Nowa i najtańsza limuzyna Hyundaia już w Polsce. Który silnik wybrać? Oto wady i zalety
1 Nowy hyundai elantra w porównaniu do poprzedniego wcielenia jest o 20 mm dłuższy (do 4570 mm) i 25 mm szerszy (do 1800 mm). Pod względem urody auto stało się bardziej szlachetne - sprawia wrażenie droższego niż w rzeczywistości. Krótko mówiąc - klasyczny sedan zaprojektowany z polotem... Jak się podróżuje?
Hyundai / Arkadiusz Stan
2 Na pokładzie miejsca nie brakuje - jest przestronnie, także za plecami kierowcy. Wsiadanie na tylną kanapę ułatwiają szeroko otwierane drzwi. Pod względem wyciszenia kabiny Hyundai naprawdę się postarał - przykładem mogą być przeprojektowane wycieraczki, które lepiej przylegają do przedniej szyby i dzięki temu nie łopoczą podczas szybkiej jazdy. Także grubsze szyby w drzwiach dodatkowo tłumią niepożądane dźwięki. Bagażnik o pojemności 458 litrów nie powala na tle konkurencji (np. volkswagen jetta - 510 l), ale większości kierowców powinien w zupełności wystarczyć. Na klapie bagażnika nie ma przycisku - z zewnątrz można otworzyć ją tylko pilotem. Szkoda, że tu producent nie pomyślał by ułatwić życie użytkownikowi. Można też przyczepić się do zawiasów wchodzących do bagażnika...
Hyundai / Arkadiusz Stan
3 Deska rozdzielcza zaprojektowana bez udziwnień, czy zawijasów. I okazuje się, że prosta receptura jest najlepsza - z obsługą nie będzie problemów. Na środku przewidziano ekran dotykowy. Mięsista kierownica przyjemnie leży w dłoniach. Hyundai poczynił bardzo duże postępy jeśli chodzi o jakość wykonania - materiały na szczycie kokpitu są miękkie, a łączenia powierzchni równe. Zastrzeżenia można mieć do plastiku poniżej "pola widzenia" i na drzwiach - jest ciut gorszego sortu. Siedzisko kierowcy mogłoby być odrobinę dłuższe, wówczas uda miałby podparcie…
Hyundai
4 Elantra wreszcie dostępna jest z silnikiem Diesla - Hyundai zaszczepił pod maskę sedana jednostkę 1.6 CRDi/136 KM znaną z modelu i30. Koreańska limuzyna z manualną 6-biegową skrzynią dzięki 260 Nm momentu obrotowego okazuje się być całkiem dynamicznym autem. Spalanie? Średnie zużycie powinno wynosić ciut ponad 6 litrów na 100 km. Na trasie komputer pokładowy pokazywał 5 l/100 km. Turbodiesla można mieć również z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT - wówczas moment obrotowy ma 300 Nm. W ofercie jest też benzyniak 1.6 mocy 128 KM, który łączy się z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem.
Hyundai / Arkadiusz Stan
5 Układ kierowniczy wreszcie pracuje tak jak powinien - pod tym względem nowa elantra wyzbyła się "gumowatości" poprzednika. Inżynierowie od podwozia uczciwie zapracowali na swoją wypłatę - znacznie poprawiła się precyzja prowadzenia. Samochód jest bardziej zwarty, nie rozpływa się na zakrętach - na lepsze zachowanie wpłynął też fakt, że w nadwoziu wykorzystano o 32 proc. więcej stali o wysokiej wytrzymałości (sztywniejsza konstrukcja). Zawieszenie ustawiono sprężyście - nie cierpi na tym komfort resorowania, choć na nierównościach słychać czasem jego pracę. Ceny?
Hyundai
6 Najtańszy nowy hyundai elantra kosztuje od 67 900 zł - to model z benzynowym silnikiem 1.6/128 KM w wersji classic plus (auto z silnikiem Diesla 1.6/136 KM w każdej odmianie jest droższe o 12 tys. zł). Na pokładzie takiego sedana jest manualna klimatyzacja, przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, czujniki cofania, kierownica pokryta skórą oraz radio z CD i MP3. Przekładania automatyczna do tej jednostki kosztuje dodatkowo 4,5 tys. zł. W przypadku tubodiesla dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni 7 DCT to 6 tys. zł.Druga odmiana comfort (od 76 900 zł) jest bogatsza o automatyczną klimatyzację, tylne światła w technice LED, czujnik deszczu, kamerę ułatwiajacą manewrowanie w czasie cofania, radio z 5-calowym ekranem, Bluetooth i 16-calowe alufelgi.
Hyundai / Arkadiusz Stan
7 Wersja Style (83 400 zł) jest bogatsza od comfort o podgrzewane przednie siedzenia i kierownicę, tempomat, ksenony oraz 17calowe felgi aluminiowe. Najdroższa i najlepiej wyposażone odmiana Premium kosztuje przynajmniej 89 900 zł. Taki samochód oferuje system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania auta, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, układ wykrywający inne pojazdy np. przy wyjeżdżaniu z parkingu (monitorowanie ruchu poprzecznego) oraz rozwiązanie ostrzegające o innych autach w martwym polu lusterek.Konkurencyjny volkswagen jetta w najtańszej wersji (silnik 1.2 TSI/105 KM) kosztuje od ok. 71 tys. zł.
Hyundai / Arkadiusz Stan
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję