Bagażnik połknie słonia i silnik spali kropelkę! Nowa skoda rapid zdaje test dziennik.pl. ZDJĘCIA
1 Jeden telefon i w naszym garażu pojawiła się skoda rapid w wersji ambition z silnikiem 1,2 TSI o mocy 105 KM. Czas na test! Pierwszym zaskoczeniem po zajęciu miejsca za kierownicą była przestronność wnętrza nowego dzieła Skody. Dobre traktowanie kierowcy i pasażera to standard nawet w mniejszych autach, ale fakt, że z tyłu spokojnie zmieszczą się dorosłe osoby pokazuje, że rapid spokojnie może być rodzinnym autem.
Skoda
2 Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie wprowadza w zachwyt. W testowanej wersji raziły połacie czarnego i twardego plastiku. Pozostaje mieć nadzieję, że zastosowane tworzywa zachwycą trwałością i odpornością na zużycie...
Skoda
3 Wyposażenie wnętrza testowanego auta nie obejmowało żadnych elementów z listy opcji. W standardzie dla wersji ambition dostajemy elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualną klimatyzację i podłokietnik ze schowkiem plus komputer pokładowy.
Skoda
4 Każda wersja modelu rapid ma kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - plus za troskę. Bez dopłaty dostajemy m.in. czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, systemy ABS, ESP i system ISOFIX.
Skoda
5 Z zewnątrz rapid w szarym kolorze nadwozia i plastikowymi kołpakami nie rzuca się w oczy. Może być idealnym autem dla świadka koronnego, ponieważ im najbardziej zależy na tym, aby pozostać niezauważonym.
Skoda
6 Jest jednak coś, co ma przyciągnąć klientów jak magnes. Chodzi o bagażnik. W tym przypadku rapid może się pochwalić 550 litrowym kufrem (octavia 590 litrów). Klapa podnoszona razem z tylną szybą ułatwia załadunek dużych przedmiotów - żartowaliśmy, że można tam upchnąć małego słonia. To niewątpliwie najmocniejsza strona rapida.
Skoda
7 Pod maską testowanego auta pracował silnik 1,2 TSI o mocy 105 KM. Napęd na przednie koła przekazuje sześciobiegowa skrzynia. Zespół napędowy to kolejna zaleta rapida. Turbodoładowana jednostka zapewnia zadowalające osiągi nawet z pasażerami i bagażem na pokładzie.
Skoda
8 Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,3 sekundy, a do 200 km/h rapid nie rozpędzi się nigdy, ponieważ prędkość maksymalna to 195 km/h. Zawieszenie trzyma w ryzach nawet obciążone auto, czyli maksymalnie ponad 1600 kg (masa własna 1100 kg). Stosując terminologię sprzedawców samochodów używanych - "nic nie stuka, nic nie puka. Będziesz pan zadowolony…" Spalanie?
Skoda
9 Umiejętne stosowanie podstawowych zasad jazdy ekonomicznej pozwala osiągnąć średnie zużycie paliwa na poziomie 6 litrów. Spokojnie przejechana trasa kosztuje niecałe 5 litrów na każde 100 kilometrów.
Skoda
10 Ile przyjdzie nam zapłacić za skodę rapid? Cena podstawowe wersji została ustalona na około 43 tys. zł. Tyle kosztuje prawdopodobnie najtrwalszy silnik 1,2 MPI o mocy 75 KM. Jego osiągi są znacznie słabsze, ale zaletą jest brak drogiej w serwisowaniu turbosprężarki.
Skoda
11 Najtańszy turbodiesel 1,6 o mocy 105 KM z systemem common rail i filtrem cząstek stałych DPF kosztuje około 60 tysięcy złotych. Testowany egzemplarz, który dostał lakier metalizowany za 1800 zł i czujniki parkowania w tylnym zderzaku za 1250 zł kosztował ponad 60 tysięcy złotych - to zdecydowanie zbyt dużo, ponieważ za tę kwotę można kupić podstawową wersję octavii III.
Skoda
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję