Oto nowy opel astra z Polski! Kurtyna poszła w górę! Mamy pierwsze zdjęcia
1 Karoseria z każdej strony tryska energią. Smukła sylwetka może się podobać. Ciekawym zabiegiem stylistycznym jest słupek C - sprawia on, że dach nowej astry zdaje się unosić nad tylną osią. Czego poza walorami wizualnymi mogą spodziewać się kierowcy po najnowszej generacji astry?
Opel
2
Opel posłuchał głosu kierowców i radykalnie zmniejszył ilość przycisków, których natłok w poprzedniej generacji mógł wprawiać niektórych w zakłopotanie. Jest prościej i czytelniej, a wnętrze zaprojektowano z polotem.
Niewątpliwie przyczyniło się do tego wprowadzenie nowego systemu IntelliLink R 4.0, który umożliwia korzystanie z interfejsów Android Auto i Apple CarPlay. W opinii ludzi z Opla używanie tych rozwiązań jest proste. .
Kiedy telefon nie jest podłączony do systemu, na ekranie dotykowym systemu multimedialnego wyświetlana jest ikona "Projection". Po podłączeniu kompatybilnego telefonu przez USB zmienia się ona odpowiednio w ikonę Apple CarPlay lub Android Auto. Interfejs Android Auto wymaga telefonu z systemem Android Lollipop 5.0 lub wyższym, a w przypadku Apple CarPlay użytkownik musi dysponować co najmniej iPhonem 5.
Nowa astra jest pierwszym modelem Opla, w którym zastosowano to rozwiązanie. Wymiary i przestronność?
Opel
3 Nowy opel astra stał się krótszy o 49 mm, niższy o 26 mm, a o 23 mm zmniejszony został rozstaw osi. Niemniej jednak, producent obiecuje bardziej przestronne wnętrze, w tym o 34 mm więcej miejsca na nogi. To nie są czary - pod karoserią kryje się odpowiedź Opla na modułową platformę MQB VW.
Opel
4 Lepsza przestronność mimo mniejszych rozmiarów to nie są czary, a technika - pod karoserią kryje się odpowiedź Opla na modułową platformę MQB VW. Rozwiązanie zaproponowane przez markę należącą do General Motors nazwano D2XX. Nowa platforma GM sprawia, że astra V generacji jest lżejsza w zależności od silnika od 120 kg do nawet 200 kg! Dla porównania obecny golf jest lżejszy od poprzednika o 100 kg.
Opel
5 Konstruktorzy zapewniają, że zastosowanie nowej platformy przełożyło się na obniżenie środka ciężkości i zmniejszenie kosztów związanych z produkcją nowego kompaktowego Opla z Gliwic. Odchudzenie oraz zupełnie nowa konstrukcja to również lepsza zwrotność auta i skromniejsze spalanie.
Opel
6 Moc? Wiadomo, że Opel planuje nową astrę z trzema turbodoładowanymi jednostkami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Pierwsze trio składa się z silnika trzycylindrowego 1.0/105 KM oraz dwóch czterocylindrowych 1.4/145 KM i 1.6/200 KM. Turbodiesel 1.6 będzie do wyboru w trzech poziomach mocy - 95 KM, 140 KM i 170 KM.
Opel
7
Co ciekawe, nowy opel astra jest pierwszym samochodem w klasie kompaktowej wyposażonym w oparty w całości na matrycach diodowych system oświetlenia IntelliLux.
W opinii konstruktorów w ten właśnie sposób zaawansowana technologia, dotychczas zarezerwowana dla drogich i luksusowych modeli (np. audi A8 i reflektory matrix LED), stanie się dostępna dla kierowców ze znacznie chudszym portfelem. Słowem nowa astra zostanie pierwszym przystępnym cenowo autem, do którego trafi tego typu rozwiązanie. Na czym polega jego niezwykłość?
Opel
8
Opel twierdzi, że po latach przygotowań nowy, opatentowany, w pełni diodowy system oświetlenia IntelliLux jest gotowy do produkcji. Pierwszym autem, który go dostanie będzie odwieczny rywal golfa. Reflektory nowej astry zostaną wyposażone w 16 segmentów LED - po 8 z każdej strony auta.
Światła najnowszego Opla potrafią automatycznie dostosować długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze, a snop światła przecinający noc ma barwę zbliżoną do światła dziennego. Przynajmniej tak uważają konstruktorzy.
Opel
9 System współpracuje z przednią kamerą Opel Eye, której zadaniem jest między innymi wykrywanie obecności innych pojazdów w ruchu. Na podstawie obrazu rejestrowanego przez kamerę poszczególne segmenty diodowe, które mogłyby oślepić kierowców nadjeżdżających z przeciwka, są wyłączane i włączane w odpowiednich momentach.
Opel
10 Gdy tylko nowa astra opuści obszar zabudowany, światła "długie" świecą przez cały czas, a przełączaniem ze świateł drogowych na mijania i odwrotnie zajmuje się automatyka. W opinii naukowców z politechniki w Darmstadt takie rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo. Przeprowadzone przez uczonych badanie świateł diodowych wykazało, że przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30-40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję, na przykład gdy na jezdnię nagle wybiegnie zwierzę.
Opel
11 W przypadku nowej astry kiedy system Opla wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła auta poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło "omijało" przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenia nadal są jasno oświetlone. W efekcie samochód ze słabymi światłami jadący przed astrą ma drogę częściowo oświetlaną przez reflektory Opla…
Opel
12
Co ciekawe, system proponowany przez Opla sam potrafi rozpoznać, czy samochód znajduje się w obszarze zabudowanym czy na autostradzie. Nie potrzebuje do tego danych z nawigacji - astra także pod tym względem będzie pionierem.
Oprócz automatycznych ustawień świateł mijania i świateł drogowych diodowy system IntelliLux oferuje również tryb autostradowy - snop światła ma sięgać znacznie dalej i w ten sposób umożliwiać kierowcy szybszą reakcję na zachowania innych użytkowników drogi.
Opel
13
W opinii konstruktorów diody charakteryzują się znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu z żarówkami halogenowymi lub ksenonowymi. Kolejna zaleta systemu polega na wyeliminowaniu mechanicznego ruchu elementów reflektora.
- Poszczególne segmenty diodowe włączają się i wyłączają w zależności od sytuacji, co także przyczynia się do wydłużenia trwałości reflektorów powyżej okresu eksploatacji całego samochodu - mówią przedstawiciele Opla.
Opel
14
Nowy opel astra oficjalnie zadebiutuje w czasie wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.
To będzie już 11. pokolenie kompaktowego samochodu tej niemieckiej marki. Na głównego producentem auta została wybrana fabryka w Gliwicach, która już we wrześniu 2015 roku zajmie się seryjnym wytwarzaniem pięciodrzwiowego hatchbacka z gamy nowej astry, czyli modelu najczęściej wybieranego przez kierowców.
Opel
15
Opel
16
Opel
17
Opel
18
Opel
19
Opel
20
Opel
21
Opel
22
Opel
23
Opel
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję