Nowa broń Japończyków! Zobacz zdjęcia infiniti Q50
1 Twórcy chwalą się, ze we wnętrzu modelu Q50 oferowane jest wykończenie aluminium "Kacchu", inspirowane tradycyjnym uzbrojeniem samurajskim oraz wstawki z drewna klonowego, które ma nawiązywać do XVI-wiecznej techniki malarskiej Urushi...
Infiniti
2 Na pokładzie jest też automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, technologia Bluetooth do komunikacji z telefonami komórkowymi i korzystania z poleceń głosowych, kamera cofania. Na liście opcji znajdziesz klimatyzację (z jonizatorem powietrza oraz panoramiczną kamerę 360° ułatwiającą parkowanie z funkcją wykrywania ruchomych obiektów...
Infiniti
3 Q50 najpierw pojawi się na rynku USA - latem 2013 roku amerykańscy kierowcy dostaną do wyboru dwie jednostki napędowe. Pierwszym będzie poprawiony silnik 3,7 o mocy 328 KM i momencie obrotowym 365 Nm...
Infiniti
4 Drugi silnik to jednostka hybrydowa z systemem Infiniti Direct Response Hybrid i podwójnym sprzęgłem. Moc silnika V6 to 302 KM, a moment obrotowy 350 Nm. Z kolei parametry silnika elektrycznego to: moc - 67 KM, moment obrotowy - 270 Nm. Moc netto systemu hybrydowego wynosi 360 KM...
Infiniti
5 Oba oferowane w modelu Q50 silniki są sprzężone z siedmiobiegową, automatyczną, sterowaną elektronicznie przekładnią, z trybem manualnym i - dostępnymi jako opcja - magnezowymi łopatkami zmiany biegów, montowanymi na kolumnie kierownicy...
Infiniti
6 W obu wersjach silnikowych Q50 jest dostępny z napędem na tylne koła lub z systemem napędu na cztery koła. W kluczyku do Q50 można zapisać ustawienia fotela, ogrzewania i chłodzenia, systemu audio, nawigacji i systemów łączności dla czterech kierowców. A jest co zapisywać - tylko w trybie niestandardowym dostępnych jest aż 96 różnych ustawień opcjonalnych. Zapisanie ustawienia lub jego zmianę ułatwia podwójny wyświetlacz z ekranem dotykowym
Infiniti
7 Fajnym bajerem jest przełącznik trybu jazdy na konsoli centralnej - można nim błyskawicznie zmieniać parametry pracy silnika, przekładni, podwozia i układu kierowniczego, wybierając na przykład tryb sportowy lub wycieczkowy
Infiniti
8 Kabinę Q50 dodatkowo jeszcze wygłusza montowany standardowo system redukcji hałasu, który przez cztery zainstalowane w drzwiach głośniki likwiduje hałas o niskiej częstotliwości. Na pokładzie jest także montowany system nagłośnienia firmy Bose, nazwany „Studio na kołach” (Studio on Wheels), z zestawem trzech głośników w desce rozdzielczej (łącznie, w całej kabinie jest ich 14) oraz z technologią, która ma powodować wrażenie koncertu na żywo - Advanced Staging Technology
Infiniti
9 Na życzenie nowe infiniti Q50 może być wyposażony w Direct Adaptive Steering czyli w pełni elektryczny układ kierowniczy. Jak zapewniają inżynierowie tego typu rozwiązanie zostało po raz pierwszy w świecie zostało zastosowane w samochodzie produkowanym seryjnie. W opinii twórców system umożliwia szybszą reakcję kół na ruch kierownicy, ponieważ przekazuje dyspozycje kierowcy na koła szybciej niż w przypadku układu mechanicznego. Oferuje jednocześnie cztery różne tryby jazdy.
Infiniti
10 Z układem elektrycznego wspomagania współpracuje również asystent toru jazdy, który pomaga kierowcy utrzymać prosty tor jazdy - np. kiedy wieje silny wiatr układ wykonuje delikatne ruchy kierownicą, utrzymując samochód na środku jezdni (pasa ruchu). Bagażnik? Wersja z 3,7-litrowym silnikiem V6 oferuje 510 litrów, zaś wersja z jednostką hybrydową - 396 litrów.
Infiniti
11 Nowe infiniti Q50 zastąpi model G37. Japońska nowość bierze na celownik BMW serii 3, mercedesa klasy C i audi A4. W Europie, także i w Polsce, samochód powinien pojawić się w drugiej połowie 2013 roku
Infiniti
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Komentarze(32)
Pokaż:
Ja nie będe zachwalał aut niemieckich ...napisze tylko że auta najmniej awaryjne sa szybko wycofywane z produkcji,po prostu nie można na nich zarobić.
Niestety - to racja, a symbol BMW od dobrych 30 lat znaczy niestety
Bedziesz
Mial
Wydatki
Tak naprawde dobre niezawodne i tanie w eksploatacji Audi skonczyly sie na modelach 80 i 100 z lat siedemdziesiatych...
Japonczycy mimo rozmaitych wpadek sa nie do pobicia, a przynajmniej byli jeszcze kilka lat temu - dlatego uzywane japonczyki sprzed 8-10 lat to sa najbardziej niezawodne samochody na co dzien!
Sam wiem, jaka jest ogromna roznica miedzy Impreza OTB z 1998 roku, Impreza wagon z 2002 roku, a o Imprezach po 2006 roku nie ma co nawet mowic, bo sie mozna poplakac!
Komfort jazdy mojej staruszki z 1998, wyciszenie wnetrza i natychmiastowa precyzyjna reakcja na gaz czy kierownice jest nie do pobicia przez dzisiejsze modele, w ktorych podczas deszczu ma sie wrazenie, ze ktos obok potrzasa emaliowanym nocnikiem z grochem!
Tylko hamulce sa tak samo dobre jak dawniej, ale nowe silniki z elektronicznie sterowana przepustnica - to totalna porazka! Wzroslo zuzycie paliwa, bo sensorom sie rozjezdzaja charakterystyki - i nie ma na to rady, bo nie pozostala zadna mozliwosc wlasnorecznej regulacji silnika!
Uszczelki pod pokrywami klawiatury notorycznie ciekna i nie mozna zmienic swiec, bo sie olej z wnek na swiece wlewa do cylindrow i po ponownym uruchomieniu silnika mozna sie pozegnac z katalizatorem...
Takie bzdury, ktore dawno powinny byc w 100 procentach opanowane w produkcji, a przede wszystkim zaprojektowane antyglupio - a wszystko tylko psuje krew i reputacje firmy, co 6 razy pod rzad wygrywala imprezami wszystkie mistrzostwa!
Taka KIA szybko przegania japonczykow, zwlaszcza swoimi tanszymi modelami jak RIO, ktore - jesli chodzi o zuzycie paliwa sa dzis nie do pobicia!
Nie ma sie co rozpisywac, bo watroba dymi!
jak sie patrzy:)