 kg, a Opel ze zdjęć ważył bez pasażerów aż 200 kg więcej. Większa masa oznacza pogorszenie osiągów. Cięższe auto wolniej przyspiesza, gorzej skręca, zużywa więcej paliwa i gorzej hamuje.
dziennik.pl
6 Kolejne różnice pomiędzy autami ze zdjęć to rodzaj napędu. Opel wstydliwie klekotał turbodieslem CDTI o pojemności dwóch litrów generującym moc 165 KM. Audi natomiast gładko rozpędzało się dzięki jednostce 1.8 TSI o mocy maksymalnej 180 KM.
dziennik.pl
7 W obu przypadkach napęd był przenoszony na przednie koła. Opel postawił na sześciobiegową skrzynię manualną, która na szczęście pracowała bardzo precyzyjnie. Audi pozwoliło cieszyć widokami, a biegi zmieniał dwusprzęgłowy S tronic o siedmiu przełożeniach. Automatyczna skrzynia, zwłaszcza tak szybka jak S tronic, to lepsze rozwiązanie do auta z otwartym nadwoziem.
dziennik.pl
8 Jeśli chodzi o osiągi, Audi lepiej przyspiesza osiągając pierwszą setkę po niecałych 8 sekundach, Opel natomiast potrzebuje na to ponad dwie sekundy więcej. Audi jest też szybsze, rozpędzając się maksymalnie do ponad 230 km/h, a Opel odpadnie z wyścigu osiągając 217 km/h.
dziennik.pl
9 W praktyce, Audi i Opel to auta o całkowicie różnym przeznaczeniu. Audi charakterem bardziej przypomina zwartego sportowego hatchbacka, który potrafi szybko wystartować spod świateł i idealnie nadaje się do szybkiego zmieniania pasów ruchu. Bezpośredni układ kierowniczy i żwawsza reakcja na gaz sprzyja bardziej dynamicznemu stylowi jazdy.
Audi
10 Opel natomiast zapewnia lepszy komfort podróżowania i zachęca do spokojniejszej jazdy. Układ zawieszenia FlexRide pozwala na wybór trybu pracy zawieszenia pomiędzy standardowym, sportowym i turystycznym. Do testowanej wersji najbardziej pasują najbardziej komfortowe nastawy turystyczne. Wtedy nawet rewelacyjnie wyglądające dwudziestocalowe koła nie przeszkadzały w utrzymaniu sielankowego klimatu w cascadzie.
dziennik.pl
11 Ciekawostką jest też to, że czas potrzebny na złożenie dachu jest identyczny, czyli około 17 sekund. Audi i Opel potrafią zrobić to w czasie jazdy, pod warunkiem, że nie jedzie się nimi szybciej niż 50 km/h, co daje możliwość schowania się przed deszczem bez konieczności zatrzymania pojazdu.
dziennik.pl
12 Wewnątrz Opla i Audi nie ma niespodzianek. Cascada dostała deskę rozdzielczą z Astry, a A3 cabriolet z zamkniętej A-trójki. Oba kokpity zostały zaprojektowane w zupełnie innym duchu. Opel razi mnogością przycisków i przełączników, a Audi udaje prostotę przenosząc wszystko do wirtualnej rzeczywistości. Kwestię wyboru pozostawiamy do indywidualnego rozstrzygnięcia, ponieważ oba rozwiązania mają swoich zwolenników, a każde rozwiązanie wymaga nauczenia się rozmieszczenia przycisków lub obsługi systemu. Audi trzyma fason jeśli chodzi o jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza, natomiast Opel zaskakuje na plus deską rozdzielczą pokrytą skórą, rewelacyjnymi fotelami i przyjemnie grającym systemem audio.
Audi
13 Nie bez znaczenia w przypadku takich aut jest ich wygląd. Audi A3 cabriolet reprezentuje bardziej klasyczne i stonowane linie. Nie zabiega o uwagę przechodniów, a błyskotki takie jak lśniąca rama przedniej szyby nawiązuje do bogatej historii kabrioletów niemieckiej marki - ktoś pamięta niezniszczalny model 80?
dziennik.pl
14 Opel natomiast "skręca karki" wszędzie, gdzie się pojawi. W przypadku cascady znacznie częściej niż siedząc za kierownicą A3 słyszeliśmy pytania o markę - „ciekawscy” więcej plusów za urodę dawali kabrioletowi Opla. Nic dziwnego - masywne nadwozie plus nisko poprowadzona linia szyby przedniej sprawiają, że cascada bardziej przypomina auto koncepcyjne, niż model produkcyjny. Z drugiej strony kabrio Audi dłużej pozostanie modne i świeże.
dziennik.pl
15 Audi A3 i opel cascada reprezentują skrajnie różne podejścia do aut. Opel postawił na efektowny wygląd i funkcjonalność wnętrza w myśl zasady jeden przycisk do jednej funkcji. Audi zdecydowało się na bardziej klasyczne linie karoserii i przeniesienie systemu multimedialnego do wirtualnej rzeczywistości.
dziennik.pl
16 Ceny porównywanych aut z niemal całym dodatkowym wyposażeniem są zbliżone. Audi A3 kabriolet z silnikiem 1.8 TSI o mocy 180 KM i skrzynią S tronic widoczne na zdjęciach kosztowało ponad 166 tys. zł, a opel cascada z silnikiem 2,0 CDTI o mocy 165 KM z manualną sześciobiegową skrzynią kosztował 164 tys. zł.
dziennik.pl
17 Według nas porównanie wygrywa opel cascada, jednak idealną sytuacją byłaby możliwość odchudzenia auta i zamontowania w nim napędu z Audi.
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję