Jak bomby z opóźnionym zapłonem! Oto silniki, które psują się najbardziej
1 Plamą na honorze japońskiej marki jest silnik 2.0 D-4D (moc od 90-126 KM) produkowany od 1999 roku. W opinii magazynu Auto Świat piętą achillesową tej jednostki jest problem uszczelnienia pomiędzy blokiem a głowicą - naprawa poza autoryzowanym serwisem kosztuje nawet 5 tys. zł. Awaria koła dwumasowego to następna niemiła i kosztowna niespodzianka - nowe koło w serwisie dilerskim Toyoty kosztuje ok. 4 tys. zł (lepiej nie regenerować tego elementu).
Toyota
2 Koncern Volkswagen w 2006 roku do oferty wprowadził silnik 1.4 TSI (moc od 122 do 185 KM). Jednostka delikatnie mówiąc może być kłopotliwa. Do najpoważniejszych problemów magazyn AŚ zalicza wypalone tłoki w 160-konnej odmianie (naprawa poza autoryzowanym serwisem kosztuje od 3,5 do 7 tys. zł). Pojawiają się awarie napinacza i łańcucha (naprawa poza ASO - nawet 2 tys. zł). Wymiana zepsutych wtryskiwaczy - ok. 1400 zł.
Volkswagen
3 2.0 TDI - następca niezniszczalnego turbodiesla 1.9 TDI. Dwulitrowy TDI pojawił się w 2003 roku. Moc od 110 KM do 184 KM. Zdaniem magazynu Auto Świat porządna naprawa głowicy może kosztować nawet 5500 zł. Awaria pompy oleju pochłonie 3 tys. zł. Naprawa rozrządu poza autoryzowanym serwisem to wydatek ok. 1500-2000 zł. Ten silnik poza autami grupy VW można znaleźć w niektórych Mitsubishi. Także Jeep i Dodge montował tę jednostkę.
SEAT
4 Turbodiesel 2.0 BMW produkuje od 116 KM do 218 KM (produkowany od 1998 roku). Magazyn Auto Świat przestrzega przed pękającymi wałami korbowymi wersji M47 (remont generalny to jedyne rozwiązanie jednak nie jest opłacalny). Awaria koła dwumasowego może kosztować nawet 4 tys. zł. Od kilku do kilkunastu tysięcy złotych pochłonie naprawa usterki napędu rozrządu w odmianie N47.
BMW
5 Wspólne dzieło niemieckich i francuskich inżynierów - benzynowy doładowany silnik 1.6 THP (moc 102-211 KM; produkcja od 2006 roku). Zdaniem magazynu Auto Świat jednostkę nękają pękające kolektory (naprawa poza serwisem producenta to nawet 1000 zł). W silnikach montowanych do 2009 roku łańcuch rozrządu rozciągał się po 40 tys. km (naprawa ok. 2 tys. zł). Nowa turbosprężarka kosztuje od 3500 zł.
Peugeot
6 W latach 1999-2008 Renault produkowało turbodiesla 1.9 dCi (moc od 80 do 130 KM). Auta z tym silnikiem jeździły przyjemnie, ale jednostkę bardziej rozsławiły kłopoty jakie ta konstrukcja sprawiała kierowcom. Na liście najpoważniejszych problemów magazyn Auto Świat zamieścił obrócone panewki korbowodowe, których mechanicy nie chcą naprawiać. Używany silnik kosztuje ok. 5 tys. zł. Nowa turbosprężarka to wydatek ok. 2900 zł. Naprawa układu wtryskowego - cena zależna od typu uszkodzenia - od 300 zł do 1800 zł.
Renault
7 W 2001 roku koncern Renault wprowadził silnik 1.5 dCi (moc 64-110 KM). Zdaniem magazyny Auto Świat mechanicy (podobnie jak w przypadku 1.9 dCi) nie naprawiają usterki polegającej na obróceniu panewek korbowodowych (używany silnik 4-5 tys. zł). Regeneracja turbiny kosztuje od 800 zł. Problematyczne są też awarie układu wtryskowego.
Nissan
8 Subaru skonstruowało pierwszy silnik Diesla typu bokser (moc 147-150 KM). Jednostka 2.0D trafiła pod maskę japońskich aut w 2008 roku. W opinii magazynu Auto Świat słabym punktem jest sprzęgło - naprawa poza autoryzowanym serwisem (wymiana sprzęgła i koła dwumasowego plus robocizna) pochłonie 4 tys. zł. Poważnym problemem jest też nadmierny luz na wale korbowym. Nowy oryginalny zawór EGR kosztuje 1200 zł.
Newspress
9 W latach 1997-2008 koncern Volkswagen produkował auta napędzane turbodieslem 2.5 V6 TDI (moc 150-180 KM). Magazyn Auto Świat podkreśla, że naprawa uszkodzonych wałków rozrządu jest bardzo droga i kosztuje od 5 do 9 tys. zł. Regeneracja uszkodzonej pompy wtryskowej to koszt od 1500 do 3000 zł (nowa ok. 8 tys. zł).
Audi
10 Diesel 2.1 CDI pojawił się w 1997 roku. Magazyn Auto Świat wśród najpoważniejszych problemów tej jednostki wymienia urwane klapki kolektora dolotowego (wymiana kolektora kosztuje przynajmniej 2500 zł). Wadliwe wtryski Delphi oraz problemy z łańcuchem rozrządu (obie usterki dotyczą silnika OM651 od 2008 roku).
Mercedes / Daimler AG
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję